/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
problem med bundkort
Fra : janik
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 25-02-09 23:12

Jeg er et bundkort der har kort fint men ville sætte mit diskette drev til den
gik det galt.
Den skriver chassis intruded system halted.
Det er et asus p5qpl-vm
Jeg kan få den til at starte og ved at flytte jumber og trykke på f2.
Når jeg har det går den fint men gør det samme ved genstart??

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 25-02-09 23:23

Hej

Prøv lige at ændre dine BIOS indstillinger, så systemet kun stopper ved keybord fejl, og se om det hjælper. Den siger sikkert "Halt on all errors" lige nu.

Mvh Finn

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 25-02-09 23:23

*keyboard skulle det nu have været

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 26-02-09 00:03

Hjalp det ???

Mvh Finn

Kommentar
Fra : janik

Dato : 26-02-09 00:14

Jeg har ikke prøvet endnu prøver imorgen men
skriver så snart jeg ved noget .
Jeg gider ikke genstarte mere idag.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-02-09 03:05

chassis intruded system halted betyder at computeren har været åbnet også er systemet stoppet.

Så det lader til at der en en kontakt i din computer som bliver slået til og fra når du fjerner pladen fra computeren og sætter den på.

Starter du computeren med pladen af ?
Prøv og sæt din på inden du starter og se om der er nogen forskel.
Eller vil jeg også mener du skal ind i BIOS.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-02-09 04:39

Hvis det er et internt diskettedrev kan det godt lade sig gøre at vende kablet forkert, normalt bevirker det kun at drevet ikke virker, men prøv at vend stikket alligevel.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 26-02-09 14:27

Finn nej det hjalp ikke

Men jeg har lavet 2 partioner på en harddisk det har ikke været noget problem før
men kan det blive det?
Jeg har afmonteret diskette drevet igen.
scootergrisen jeg kan kun monteret det diskette drev og fandt ud af at
det ikke virker mere for bundkortet skrev fejl og kunne ikke starte op.
men efter jeg har taget den ud igen siger den stadig fejl.
Jeg kan ikke finde noget forkert i bios