/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Renovering af facade
Fra : stumbi
Vist : 5414 gange
200 point
Dato : 22-02-09 12:55

Hej

Vore hus trænger til en renovering. Det er et pudset hus som desværre er malet med plastikmaling.

Vore overvejelser er gået i retning af at få det sandblæst. Dette er dog så vidt jeg ved en rasende dyr løsning. Mine tanker er så faldet på om ikke man "bare" kan perforere den plastikmaling der er smurt på, og derefter male med diffutionsåbent maling. På denne måde vil murene kunne ånde og
det vil stadig tage sig pænt ud.

Skal lige siges at grunden til at renovering er tiltrængt er at store flager af puds er faldet af. Og malingen og puds bobler flere steder. Dette skyldes sansynligvis fugt, har jeg ladet mig fortælle. Det vil sagtens være mulig at reperere de steder hvor pudsen er faldet af.

Jeg håber nogen har et alternativ til sandblæsning.........

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-02-09 13:14

Hvis du kan skrabe pudset af med en oprørspade, eller endnu bedre en forskallingsrensespade, og den derefter er pæn nok til filsning, er det en god løsning.

Kommentar
Fra : stumbi

Dato : 22-02-09 13:32

Jeg er med på at det er bedst at fjerne al pudsen. Men den sidder rigtig godt fast langt de fleste steder.

Det jeg helst ville var jo at undgå at fjerne alt pudsen, kun den puds der er skadet. Derefter reparere/pudse huset op hvor det er nødvendigt, og perforere plastikmalingen der sidder på den puds der er tilbage. Til sidst male huset igen.

Gad vide om det kan fungere

Kommentar
Fra : janik

Dato : 22-02-09 13:59

Du har kun 2 muligheder enden som stilkene rigtig siger skal du
banke pudsen af eller skal du bruge skalflex og en meget dyr løsning
men du har ikke mange andre muligheder hvis du ikke til det
om et par år.
her er et link du kan se på.
http://www.skalflex.dk/produkter/pudssystemer/netpudsrenovering.htm

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-02-09 16:53

et normalt parcelhus på omkring 140 m2 koster i omegnen af 8-10.000 for at få sandblæst, er det for dyrt, det er et fan stort arbejde au udføre med håndkraft.

per

Kommentar
Fra : stumbi

Dato : 22-02-09 17:25

Nej, det er bestemt ikke dyrt. Og det betaler jeg hellere end gerne.......

Jeg har godt nok ikke fået et tilbud fra nogen endnu, blot set at på denne side har de fået et tilbud i 2003 på renovering.

http://www.lyset-i-valby.dk/Istand/FacadePuds.htm

Her lyder tilbudet på ca. 160.000, godt nok pudset også men mon pudsning er så dyr. Jeg ved at
man selvfølgelig ikke kan overføre sådan et tilbud direkte.

Min første tanke var da også at få det sandblæst, især da jeg læste mig frem til(kan ikke huske hvor) at man skulle regne med en m2 pris på mellem 25-100 kr pr m2. Men i min søgen faldt jeg så over det ovenstående link, og mine tanker tog en radikal drejning, hvis du forstår.

Har kontaktet et par sandblæsnings firmaer, men jeg tror ikke(godt for dem) at de er ramt af krisen,
for de er desværre ikke vendt tilbage.

Kommentar
Fra : stumbi

Dato : 05-03-09 21:24

Tja, har så fået et konkret tilbud på sandblæsning of pudsning af vores hus.

Desværre holder det ikke helt stik med de 25-100 kr pr m2. Vores hus har vel omkring 150 m2
Tilbudet lyder på:

•   Afrensning
•   Oppudsning
•   Overfladebehandling
•   Stillads

Pris 186.000 + moms

Der udover kommer evt reparation af skader på mur.

Se det er jo ikke særligt billigt, det er godt nok med oppudsning og overfladebehandling!

Men lur mig om sandblæsnings delen kun udgør 16.000. Det tror jeg næppe, desværre.

Derfor, er der mon en mellem løsning, bare lige til vi syntes vi er "modne" til den helt store tur. Eksempelvis en perforering af plastmalingen og så en gang difutionsåbent maling.

Evt selv nøjes med at fjerne den forba..... plastmaling, og rep pudsen.

Kommentar
Fra : edhservice

Dato : 31-03-09 00:02

Hej alle sammen.

Jeg er selvstendig Murer tømrer og jeg kan simpelthen ikke fåstå de dyrer priser vi har puset huse a 140 m2 til 180m2 for ca 130.000 inc moms. men de er mig stadig en gåde hvad det er de har gang i for somregel har de selv stilads / lift. mørtel og cement er ikke dyr!!!

Mvh Edh Service
Info@edh-service.dk