/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Slingbox Pro - HD?

Fra : dall1991
Vist : 862 gange
60 point
Dato : 27-02-09 01:00

Hej.

Har for nyligt købt en Slingbox pro. Kan godt få billedet over på pc'en og det virker fint det hele, men tænkte om jeg kan få bedre kvalitet hvis jeg tilsluttede boxen på en anden måde, da der følger forskellige "HD-ting" med (Kassens indhold - http://www.gamereactor.dk/media/test_150823.jpg).
Lige PT. er den koblet til med et antennekabel i boksen, og et antennekabel i TV'et, samt et antennekabel.

Har ikke så godt styr på det her, så er der nogen mulighed for at jeg kan få endnu bedre billede?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-02-09 06:47

link virker ikke

Kommentar
Fra : dall1991

Dato : 27-02-09 13:04
Kommentar
Fra : dall1991

Dato : 28-02-09 17:11

???

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-03-09 10:11

1. Gamereactor tillader ikke du linker til deres billeder
Gamereactor hotlinking prevention
Back to http://www.gamereactor.dk/
Men et link kunne evt. være til deres hjemmeside om produktet eller en anmeldelse http://www.engadget.com/2006/10/10/slingbox-pro-hands-on-plus-av-and-tuner/

2. Vi mangler nogle lidt flere deltailer
Hvad prøver du på
Hvor vil du ha bedre billede og fra hvilken kilde
Hvad har du af andet udstyr tilsluttet / vil ha tilsluttet

PS. du skal ikke regne med "mange" svar når spørgsmålet skal trækkes ud af dig

Kommentar
Fra : dall1991

Dato : 02-03-09 17:03

Jeg kan se der medfølger forskellige HD-ting, HD-adapter, mv. Hvis jeg bruger nogen af disse ting, kan jeg så på nogne måde få bedre billede.
Jeg har en dvd-optager (ikk harddisk) som jeg kan koble til.

Ved ikke hvad jeg mere skal sige?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-03-09 13:59

Hvis din DVD-optager har HDMI ud kan du tilslutte den til 'Slingbox Pro' via et HDMI kabel.

Hvilke HD-ting, HD-adapter følger der med ??, for på http://www.engadget.com/2006/10/10/slingbox-pro-hands-on-plus-av-and-tuner/ kan jeg ikke se nogen HD dimser.

Ser den ud som det link jeg lage ind ?
For der findes en Slingbox Pro & en Slingbox Pro - HD og det billede du linkede til er ikke 'Slingbox Pro - HD' som du skriver emne.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-03-09 14:05

UPS min fejl

Then, to make things even sillier, Sling's component dongle input is actually an HDMI connector (yes, we tested plugging an HDMI cable into it), and it's labeled "HD." Again, it absolutely does not accept HDMI input, but the uninformed consumer might buy for the wrong reason and then drive him/herself crazy wondering why their HDMI cable isn't producing a signal when plugged into their Slingbox. It's a painful mistake, and we're still wondering why it was made. That said, if you're 100% clear on the fact that no, it won't take your HDMI signal, and yes, if you want high def you have to pay another $50 for a dongle, then you won't get stung.

Så den model du linker til er ikke en HD model og supportere ikke HDMI.

Kommentar
Fra : dall1991

Dato : 03-03-09 18:04

Den jeg linker til har HDMI indgang - som HD adapteren skal i. DVD-optageren har ikke HDMI. Men hvis jeg putter HDMI adaptareren i HDMi stikket på boxen, hvordan skal den så sættes til?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-03-09 21:03

Nej 'Slingbox Pro' har ikke HDMI den har en HD port med et stik af samme type som HDMI hvor i en HD adapter sættes i og alle de stik i HD adaptoren er composiv altså analog, så du får ikke digitalt billedet.
Bedste tilslutning er via S-VHS.

Fordårligt de snyder med at sætte et HDMI stik i maskinen som intet har med HDMI at gøre.

Kommentar
Fra : dall1991

Dato : 05-03-09 16:25

Men kan du hjælpe mig med hvordan man skal koble den til med s-video stikket?

Brugsvejledningen er ikke så go'?

Så er det bare perfekt.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-03-09 21:41

Ja, er det et Fjernsyn, en DVD afspiller eller hvad du vil ha tilsluttet ?
Og har dette udstyr også en s-video (S-VHS) port (stik) ?

Kommentar
Fra : dall1991

Dato : 05-03-09 21:46

DVD optageren (uden harddisk) har s-video og det har fjernsynet også. Men hvad får man ud af at koble dvd-optageren til?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-03-09 08:22

Hvis du sætter den til S-VHS out & Audio out, kan du optage den som boksen kan se, og hvis du sætter den til S-VHS in & Audio in kan du sende en DVD ud over boksen og dermed se det hvor du ønsker.

Hvis du ønsker at tilslutte fjernsynet skal det på S-VHS out & Audio out og på fjernsynet skal det så i S-VHS in & Audio in