/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp forrør dyse
Fra : banditJolle
Vist : 392 gange
20 point
Dato : 27-02-09 22:53

hej jeg har lige skiftet mit forrør ud til noget lidt størrere tror det er 45. og jeg har ikke dyset den den starter fint nok og kører os fint nok, behøver man at dyse den? sker der noget hvis man ikk gør det ?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 28-02-09 11:32

Hvilken scooter er det vi snakker om ?

Normalt når man skifter forrør så skal dysen skiftes til en lidt større, da der er mere gennemgang og blandingen derved bliver lidt tyndere.. Som ikke er så godt for cylinder/stempel da de bliver meget varmere ved for tynd blanding.. Der kan desuden hentes lidt trækkraft ved at køre med den rigtige dyse.

Kommentar
Fra : banditJolle

Dato : 28-02-09 12:58

ups. det er en cpi oliver city. så du synes jeg skal skifte dysse. tak :)

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 01-03-09 11:44

Jep, det synes jeg, normalt et par numre større :)

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 01-03-09 15:10

Du bør bruge dyse nr 56-60 til 45 forrør, ingen scootere er 100 % ens, så man kan ikke sige at du skal bruge lige præcist det nummer, min køre med 56 og det er lige til lave side, men 60 var for højt til, så start med nr. 58 på din. Ingen du går ud og køber dig fattig i dyser, så prøv lige at se hvad der sider i, på cpi spænder det imellem 52-58, så hvis din har 56 eller 58 burde det ikke være nødvendigt at dyse op, men man kan altid tjekke om den er instillet ordeligt ved at kige på tændrøret, den bør være omkring nødebrun, måske en smule lysere. Er farven mørkere end det, er dyssen for stor, er den lysere er dyssen for lille.

Kommentar
Fra : banditJolle

Dato : 01-03-09 21:16

okay tusind tak for de gode råd :)

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 17-05-09 08:44

Ja og dengang man kørte med bly i benzinen for mange år siden i bil, der blev den grå i udstødningen. Nej jo større dyse du kan få den til at modtag, jo mere luft æder den, samspillet der i er hurtigst sådan ca 1 til 11 liter luft, mest økonomisk ca 1 til 14 l.l afhænging af motor