/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Græsk ø med kloak?
Fra : Busken
Vist : 5418 gange
500 point
Dato : 25-02-09 22:27

Findes der en græsk ferieø - eller et enkelt hotel måske - hvor man må smide brugt toiletpapir i wc-et i stedet for i toiletspanden.

Det virker som et mindre problem, men for mig var det virkelig en turn-off ved vores sidste Grækenlandsferie.

Overvejer ellers Santorini, Perissa.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-02-09 23:32

Nej det er tradition at man ikke gør sådan i grækenland.

Hvis det er etproblem , så tag en andet sted hen.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 26-02-09 00:14

ja, ja - godt ord igen - det har vi så også gjort i 8 sæsoner, men det kunne jo være, der fandtes undtagelser fra reglen, derfor spørgsmålet.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-02-09 00:20

Jamen det skyldes jo udelukkende kloarkproblemer...man kan vænne sig til alt *GG* HUsker at vi var afsted for 16 år siden, der var det samme problem...og vi puttede alle toiletparpiret i skraldespanden længe efter vi kom hjem...nogen vænner sig hurtigere end andre til anderledes ting *GG* Og vi er: 2 voksne på omkring 30 +6 og 3 børn på 2-6 og 8

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 26-02-09 00:26

Jeg har bare svært ved at klare lugten, og man kan desværre ikke altid få lov til selv at "gå ud med skraldet", når man er på ferie - det er ikke altid, at der er dertil indrettede containere, som man har adgang til som "gæst".

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-02-09 00:31

Jeg gjorde det, at jeg selv lukkede posen inden vi forlod værelset...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-02-09 01:09

På ordentlige hoteller er der en affaldsspand med lukket pose og pedal til at lukke op, når noget skal i. Stuepigen skifter posen daglig.

Det er ikke noget du selv skal spekulere på.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 26-02-09 08:25

Ja, det er meget gode svar, men ikke rigtig det jeg spurgte om...

Skal jeg tage det som et Nej, der findes ikke en sådan græsk ø/hotel?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-02-09 08:31

Spørg på det Græske konsulat.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-02-09 08:31

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 14
- Annullerede 7
- Slettede 1
Ialt 23

Det her lugter også.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 26-02-09 10:42

Nej, det er bare svære spørgsmål, som der åbenbart ikke kan svares på, eller som jeg selv er endt med at finde svaret på - som f.eks. hvor man kan finde opskriften på en meget speciel rya-pude fra 60'erne...

De svar, jeg har fået til nu, kan jeg ikke bruge, og der er intet i de svar, jeg evt. kunne bruge, da det jo fremgår, at jeg HAR været på chartet i Grækenland, så ved jeg naturligvis godt, hvordan det fungerer, og svar, der fortæller, hvor dejligt, det fungerer, kan jeg ikke bruge, for jeg synes IKKE, at det fungerer - for mig...

Men hvis jeg ender med at skrive en mail til det græske turistbureau, eller hvad de kalder sig, så skal du nok få point Tell -indtil videre så kunne det jo være, at nogen havde en erfaring, jeg kunne bruge, der er trods alt MANGE græske øer...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-02-09 10:57

Nu er det ikke det offentlige kloaksystem, hvis der er noget, som er problemet.
Det er hotellets interne afløbssystem og septiktank (hvis ....) som er problemet.

Derfor kan man ikke angive en ø , by eller landsdel, hvor afløbet er til papir.
Vi skal helt net på hotelvalgs-planet for at sige noget om det.

Derfor skal du spørge rejseudbyder før du booker , eller maile hotellet, hvis du selv vil arrangere rejsen.

Det græske konsulat vil få sig et grin over den slags lokumsspørgsmål.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 26-02-09 11:14

Ok, jeg har faktisk lige skrevet til Apollorejser.

Tak for kommentaren transor, så er der måske håb alligevel

Og måske en eller anden, der har været i Grækenland på et hotel, der har et rørsystem, der kan klare papir, ser det her, og svarer - det ville være flot.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 26-02-09 11:16

Jeg bor i Grækenland, og med den erfaring jeg nu har,
med hensyn til den slags "småting" i hvert fald i grækernes
øjne, tror jeg bestemt ikke du finder nogen steder hvor det
ikke fungerer på den måde.

Ja, vi skriver 2009, men grækerne, gør som de altid har gjort,
de er svære at omvende til noget nyt.

Så tror du må finde dig et andet rejsemål, hvis det er det største
problem for dig.

Accepteret svar
Fra : Desimule

Modtaget 500 point
Dato : 26-02-09 11:26

Citat
Nu er det ikke det offentlige kloaksystem, hvis der er noget, som er problemet.
Det er hotellets interne afløbssystem og septiktank (hvis ....) som er problemet.

Det er ikke rigtigt. Det er landets kloaksystem der ikke kan klare det.

Jeg ved godt du ikke efterlyser gode råd, men vil alligevel foreslå, at du medbringer små plastposer, som I kan putte det ildelugtende papir i, inden det smides i den dertil indrettede spand.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 26-02-09 11:36

Her er svaret fra Apollorejser:

Citat
Tak for din henvendelse.

Det er desværre sådan i Grækenland at deres kloaksystem har svært ved at klare den slags hvorfor man i stedet skal smide det i spande. Vi har ikke en oversigt over hvor dette ikke er tilfældet, men det kan selvfølgelig være at der er undtagelser.

Har du yderligere spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte vores salgsafdeling på telefon: +45 70133300 mellem kl. 9-18 på hverdage og kl. 10-15 i weekenden.
Vi henviser også til vores hjemmeside: www.apollorejser.dk

Med venlig hilsen

Tak for kommentaren Desimule - det vil sige, at det er usandsynligt, at et enkelt hotel kan have et andet system?

