/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
sukker i urin
Fra : kanduellerej
Vist : 911 gange
50 point
Dato : 25-02-09 18:43

Hej

Jeg har lige været til tryk flow kontrol på sygehuset og maskinen meldte at jeg havde lidt blod og lidt sukker i min urin. Men må der godt være noget sukker i urinen eller er jeg ved at få sukkersyge.
Det skal lige siges, at jeg drak en halv liter tynd saftevand forinden for at få en fyldt blære.
Jeg har naturligvis kontaktet lægen for en tid, men det varer 14 mill år inden jeg kan komme til. Min læge har for et halvt års tid siden checket min urin og blodsukker. Han fandt lidt blod i urinen men intet sukker i hverken urin eller blod. Er lægens udstyr for dårligt i forhold til sygehusets?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 25-02-09 18:49

Kort efter at man har spist eller drukket meget sukker kan det komme i urinen uden at det er tegn på sygdom.
Det var i gamle dage et trik at spise enorm meget sukker lige inden sessionen, hvis man ikke ville være soldat.
Blod kommer ikke på den måde, i urinen.

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 25-02-09 19:05

Nu er der jo ikke enormt meget sukker i en halv liter meget tyndt saftevand.

Men det trick skulle jeg da bare have vidst dengang jeg skulle til session, øv.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-02-09 19:26

Jeg ville da mere være bekymret for at du har blod i urinen,fuck sukkeret.
Men det da kan være de håber på du krasser af siden du skal vente 14 millioner år.
14 millioner år, vi må da håbe de ikke have sammen vente tid på folk der har fået skåret et ben af.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-02-09 00:27

Blod i urinen er ikke så slemt, kan skyldes en lille rift..eller en urinvejsinfektion. Men jeg ville da få det tjekket..det tager ikke så lang tid hvis du går til egen læge med en urinprøve.

Kommentar
Fra : LarsLøkken

Dato : 12-03-09 07:42

Som hovedregel bør der ikke være glucose i urinen. Så under alle omstændigheder bør du tage til lægen og få det tjekket. Blod i urinen kan skyldes mange ting. Hos menstruerende kvinder vil urinstixen ofte give udslag for hæmoglobin (blod), og det er helt normalt. Yderligere kan tidligere kirurgi i dette område også være skyld i at der findes blod i urinen. Og, som tidligere nævnt, kan det også bare være smårifter.

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 20-03-09 10:55

Lægen siger det nok er rifter fra nyregrus, som passerer engen imellem. Mit blodsukker er målt og her var intet alarmerende. sÅ jeg ved ikke.

Godkendelse af svar
Fra : kanduellerej

Dato : 20-03-09 10:56

Tak for svaret transor.