/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Lærerseminar ved Herning
Fra : WarBitch
Vist : 598 gange
50 point
Dato : 26-02-09 16:18

Hejsa.

Ud fra ug.dk syns jeg at kunne se at det lærerseminar som ligger tættest på Herning er i Jelling. Jeg ringede så til deres studievejleder for at få svar på et par spørgsmål, og hun siger at hun da mener at der ligger et seminar tættere på Herning.. Men hun kunne ikke komme på hvor, og, selvom min geografi er noget så skidt, mener jeg ikke at nogle af de andre som står på ug.dk ligger tættere på..

Men gør der så det? For der er alligevel 45-55 min. transport fra Herning til Jelling, og da det skal passe med børnepasing ville det da være smart hvis der var et tættere på

WB

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-09 16:24
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-09 16:50

Silkeborg må være det nærmeste...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-09 16:56

Iflg dette link, er der 55,7 km til Jelling og 39,1 til Silkeborg

http://www.krak.dk/ruteplan/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-09 17:01

Netop,
ikke behov for taxametre her...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-09 18:10

Og så er der en stor direkte vej til Silkeborg, med gode busforbindelser.

Det kan man jo ikke sige om vejen forbi/gennem Givskud og andre småbyer til Jelling

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-09 18:21

Men selv om Silkeborg er nærmest, er det jo ikke sikkert der er plads... så du må jo bare sætte den som 1. priotet, - kan du ikke søge ind tre steder?

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 26-02-09 19:15

Ved ikke helt hvordan og hvorledes med prioritering osv.. Men altså, til Jelling er der en direkte togforbindelse, og så ligger seminaret lige ved siden af stationen, så dét er intet problem.. Skal alligevel med off. transport, og så vist jeg kan se ud fra rejseplan så er transporttiden nogenlunde det samme til Jelling og til Silkeborg..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-09 19:23

Så vidt jeg husker kunne min datter skrive tre ønsker op, da hun skulle på lærerseminariet, men det fremgår af ansøgningsskemaet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-02-09 19:46

>...at hun da mener at der ligger et seminar tættere på Herning..

Ja, det gør det i Silkeborg jo tydeligvis. Det var det jeg svarede på...