/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
bredbånd i hele huset
Fra : ConniePige
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 24-02-09 19:26

Hejsa...

Vi bor i et stort hus på ca 1200 kvt fordelt i 2 etager - privaten på 1. sal og butik/kontor i stueplan...oprindeligt var der 2 telefonlinier, men af gode grunde bruger vi kun den fra privaten.

Vi bruger nettet rigtig meget begge steder...i stueetagen er der trukket tdc-kabel ned fra 1 sal og påsat en router - det funker perfekt og på 1 sal har vi 1 stk mobilt bredbånd ( og det er rigtig trææls)

Jeg ville så gerne have adgang til bredbånd begge steder og mulighed for at koble flere computere på i privaten....har prøvet at koble en switcs på både før og efter routeren, men det går slet ikke...suk suk

Er der ikke nogen af jer derude, der har en ide om hvordan man kan gøre det...???

PS Trådløst net er ikke muligt her pga vores reoler og stativer...det er blevet målt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-09 19:31

Mellem scwitsboksen og routeren - det kabel der skal bruges der - hedder et krydskabel -

Og mellem computeren og scwitsboksen hedder det et lige kable...så kører det

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 24-02-09 19:35

Hejsa..Nordsted

Altså jeg kan godt læse , men gider du forklare lidt nærmere alligevel ...???

Connie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-09 19:35

Slet lige dit andet spørgsmål, inden nogen skriver i det, så får du dine point tilbage

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 24-02-09 19:36

Aner ikke hvordan jeg gør det...annullere eller hva....???

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 24-02-09 19:38

Du køber et krydskabel, og sætter det imellem scwitsboksen og routeren - og det SKAL være et krydskabel

og fra scwitsboksen og til computerne alm. lige kabel

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det anderledes, sig til hvis du ved hvad du er i tvivl om

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-09 19:39

Ja annuller det andet spørgsmål

(vi har 4 pc'ere på vores swichboks og router)

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 24-02-09 19:46

Okay...det med kablerne har jeg forstået

Men i hvilken rækkefølge ville sætte modem, box og router.....boxen skal ved sidde efter modemet

Nej vent lidt jeg skal lige tænke

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 24-02-09 20:01

Hej igen Nordsted

Jeg tror faktisk har jeg har fanget det nu....rigtig rigtig mange tak skal du have for dit svar

Knus Connie

Godkendelse af svar
Fra : ConniePige

Dato : 24-02-09 20:02

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-02-09 20:44

Undskyld mig lige Connie...Bor du i et hus på 1.200 m² ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-09 20:47

Krummen

Citat
privaten på 1. sal og butik/kontor i stueplan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-09 20:48

Det må være en pæn stor butik (godt jeg ikke skal betale for opvarmingen)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-02-09 20:50

Sådan kører det her hos mig.

internet.....tlf....filter....ADSL-modem.......router1.....switch......router2.......swittch.......PC
------------------------------------------------router1........PC
------------------------------------------------router1:::::::::::trådløs bærbar
-------------------------------------------------------------switch.....PC
------------------------------------------------------------------------router2:::::::trådløs bærbar

router2 skal kun benytte de 4 lanstik hvis alle skal være i samme arbejdsgruppe.
router2 skal ikke uddele DHCP

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-02-09 21:19

og lige på falde rebet,

så var det i gamle dage (ældre end 2 år) man brugte krydset kabel mellem switsc og Router.
idag kan både Router og switsc sagtens kører med alm. netværkskabel....
også mellem ADSL modem
også mellem 2 Routere
også mellem Acces-point og Router.

Routere og Switsc mv. har idag indbygget automatisk detekering af dette.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-09 09:33

Ps. > dk
Jeg har leget lidt med SME 7.4 - den er blevet ret god at håndtere.
Den bliver ind i mellem koblet på min router (DMZ) som server only.
Sorry - lige en sidebemærkning.