/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel astra
Fra : mehn
Vist : 949 gange
100 point
Dato : 22-02-09 10:51

Hej jeg har en opel astra fra 1994
den starter fint og de første 500 meter kører den ogso fint men lige så snart man slipper gassen går den i stå man skal så gi`den ful gas og så starter den i gen selv om den ikke er meget for det
Hilsen Morten

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 22-02-09 11:26

Det er svært og sige, det er nemmere og få undersøgt det på et værksted eller noget

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-02-09 11:43

Tjeck luftindtag og rens kaburator virkede nogle gange på min gamle Ford så måske også på din Opel.
MV2

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-02-09 13:17

Lyder lidt som dit chokerspjæld ikke åbner. Altså at den måske går på choker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-02-09 14:21

karburatoris, falsk luft , eller defekt automatchoker.

Den lille bimetalfjeder i styringen af automatchokere har det med at knække efter en del år på grund af metaltræthed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-02-09 00:22

transors karburatoris lyder som det mest sansynlige. Det er også det letteste at afprøve, giv den en liter karburatorsprit.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 23-02-09 15:27

Hvis det er Astra fra 94, er det vel monopoint indsprøjtning. Ingen choker men termotidføler i blok.
Sandsynligvis Lamdasonde, men prøv fejlkoderne, det er kode 16,43,44 hvis det er sonde.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-02-09 00:40

rocoolsen,
Selvfølgelig: Vent på sagkundskaben

Kommentar
Fra : bertelFar

Dato : 07-04-09 21:41

Et godt bud på dit problem kunne være hvis du har kørt rigtig længe på den samme olie, dette kan bevirke at de hydrauliske ventilløftere ikke fungere korrekte og ventilerne dermed ikke lukker, har selv prøvet nøjagtigt det samme på en Astra dog fra 97, så et olieskift og jeg tror dit problem er løst!