/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Cand. psyk. Ninna Vrang
Fra : vedikkealt
Vist : 1731 gange
100 point
Dato : 22-02-09 04:50

Cand. Psyk. Ninna Vrang arbejder for Statsforvaltningen Sjælland.

Jeg er Bisidder i en sag hvor der har været et møde med Ninna Vrang og hun mødte skræmmende uforberedt frem til mødet,og var ikke i stand til at sætte sig ind i sagens punkter eller for den sags skyld forholde sig til dem, og dertil havde hun en ganske uanstændig attitude for en dame i så moden en alder.

Er der nogle her her, der på godt eller ondt er stødt ind i denne dame..??

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-02-09 07:31

Det må have været en Vrangforestilling

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-09 07:46

# LuffeA

DET skal jeg hilse og sige at det så sandelig også var...

Har nu undersøgt yderligere om...ikke Ninna men Nina Vrang...og det viser sig at, hun slet ikke har den nødvendige udd. og erfaring...så er det squ da klart det går galt...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-02-09 08:11

De tilstedeværende fra statsforvaltningen har vel så forhåbentligt udsat sagen, for at "afvente fllere aspekter".

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-09 08:22

# LuffeA

Statsforvaltningen her ikke udsat sagen..som sådan..men vi forsøger ved personligt fremmøde eller pr. brev at gøre Statsforvaltningen opmærksom på, at her var det et dårligt match...i forhold til problematikken...og så må vi tage den derfra.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-02-09 09:53

Mon ikke hun skulle være patient et sted.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 22-02-09 11:28

Jeg kender ikke overnævnte, men dette er ikke usedvanlig i dagens system. Har også været udsat for at lægen overhovdet ikke havde sat sig ind i sagen, kaldte også vedkommende et helt andet navn. Som bisidder forlangte jeg at få en anden læge, og det virkede denne gang. Jeg synes det er skræmmende at så mange læger tager fejl, og dersom patienten ikker er opmærksom på dette går det som regel riktig ganske galt!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-09 11:42

# ockendon

Ingen tvivl om der hos visse i behandlersystemet hersker en vis ligegyldighed og slendrian.

Tænker jævnligt på om der ved besættelse af disse vigtige stillinger hersker en form for neputisme mere end der bliver set på deres kvalifikationer.

Og lige her har vendingen ""det grå guld"" fået en helt ny betydning, for omtalte person blev først udnævnt som rådgiver i 2007...60 år gammel...!!!!..lidt uhyggeligt at nogle tør tage ansvaret for at en person med så gammel en udd. kan skalte og valte med moderne menneskers personlige problematikker.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-02-09 12:00

Når du skriver, at hun ikke har den fornødne uddannelse, betyder det så at hun ikke er Cand Psyk ?

Så er der jo tale om bedrageri

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-09 12:11

# Kortoververden

Jooo...efter det jeg kan læse mig til skulle den være god nok....men i retningen konfliktløsning, læser ingen steder at hendes udd. relaterer til, eller har relationer i forhold til børn, hvilket også var endog meget tydeligt under mødet, hun havde ganske enkelt berøringsangst i forhold til den "afdeling" af problematikken.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-02-09 12:56

I mange tilfælde er kommunerne meget imponerede af en cand. psyk. uddannelse og flere af dem sidder son lægekonsulenter i kommunerne. Også selv om det nok burde være en lægeuddannet som varetog de sager.

Da folk er forskellige, så får vi både kompetance og slendrian, desværre, men mennesker er mennesker. Og i et sådant tilfælde vil det altid gå ud over borgeren.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 22-02-09 13:50

Hej vedikkealt.

Når du nu engang er færdig med at "brokke" dig over denne

Cand. Psyk. Ninna Vrangs dårlige kvalifikationer og over Statsforvaltningen for Sjællands
dårlige sagsbehandling, mener jeg det kunne være interessant, at debetare det
der er dit "virkelige problem, da der højest sandsynlig er nogen her på Kandu, der er mere inreresseret i at hjælpe dig, frem for at "slås" med de dårlige "offentlige personer" der er
sat til at "varetage" nogle for dem - ret ligegyldige personer.

Jeg har selv været udsat for lignende behandlinger, men til gengæld også for det modsatte.

I øvrigt mener jeg, at en "oldgammel dame" på 60 år, sagtens kan være kompetent, såfremt hun har fulgt med tiden og opdateret sine menneskekundskaber.

mvh
DkwM327
(76 år)

.

Jeg er Bisidder i en sag hvor der har været et møde med Ninna Vrang og hun mødte skræmmende uforberedt frem til mødet,og var ikke i stand til at sætte sig ind i sagens punkter eller for den sags skyld forholde sig til dem, og dertil havde hun en ganske uanstændig attitude for en dame i så moden en alder.

Er der nogle her her, der på godt eller ondt er stødt ind i denne dame..??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-02-09 15:02

vedikkealt .... nu bliver du måske sur på mig igen

du skriver

Citat
Og lige her har vendingen ""det grå guld"" fået en helt ny betydning, for omtalte person blev først udnævnt som rådgiver i 2007...60 år gammel...!!!!..lidt uhyggeligt at nogle tør tage ansvaret for at en person med så gammel en udd. kan skalte og valte med moderne menneskers personlige problematikker.

