/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs printer med Vista
Fra : HeineToft
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 22-02-09 20:13

Hej herinde...
Jeg har sat hele formiddagen hos mine svigerforældre fordi jeg "lige" skulle tilslutte deres trådløse printer til deres bærbare.... OG det var altså ikke sådan bare lige.....

Computeren er en Thosiba med Windows Vista ( er BESTEMT ikke fan!). Printeren er en HP C4580.
De kan sagtens finde hinanden, men når jeg vil forbinde dem siger computeren efter lidt tænketid at der er fejl... Når jeg beder Vista om at forklare fejlen får jeg det geniale svar: Fejl opstået, årsag ukendt..... MEGET brugbart....

Nogen derude bag skærmen der kan hjælpe mig??

BEGGE TRÅDLØSE FORBINDELSER ER TÆNDT, OG DE FUNGERE FINT SAMMEN VIA USB STIK.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-09 20:19

Mon ikke du skal tillade den via firewallen, den kan sagten blokere for den da det er en ukendt enhed. Og er der ikke en manual til printeren hvor det er beskrevet.
Hvis det tilsluttes via en router skal printerens mac adressen selvfølgelig have tilladelse til at gå på nettet

Kommentar
Fra : HeineToft

Dato : 22-02-09 20:30

Hej Igen
Den skal nemlig ikke tilsluttes via router men direkte fra printer til computer...

Manualen for printeren er beskrevet i XP selvom den også henviser til Vista... Men når du læser manualen og bruger Vistas system er det SLET ikke det samme der står eller man kan gå ind i! Det er bare VILDT fustrende!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-09 21:00

Men har den bærbare så trådløst netkort

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 22-02-09 21:12

Vi har nøjagtig det samme problem med vores printer, en Brother,DCP -560 CN, trådløs. når vi ringer til surport, kan de sagtens se printeren, men vikan stadig ikke få den til at funke, så nu ryger den tilbage til Brother, efter aftale.

Susanne

Kommentar
Fra : HeineToft

Dato : 22-02-09 21:57

Jo, der er trådløs netværk i computeren...
Hmmm Det kunne være man skulle ringe til support så....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-09 22:09

Jeg har en Canon Pixma MP 800R printer der er både med usb, lan kabel og trådløs. Når den skal installeres, smider jeg bare skiven i dvd drevet og installere efter den. Så bliver den automatisk opsat.
Kommer lige til at tænke på. Du skal jo nok opsætte det med USB kablet i og når så først det er ok kan du så fjerne det.