/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
leisure 17 erfaringer ?
Fra : glenn007
Vist : 1024 gange
50 point
Dato : 01-04-03 16:29

Jeg har en Leisure 17 som jeg nyder i stor stil og som jeg anskaffede mig i starten af sidste sæson.

Spørghsmålet lyder om der er nogle der ved hvor stor vind den kan sejle i og hvor høje bølger osv.

Grunden til at jeg spørger er at jeg synes den er ekstremt livlig og den måske virker mere ustabil af den grund.
Desværre har jeg ikke prøvet at sejle andre typer både i den klasse så jeg har ikke noget at sammenligne den med.

Mvh.
Glenn

Kommentar
Fra : Dan_Henriksen

Dato : 09-05-03 15:27

Hej
Vi har selv en Leisure 17, men da den sejler på Furesøen, er erfaringerne med høj sø unægtelig begrænsede. Men jeg har et gammelt avisudklip, der beskriver at den har været over Atlanten - så helt tosset er den nok ikke.

Dan

Kommentar
Fra : thorkida

Dato : 10-01-04 22:30

Hej, Jeg har nu min anden Leisure 17, og den er da levende for båden vejer jo kun ca. 700 kg. Men samtidig er den meget søstærk. Jeg har sejlet en del rundt i Kattegat og på Vänern i Sverige, også i relativt hårdt vejr. Den buttede skrogfacon og den lave vægt gør at den danser og hopper over alle bølger. Netop deri ligger dens store potentiale; den skal nok kommer over hver eneste bølge den møder (indenfor rimelighedens grænser naturligvis). Men det giver altså en levende sejlads der godt kan være lidt opslidende på længere ture. Til sommer har jeg planer om at sejle til Göteborg, op til Vänern, gennem Götakanalen og ad Østersøen hjem. Evt. vil jeg besøge Öland og Bornholm på vejen hjem til Roskilde Fjord. Så flere Leisure 17 erfaringer venter og jeg glæder mig!!!
De bedste sejlerhilsner
Lars