Jeg vil dog lade spørgsmålet stå et par dage, det kunne jo være, at nogen havde en specifik oplevelse fra et hotel/rejsemål i Grækenland, som kunne løse det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-02-09 14:43

Mon ikke det i Grækenland på øerne er som på de ydmyge feriesteder ved havet i Danmark.
Der er ikke kloakeret. Man klarer det på anden vis. For det meste med en septiktank.
I gamle dage lod man det bare løbe i havet.
Sådan er det stadigvæk visse steder ved middelhavet.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 26-02-09 16:07

Mit råd er: Smid det toilet papir i afløbet! Det stopper altså ikke bare fordi du smider en smule papir i det. Du kan ikke smide så meget i, men et enkelt stykke eller 2 gør ingen skade. Der kan så trækkes ud, og smides lidt mere i hvis det måtte være nødvendigt. Den mestode har jeg/vi altid brugt i Grækenland og Tyrkiet - og det virker altså fint!

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 26-02-09 16:26

lassethorsted......... det kan godt være det er gået fint for jer, men tænk lige på, at der ikke skal være ret mange, der gør det samme, før det går galt.
Det gør det faktisk temmelig tit, fordi der er så mange dumme turister, der ikke tænker længere end til deres egen næse. Det er f..... ikke sjovt for alle andre hotelgæster, når kloaksystemet er tilstoppet. Så lad lige være med at være så egoistisk.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 26-02-09 16:30

Nu har jeg skrevet til en hotelejer på Kefalonika, der ser dejligt ud.

Kefalonika er mere ovre i den "italiensk-inspirerede" del af Grækenland, så måske - jeg er spændt på, om de svarer...

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 26-02-09 16:43

[CITAT]lassethorsted......... det kan godt være det er gået fint for jer, men tænk lige på, at der ikke skal være ret mange, der gør det samme, før det går galt.
Det gør det faktisk temmelig tit, fordi der er så mange dumme turister, der ikke tænker længere end til deres egen næse. Det er f..... ikke sjovt for alle andre hotelgæster, når kloaksystemet er tilstoppet. Så lad lige være med at være så egoistisk.[/CITA]

Gi'r dig fuldstændig ret Desimule.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 26-02-09 16:46

Citat
lassethorsted......... det kan godt være det er gået fint for jer, men tænk lige på, at der ikke skal være ret mange, der gør det samme, før det går galt.
Det gør det faktisk temmelig tit, fordi der er så mange dumme turister, der ikke tænker længere end til deres egen næse. Det er f..... ikke sjovt for alle andre hotelgæster, når kloaksystemet er tilstoppet. Så lad lige være med at være så egoistisk.

øøhhh, prøver lige igen

Gi'r dig fuldstændig ret Desimule.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 26-02-09 17:18

Nu har jeg været afsted 3-4 gange om året de sidste mange år, og har endnu ikke oplevet at det er gået galt! Så slap lige af!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-02-09 17:58

Hej Busken - prøv at kontakte de danskere, der ejer det her hotel - de reklamerer med dansk standard -hvad der så ligger i det
http://www.leros.dk/

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-02-09 22:56

kan ikke helt sætte mig ind i, at det skal betyde SÅ meget?

Altså, at man skal smide toiletparpiret i en skraldespand eller i wcét...kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt?
Tro mig, man vænner sig altså hurtigt til det

Godkendelse af svar
Fra : Busken

Dato : 27-02-09 00:26

Tak for svaret Desimule.

Jeg fortryder, jeg stillede spørgsmålet. Folk kappes om at fortælle mig, hvordan jeg skal have det med problemet, og at jeg nok skal vænne mig til det, til trods for, at jeg rent faktisk har været på 14 dages ferie i Grækenland (ja, det var 14 dage er jeg kommet i tanker om).

Indtil videre har jeg ikke fået nogen som helst indikationer på, at der skulle være undtagelser fra reglen. Jeg har skrevet til det danske hotel på Leros, og fik en omfattende besked om, hvordan jeg måtte forstå problemet.

Jeg forstår udmærket, at papir ikke kan være i rør, der kun er halvt så store i diameter, som de danske, og det var overhovedet heller ikke spørgsmålet. Og jeg er da fuld af forståelse for, at der ikke bliver lavet millioninvesteringer for min skyld... - og at der er vigtigere ting i verden.

Derfor bliver enden på sagen nok også bare, at vi (igen) tager til Spanien eller Portugal, hvis vi ikke vælger at forsøge os med "nappy sack"-løsningen.

Fandt også en kilometerlang tråd på Tripadvisor, som minder lidt om den her. Så inden det kører helt af sporet her, så lukker jeg altså ned.

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 27-02-09 07:54

Velbekomme....

Kommentar
Fra : tsoumeas

Dato : 24-04-09 13:52

Jeg vil nu sige at der altså findes steder hvor man kan putte toiletpapir direkte i toilettet, vi lejer selv ferieboliger ud, og ja der står en toiletspand, mest fordi at septitanken ikke skal blive så hurtig fuld som den gør hvis der kommer toiletpapir i.

De fleste af de huse vi lejer ud behøves man ikke at bruge spanden ved siden af og de huse vi bygger behøves ingen spand.

Så prøv at holde ferie et helt andet sted i grækenland kom til os, jeg tror ikke at du vil fortryde se vores hjemmeside og kik under holidays.

www.tsoumeas.com

Kommentar
Fra : tsoumeas

Dato : 24-04-09 13:54

glemte lige, vores ferieboliger ligger iøvrigt på en halvø pelopennes