/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
overnatning i London
Fra : johanma
Vist : 1463 gange
500 point
Dato : 27-02-09 00:43

Min veninde og jeg tager på tøsetur til London d. 1. juli - 6. juli 2009.
Derfor søger vi nu et billigt sted at bo de 5 nætter.

Stedet skal være i gå-afstand fra London centrum (oxford street el. lign.), dvs. ikke mere end ca. 4 km. afstand.

Det skal være et 2 personers værelse, helst 2 seperate senge men dobbeltseng kan også gå an. Det må altså ikke være sovesal. Delt bad og toilet er ok.

Stedet, udover beliggenhed og pris, har ikke den store betydning, så lidt kakkerlakker og sårn kan vi leve med

Mvh Johanna

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-02-09 02:24

4 km gå-afstand er da en del, så ville jeg nok foretrække et sted i nærheden af metroen eller anden transport.

Tidspunktet er højsæson, men krisen påvirker nok prisen alligevel, og der er lidt rabat at hente hvis man booker lang tid før, lige som med flybiletterne.

Der mangler ikke hits hvis man søger "cheap london hotels" på Google, men man kan også booke via en dansk side som denne:
http://www.hotelweb.dk/?country=GB&city=LONDON&lp=1&gclid=CNrwnprG-5gCFYFA3god2kt0mw

Hvis der er kakkelakker på væggene har værten også armsved og narkomanerne flyder nede ved udgangen, så ville jeg hellere betale en hund mere pr nat.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 27-02-09 05:59

Der er masser af udmærkede hoteller i London, som ikke er særligt dyre (stedet taget i betragtning).
Jeg tror, du skal være "heldig" for at finde kakkelakker og andet utøj - de har samme levestandard som vi har.... Men det er nok billigst at bo i udkanten af London.

Husk nu at besøge den "borg", hvor man deltager i et middelalder-teaterstykke, der vist nok hedder Beefeater (som gin...). Det er rigtig sjovt, for maden serveres som i middelalderen, hvor man selv sidder ved bordet og piller sine kartofler, får vildsvin og drikker øl af kander samtidig med, at man ser et teaterstykke med masser af musik og sjov. Her hives publikum op ad stolene for at deltage.

Et godt råd: lad være med at bestille kidneypie! Bvadr!! I det hele taget synes jeg, at de har en meget dårlig madkultur, men det er jo som man tager det.

Rigtig god tur!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-02-09 07:01

Prøv at se denne London guide - her kan du finde hoteller i forskellige prisklasser - derudover meget andet, der er godt at vide.......rigtig god tur
http://www.londontourist.org/walk%20two1.html

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 500 point
Dato : 27-02-09 12:20

For ca 6 år siden skulle jeg til bryllup i London og var virkelig på den med SUén der ikke slog til. Jeg fandt ud af det billigste var at bo hos KFUK hvor de fleste bor i længere tid ad gangen - unge piger med arbejde i london, men de lejede også både værelser og køjesenge ud på dagsbasis hvis der var ledige.

http://www.kfuk.co.uk/script/site/page.asp?artid=100&Cat_ID=109

Det var en oplevelse af de gode. Mødte søde mennesker og fik råd til turen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-02-09 14:17

Prøv engang at se her på kandusiden, der har været rigtigt mange gode forslag fremme, både med hensyn til transport ophold og oplevelser

http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=20301&ss=london&sa=7

Rigtig god tur --- måske i skulle få vekslet allerede nu, hvor kursen er lav

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-02-09 16:59
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-09 20:34

Da jeg var i London for få år siden boede vi på Reagent Park Hotel, billigt og i centrum af London.
3 min gang til Soho hvor det er billigt at spise.
http://www.booking.com/hotel/gb/regentsparkhotel.da.html

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 28-02-09 05:27

Jeg har været mange gange i London, og bruger hvergang hjemmesiden www.booking.com til at finde hoteller. Det har hvergang været nogle helt ok hoteller med få værelser og inkl. morgenmad i deres morgenmadsrestaurant. Enten har jeg boet ved Paddington station eller ved Kings Cross. Det er til at gå til Oxford Street fra begge steder.
Når benene er blevet trætte, har jeg somregel hoppet på en bus. Det går ikke særligt hurtigt, men man kommer fremad og der er en masse at kigge på fra 1.sal. "The tube" har jeg kun taget, hvis jeg skulle hen til noget specielt. Det går hurtigere men tilgengæld skal man somregel gå langt før man når toget og igen langt for at komme ud fra stationen igen.
Prøv evt. at tage med en guidet gåtur på London Walks. Man mødes ved et fastsat punkt og går rundt i et kvarter. http://www.walks.com/

God fornøjelse fra timeglas

Godkendelse af svar
Fra : johanma

Dato : 01-03-09 03:17

Tak for svaret jomfruane.

og tak for hjælpen alle I andre

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-03-09 09:45

God tur!