/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Forlovers partner
Fra : Annepank
Vist : 1527 gange
90 point
Dato : 23-02-09 09:13

Jeg og min kæreste er så heldige at være blevet inviteret til bryllup d. 30. maj hos et vennepar. Min kæreste skal være forlover.
Men her støder jeg så på problmerne - jeg kan sagtens finde en masse omkring hvilke opgaver han har og hvordan og hvorledes, men der står INTET omkring forloverens partner - altså mig.

Hvordan kommer jeg til kirken?? min kæreste skal jo køre sammen med brudgommen.
Skal jeg sidde ved samme bord som min kæreste? og er det ikke kutume at han sidder ved brudeparrets bord??
Har jeg nogen opgaver at stå for - ud over at sørge for min kæreste har husket ringene osv...

Håber meget nogen kan hjælpe mig med at få lidt klarhed over det...

På forhånd tak.

Anne

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-02-09 09:38

Du må selv arrangere din kørsel til kirken.

Det naturlige vil være, at du sidder med din kærest. Hvis ikke i er helt nye kærester.

Du har ingen andre opgaver, end at møde op, og være glad :)
Nyd at det er kæresten der har opgaver og ikke dig. Du har fri :D

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-02-09 09:41

Citat
Har jeg nogen opgaver at stå for

Nej det har du ikke.

Citat
Hvordan kommer jeg til kirken??

Har du ikke selv mulighed for at komme til kirken ?

Du kan læse lidt om det at være forlover her

http://www.bryllupsklar.dk/wedding/forlover-bestman.htm

Bl.a. er det kotume at forloveren holder den 4. tale

Citat
Efter vielsen skal forloveren sørge for, at alle gæsterne er kommet ud af kirken og sendt godt af sted til receptions- eller feststedet. Forloveren bør faktisk være blandt de sidste, som tager fra kirken. Under bryllupsmiddagen er det en tradition, at forloveren holder en tale som nr. 4 i talerækkefølgen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-02-09 09:56

Citat
Forloveren har ingen speciel placering.

Citat
Ægtepar og samboende skal ikke sidde sammen, men forlovede må ikke skilles. 2 ægtepar må skilles for at få hinandens ægtefæller til bords.

http://www.kokken-jomfruen.dk/alt-til-din-fest/valg_bordet.php?id=98

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-02-09 13:46

Faktisk er en af forloverens opgaver, at koordinere transport til kirken for dem som måtte have besvær med det.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 23-02-09 16:43

Hej Annepank.

Er den situation et stort problem, har du gode muligheder for at blive meget tynget af problemer, hvis du overlever denne situation.

At tænke sig hvor meget Emma Gad og ligestillede, har bidraget til i vores kultur.

Hvis "naturfolk" havde haft samme problemer, havde de aldrig overlevet.

mvh.
DkwM327