/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hul på vandrør i væg!!
Fra : Vatos
Vist : 7098 gange
100 point
Dato : 28-02-09 16:12

Hej

Jeg har kvajet mig! eller jeg har været meget uheldig. Da jeg i går skulle bore hul i væggen over mine køkkenskabe (og nej ikke ved vasken ) ramte jeg et varmerør. Jeg har fået lukket den del af varmesystemet af, så vi har varme i halvdelen af huset igen....

Hvad gør jeg? Dækker forsikringen sådan noget?

Jeg ser allerede pengene fosse ud.

Jeg forudser at der skal brydes en del af væggen ned....SUK! Jeg tror ikke der er trukket "rør i rør".

Kender i evt en god VVS'er i 2630 Taastrup området til sådan en opgave?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-02-09 16:22

Hvis du har mulighed for at frigøre en del af røret, så du kan komme til at lave et gevind i dit hul, og så isætte en skrue i rette størrelse, og med en tætningspakning, - så ville jeg prøve, om ikke det var en mulighed.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-02-09 16:23

Det med forsikringen, - må du jo spørge dem om.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-09 16:23

Hvis du har husforsikring med dækning for skjulte rør , skulle den være god nok.

Der skal vel laves et passende hul i væggen for at komme til at reparere.

så afhænger det as hvilken slags væg, hvordan hullet lukkesigen. Det er vel nemmest med en muret væg, som gendannes med sten og mørtel.
En gipspladevæg kræver mere håndelag. Men et stykke plade og spartel kan vel gøre det.

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 28-02-09 16:41

Det er en murstens væg, hvor røret er trukket i hulrummet. Det er en del af den gamle ydevæg, som nu er indervæg.

Jeg har "Udvidet rørskadeforsikring for skjulte rør" hos Tryg.

Kan/må man reperarere et rør det er trukket inde i muren? (Jeg gør det ikke selv)

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 28-02-09 17:03

Er man dækket selv om skaden er selvforskyldt?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-02-09 17:30

Hvis en VVS-mand reparerer på samme måde som stilkene fortæller skulle udgiften ikke blive stor så det kan svare sig at slås med forsikringen.

Det var langt være hvis der var en lille updaget læk som over en periode ødelagde en væg eller et gulv, noget som man først opdager hvis der bliver for fugtigt, jeg kender en der har prøvet det et par gange hvor de måtten indlogeres på hotel mens at huset blev lavet

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 28-02-09 17:48

Når skaden er selvforskyldt så dækker forsikringen ikke..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-02-09 22:02

selvfølgelig dækker din forsikring. den dækker en pludselig opstået skade og det kan man vist godt kalde det. og når rørøne er skjulte kan du jo ikke vide, at du rammer dem.
og selv om du vidste at de var der, ville din forsikring dække alligevel.
men du må ikke skrive på din skadeanmeldelse at det var et hændeligt uheld, for så dækker forsikringen ingenting. men hvis du har båret dig så dumt ad, at du kunne sige dig selv at det ville gå galt, er du dækket i hoved og røv.
så bare fat i forsikringen og snak med dem.

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 28-02-09 23:13

nu skriver du ikke om det er jernrør eller kobber eller plast
var det mig det var sket ved ville jeg frigøre røret og svejse/lodde dette.Og er det plast vil jeg skære slangen over og sætte en samling på og slut færdigt arbejde kan tage max en halv time.

hilsen tykkemand

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-03-09 16:51

Pludseligt opstået skade ?? den dækker sq heller ikke hvis du pludselig er kommet til at banke hele dit badeværelse ned.

Der blev sagt om det hus i ålborg at der ikke var nogen forsikring der dækkede da han selv var gået igang med at grave ud.
http://ekstrabladet.dk/112/article986631.ece

Alle ved da også at hvis man opfører sig tåbeligt med f.eks fyrværkeri så dækker forsikringen ikke.
http://www.bt.dk/article/20071228/pcerhverv/712280343/

Så hvis du er ærlig dækker den ikke..

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 02-03-09 19:01

For at afslutte sagen....

Forsikringen dækker!

Godkendelse af svar
Fra : Vatos

Dato : 02-03-09 19:02

Tak for svaret transor.