/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
publisher til mac??
Fra : Rebekka89
Vist : 631 gange
50 point
Dato : 22-02-09 21:55

Hej..
ER der nogle der ved om man kan få publisher til mac? Eller er der et program som ligner meget som i kan anbefale???

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-02-09 06:17

Publisher fås ikke til Mac.
Der er fi ndes mere professionelle programmer son Indesign eller QuarkXpress til Mac.
Du kan også installerer Windows XP på din OS X og så køre publisher, men så får du de problemer der er med Windows, som du ikke har med OS X.

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-02-09 06:18

Der er lidt vrøvl i starten hvor der skulle stå: Der findes mere ...........

hawaii7

Kommentar
Fra : 290832

Dato : 23-02-09 09:39

Hej Du kan købe Microsoft Office 2008 for Mac heri ligger publisher til mac og køre fint når man lære at bruge det

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 23-02-09 15:06

NEJ, det er ikke rigtigt hvad "290832" skriver. Programmet "Publisher" fra Microsoft findes ikke til Mac. Det er IKKE med i "Microsoft Office 2008" til Mac. Den pakke indeholder fire programmer, nemlig "Word", "Excel", "PowerPoint" og "Entourage". Det er det hele. Så kære "290832", tjek dine oplysninger før du gør dig klog på noget du tydeligt vis ikke ved en pind om. Det er ingen hjælp med forkerte oplysninger og misinformation, tvært imod! For den der vil vide præcis hvad "Microsoft Office 2008" til Mac indeholder kan det læses her : http://www.microsoft.com/Danmark/mac/products/Office2008/default.mspx

I øvrigt tror jeg at det bedste råd her, er at bruge "InDesign" fra Adobe, som "hawaii7" allerede har nævnt. Det findes som en del af Adobe CS4 pakken. Her skal man dog være opmærksom på at Adobe CS4 findes i en mængde forskellige udgaver, med varierende indhold og lige så varierende priser. Der kan findes flere detaljer her : http://www.adobe.com/dk/products/creativesuite/compare/
Som det ses på ovenstående link indgår "InDesign" i udgaverne "Design Premium", "Design Standart" og "Master Collection" men er ikke med i hverken "Web" eller "Production" pakkerne. Det kan selvsagt også købes alene : http://www.adobe.com/dk/products/indesign/
Men jeg tror ikke det umiddelbart ligner "Microsoft Publisher" til Windows ret meget på sin brugerflade. Så hvis det er alt man kender til, må man nok belave sig på at skulle bruge lidt tid på at sætte sig ind i det.
Endelig er det da også rigtigt, som "hawaii7" skriver, at QuarkExpress også er en mulighed. Blot forekommer det mig at firmaet bag dette program ikke i samme omfang som Adobe har været i stand til at holde deres produkt opdateret. De var f.eks. endog meget lang tid om at få en Mac OS X kompatibel version på gaden, efter Apples introduktion af det nye operativsystem i sin tid. Og jeg har ikke indtryk af at det er blevet meget bedre siden.