Det er jo svært at tage stilling til ... er det den erfarne eller er det de moderne mennesker, der har ret ???

Jeg ved ikke om andre på kandu har kendskab til netop den sag, som du er bisidder i .... derfor er spørgsmålet ikke til at svare på.

Hvis det er denne Nina Vrang, du omtaler, så har hun da nogle års erfaring

Citat
Nina Vrang
født 1946

Uddannet lærer 1980 ved Vordingborg Statsseminarium, cand.pæd.psyk 1994 ved Danmarks Lærerhøjskole, konfliktmægler 2006 ved Center og Konfliktløsning.

Erhvervserfaring som pædagog/lærer i 15 år, som psykolog ved Familiecentret (PPR og amtets børnerådgivning) i Vordingborg i 13 år, siden 1.1.2007 ansat som børnesagkyndig ved Statsforvaltningen Sjælland, hvor konfliktmægling mellem fraskilte forældre er en del af arbejdet.

Privat praktiserende psykolog ved åben Psykologisk Rådgivning i Vordingborg kommune. Privat praktiserende konfliktmægler. Underviser i konfliktmægling på Iselingeskolen i Vordingborg 2007/2008

http://www.konfliktmægling.dk/nina.html

Når jeg søger på google "nina vrang" så er kandu ikke det eneste sted, du har søgt oplysninger om Nina Vrang

http://www.google.dk/search?hl=da&q=nina+vrang&meta=&aq=f&oq=

Jeg forstår godt din fustration, sagen er gået dig imod ... men hvilken uddannelse har du i forbindelse med at du er bisidder i en sag, hvor du dømmer "modparten"

En sag skal altid ses/bedømmes fra mindst 2 sider ... jeg kender ikke den pågældende sag og kan derfor ikke komme med et konkret svar .... heller ikke hvis jeg havde "mødt" Nina Vrang i en anden sag .... tavshedspligt

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-02-09 15:46

Vedikkealt

Næste gang du skal til at hænge mennesker ud på nettet for ikke at være forberedt så sørg i det mindste for selv at være forberedt.

Kender ikke denne dame men det er da tydeligt at din faglighed som bisidder ikke er i orden.

At du så heller ikke ser noget problem i at hænge en person ud som ingen mulighed har for at forsvare sig er ynkeligt.

Ville være fint hvis du hurtigt fik skrevet en offentlig undskyldning.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-09 17:31

# Thomas.Haugaard

Du skal da have det kompliment at dit indlæg trods alt er et træk på smilebåndet værd...

Hvis bemeldte dame har et udestående med mig pga af at hun møder stærkt uforberedt frem til et rådgivningsmøde, så er det hendes problem og ikke mit.

Ved det jo ikke, men dit indlæg kunne tyde på at du ET eller andet sted er ansat i systemets tjeneste, og der ved jeg så så rigeligt at i hænger sammen som ærtehalm, og du prøver da også i bedste...lidt naive stil at give mig dårlig samvittighed...pga af mit forsøg på en grundig research.

Og NEJ det er ikke alle systemets folk der bryder sig om min fremgangsmåde...men så længe jeg holder mig til noget som kan dokumenteres, så må såvel jeg som systemets tjenere holde deres sti så ren som mulig.

Hvis jeg kunne knaldes for mit arbejde på og med nettet, så havde bla advokat Jens Rye-Andersen fra Aalborg forlængt knaldet mig ind bag tremmer i månedsvis.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-09 18:41

# ans

Nej nej jeg bliver skam ikke ikke sur...

Jeg kan kun repliserer dit indlæg ved yderligere at oplyse...du går vel til slagteren og ikke bageren hvis du ønsker at købe hakket kød..

Og så blot skrive...

Amare et sapere vix deo conceditur.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 22-02-09 19:33

jeg har sendt en kopi at hele indlæget til hende,,så har hun da mulighed for at forsvare sig

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-09 19:41

# BarkeBillen

Dejligt...TAK skal du have...men hun er nu allerede tidligere på dagen blevet orienteret.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-02-09 19:47

Straffeloven :
§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-09 20:28

# Thomas.Haugaard

Den kender nu godt § 267 der handler om tilsvining ved brug af urigtige oplysninger der tjener det formål at sætte andre i dårlig lys.

Men den kan ikke bruges i forhold hvor der alene er tale om den skinbarlige sandhed.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 22-02-09 21:56

ping pong - ping pong - ping pong - ping pong -

En sjov leg for dem der har lyst til at bruge livet på på noget unødvendigt.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 22-02-09 22:16

# dkvM327

((((men det var din første bil.. ))))

Så godt dit tidligere skriv her i tråden, men lige i denne sag forholder det sig således at den egentlig løsning findes i det virkelige liv...og ikke denne gang i et debatforum.

Og så er det jo lidt spændende at enkelte forsøger at jage mig en skræk i livet...men DER har jeg været med i gamet for længe.

