/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
SVHS = Farve -- Composite = Sort/Hvid???~
Fra : warni
Vist : 668 gange
40 point
Dato : 19-10-01 12:20

Hejsa.

Jeg skal ud og investerer i et nyt grafikkort med TV-out, og så har jeg forhørt mig rundt omkring, og har fundet ud af, at hvis man ikke har SVHS på sit TV men derimod hvis det kører igennem det gule phono stik ( composite) bliver billedet i sort/hvid. Er det rigtigt?? For jeg har en DVD afspiller som kører igennem composite udangen, og det er da i farver.

Jeg håber I kan besvarer mit spørgsmål.

Bo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-10-01 12:37

"warni" <warni.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:z2Tz7.4321$5v1.342109@news010.worldonline.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg skal ud og investerer i et nyt grafikkort med TV-out, og så har jeg
> forhørt mig rundt omkring, og har fundet ud af, at hvis man ikke har
> SVHS på sit TV men derimod hvis det kører igennem det gule phono stik (
> composite) bliver billedet i sort/hvid. Er det rigtigt??

Det er den værste gang sludder jeg længe har hørt

Hvis TV'et står til at modtage s-video signal på indgangen
så bliver det sort/hvid hvis man smider composite ind.
Det samme gør sig gældende omvendt.
Men det er kun et spørgsmål om at indstille tv'et korrekt.

Hvis du ikke har s-video på dit tv skal der ikke indsilles
noget mht. composite. Alle tv kan køre composite uden
problemer, det er kun s-video der kan drille...
Så kør du bare composite fra grafikkortet til tv'et
Det skal virke.
--
Peter J

Kommentar
Fra : warni

Dato : 19-10-01 13:58

Peter J>> Ok mange tak. Jeg har fået afvide et sted at det også kan være selve kortet der ikke kan gøre det. Men det er et rimeligt nyt kort, så det forstår jeg ikke.

P.S. Så står jeg og skal vælge mellem disse 2.

InnoVISION Tornado Geforce2 MX400, 64MB, AGPX4, TV-OUT (KR. 775)
Eller
InnoVISION Tornado Geforce2 PRO, 64MB DDR RAM, AGPX4, TV-OUT (KR. 1349)

Ved du hvor meget det kan betale sig at købe det sidstnævnte, og/eller har du et andet forslag i denne prisklasse??

Mvh
Bo

Accepteret svar
Fra : Sansan

Modtaget 40 point
Dato : 20-10-01 15:17

Hej du...

Hvis du tager et kig på denne side, tror jeg at du finder hvad du skal bruge af oplysninger: http://www.3dkort.dk/

Sansan