/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DIGITAL TV + TRÅDLØST INTERNET
Fra : rhv_82
Vist : 1420 gange
50 point
Dato : 23-02-09 21:35

Hej Kandu,

Jeg er bosat i Vejle, og er i den forbindelse tilmeldt NYBO Antenneforening. Denne antenne forening tilbyder STOFA produkter!!!! Nu er jeg mildt sagt PISSE træt af den møgudbyder. De snyder, de er flabede, det digitale TV duer aldrig, de lukker internettet uden varsel når de selv laver fejl, og undskylder deres dårlige produkter med servicearbejde på linjen på ubestemt tid.

Så i kan nok forestille jer at jeg er træt af STOFA, og søger et alternativ til både internet og TV... Jeg har overvejet bare at at nøjes med de kanaler man kan få gratis, og afmelde ALT fra STOFA. Hvilke muligheder har jeg i den forbindelse. Jeg har en 46" Samsung fladskærm så DR1 og TV2 i digital kvalitet var da at foretrække, kan det lade sig gøre???

Mht. Internet, - hvad vil i så anbefale der. Jeg er lidt lun på mobilbredbånd???

Søger en billlig løsning.... Kan man egentlig ikke købe en digitalantenne DVB-T og se en del kanaler digitalt???

Håber i kan hjælpe en frustreret mand.

"DØD" over STOFA!

/Ras

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-09 22:08

Hvis din flade skærm har DVB-T kan du modtage på en alm. antenne alt efter hvor du bor i forhold til senderen.

TDC har lige nu tilbud på en tv/bredbånd/tlf.

Kommentar
Fra : rhv_82

Dato : 23-02-09 22:10

Okay Eyvind...

Men hvor meget kan jeg modtage så? Det er en skærm med både DVB-T og DVB-C tuner...

/Ras

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-09 22:17

T = antennesignal > digital
C = cabelsignal > digital

Jeg ved ikke hvor mange programmer du så kan se.

Kommentar
Fra : rhv_82

Dato : 23-02-09 22:18

Okay - så må have en anden på banen.

Det er jo det jeg skal finde ud af.

/Ras

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-09 22:26

Ja det er nok nødvendigt, for jeg har ikke afprøvet min adapter endnu, men jeg er da også lidt spændt på hvad man så kan se. En af mine naboer kan se SV 1 og 2 på alm antenne og DVB-T - så han har nok MPEG 4 , som de vist bruger derovre.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-02-09 23:27

http://www.boxertv.dk/?page=1432
Boxer TV
og Fullrate internet og Fastnet telefon
evt. M1 mobil tel
skal være mit forslag
jeg kender 4 der inden for kort tid der sagt farvel til Stofa

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-02-09 09:20

hvis du vil have mobilt bredbånd bør du vælge 3. har selv kørt med det i et år og det fungerer perfekt. desuden er der en rigtig god service på deres support.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-02-09 09:52

Med en lille digital antenne, kan du modteg melle 10 og 20 udenlandske programmer, men de er på "udenlandsk"!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-02-09 09:59

alka!
hvad med et link til en lille digital antenne

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 24-02-09 11:04
Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-02-09 22:42

Som tillæg til Trimara46, som anbefaler mobilt bredbånd hos "3".
Her kan ma ved tilmelding via nettet få et helt lokalnetværk for næsten ingen penge, da der medfølger en router med AP til mobilnettet.
Jeg skal selv se lidt nærmere på dette, da jeg syntes det har nogle åbenlyse fordele, nemlig et mobilt bredbånd med lokalnetværk (kabel+trådløs) som man kan tage med sig over hele Danmark og det dækker også Sverige, hvor "3" også har et netværk.
Hvis du flytter til et andet sted i landet, så har du et netværk der stadig fungere. Ingen flytning af forbindelse som ved andre netværker i fast installation.
Skal du i sommerhus, på camping eller ud på søen, så tager du blot dit netværk med, når bare du har en stikkontakt eller 12 volt i nærheden.

Trådløs må siges at være fremtidens nye trend!
Clearwire har begrænset rækkevidde, og kun i de byer hvor de har anlæg.
"3" er næsten landsdækkende, og universalt for brugeren.

Kommentar
Fra : rhv_82

Dato : 25-02-09 15:06

Hej Severino,

Tak for svaret... Hvad kst. 3 løsningen??? Altså som lokalt netværk..

Det lyder tiltalende.

/Ras

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-09 22:23

http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/ giver dig det rigtige svar, som kan variere, alt efter det gældende tilbud.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 28-02-09 23:02

Jeg har i dag, været i BILKA, og her stod der nogle sælgere fra "3", som jeg fik en snak med. De havde et sådant netværk stående.
(Jeg havde nær købt den, men finansministeren gave ikke lov til det i denne omgang)
Den kunne for tiden erhverves for 1 kr. og en fast pris på 299 Kr. om måneden i mindst 6 måneders bindingsperiode.
Der følger et data-sim-kort med. Den havde 4 LAN porte og WLAN der kunne trække 27 trådløse enheder (noget mindre en en standard AP), hvilket vil være rigeligt for privat brug.
Strømfødningen sker via et USB kabel (5 volt) så her er der rige muligheder med en 220 volt omformer eller en 12/24 volt til bil/båd eller andet, når man er på farten.

De ævlede også om, at hvis man havde mobile telefoner hos dem, var der nogle rabatmuligheder.
Måske er de sultne, og ville sælge deres bedstemor for et abonnement???

Jeg hopper nok snart selv på den, og må så tage det forklaringsproblem der vil følge i kølvandet; for det er for mig et fristende tilbud!

Kommentar
Fra : rhv_82

Dato : 03-03-09 22:46

Severino...

Tak for de gode svar...

Jeg er sgu også lidt lun på den 3G router, så nu må vi se om jeg hopper på vognen. Ringer lige til dem og hører hvad de kan tilbyde.

/Ras

Godkendelse af svar
Fra : rhv_82

Dato : 03-03-09 22:46

Tak for svaret severino.