Og det er vel de fleste bekendt, at hvis og når denne cand. psyk. udtaler sig på skrift så rettes der ind....og et sådan bilag udfærdiget på et forkert grundlag kan følge en i årtier, og at få et dementi ind er pr. difinition umuligt.

Frygteligt, og kan have store konsekvenser for den det går ud over, så derfor må dem der har kræfter til det råbe op når det sker.

Hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 23-02-09 16:37

Hej igen vedikkealt

"DKW M327" - nej det var min fars, men det var den jeg lærte at køre i som 7-årig.

Og som 12-årig lærte jeg min Mor at køre den, inden hun skulle have kørekort.

Ja, jeg giver dig ret i at det er lidt spændende at enkelte ( eller for den sags skyld ret mange) forsøger at jage andre en skræk i livet. - Men samtidig både forkasteligt for nogen,
og udviklende for andre.

Jeg giver dig ret i at det kan have store konsekvenser for den eller dem det går ud over,
og at det er godt at nogen af dem der har kræfter til det også råber op når det sker,
desværre tit uden resultat. når dem der er imod ændringer pga. deres magtsituation, stritter imod.

Jeg har selv været i den situation, at forskellige instanser stod sammen imod mig,
i forbindelse med min søsters 2 indlæggelser på et sygehus, en sløset undersøgelse,
og ret kort tid efter en operation som var stærkt medvirkende til hendes død,
samt den efterfølgende manglende opbakning fra patientforeningen og en særdeles dårlig sagsbehandling fra kommunen.

(Holder du "Hjemmet", kan du læse en forkortet udgave af sagen i Bodils brevkasse i denne uge.)

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-02-09 07:01

# DkwM327

Sjov lille historie om bilen...

I min verden er det således, at ALLE har pligt til at opfører sig på en sådan måde, at ens opførsel er uangribelig, selv om jeg godt ved at ordet pli har trange kår visse steder...

Sagen her handler ikke om at have fået ret eller uret...den går alene på opførsel, og udvist mangel på indsigt i en problematik. Og så er det umuligt for mit hoved at forstå HVORFOR hun så overhovedet er der.

Af hensyn til bla sarte sjæle som Thomas.Haugaard har jeg HER undladt detaljerne, man MÅ jo tage bare lidt hensyn.

Men HVOR jeg møder det bliver jeg ved, en ENSOM kamp...som du beskriver med din søster, men nogle MÅ og SKAL jo larme op.

Og igennem kommer jeg da af og til, Hjørring Kommune truede en med at trække i kontanthjælpen pga. manglende klient samarbejde...det viser sig så at det er sagsbehandleren der mangler overblik i sagen, Advokat Jens Rye-Andersen fra Aalborg har jeg kørt ud så han ikke længere kan udarbejde noget for en advokat så simpelt som et svarskrift til retten....rækken er lang.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Accepteret svar
Fra : dkwM327

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-09 16:50

Hej igen vedikkealt.

Ja vi er åbenbart ret enige på det punkt, at det er nødvendigt at være uholdende, og til tider er det enda utilstrækkeligt. - Fx. når man ser TV2-udsendelser, hvor de følger op på forskellige borgeres sager, som er "gået i hårdknude / anbragt i myndighedernes syltekrukker" osv. osv.

Jeg har det indtryk, at Danskere, og for den sags skyld også de fleste andre mennesker,
undlader at tage ansvar for deres eget liv, og lader andre styre sig, hvilket giver sig udslag i
en masse menneskeskadeligt her på Jorden.

Og så er der noget der påstår, at vi ødelægger Naturen, hvilket kun er et forsøg på at narre
og få magt over en masse mennesker.

Jeg mener det er totalt umuligt for os små og ubetydelige mennesker at ødelægger Naturen,
ud fra den kendsgerning, at vi er et Naturprodukt, med en indbygget begrænset hjerne,
selvom den på mange punkter er uovertruffen.

Min konklussion er at:
Vi ødelægger os selv, og det vi har ødelagt i Naturen, det genopbygger den selv, og består længe efter at Solen har brændt Jorden op.

mvh.
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-03-09 03:52

Tak for forståelsen af mine aktiviteter dkwM327.

Citat
Jeg har det indtryk, at Danskere, og for den sags skyld også de fleste andre mennesker,
undlader at tage ansvar for deres eget liv, og lader andre styre sig, hvilket giver sig udslag i
en masse menneskeskadeligt her på Jorden.

Der i har du ganske ret, der er ALT FOR MANGE tilbagelænede - DET GÅR NOK - mennesker.

Mange tager IKKE ansvar for sig selv...og jeg får på puklen fordi jeg hjælper dem der så endeligt prøver at tage ansvar.

Men HVOR jeg møder uretfærdighed reagerer jeg på den, og er nu også blandet ind i sagen med Løkken Sparekasse, hvor sparekassen har taget selv fra nogle få kunder, og gjort dem til Garanter uden at informerer dem om det med det resultat, at de har tabt deres penge NU hvor Løkken Sparekasse er gået ned, grundet absolut tvivlsomme investeringer.

God søndag fra vedikkealt