/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Makro i Word
Fra : moltov
Vist : 905 gange
300 point
Dato : 20-02-09 17:28

Hejsa

Jeg vil lave en makro til Word, hvor man skal klikke på en knap/ikon, derefter sender makroen dokumentet via mail ud til nogle modtagere. Jeg har hidtil kun kunne lave det så mailen åbner med det vedhæftede fil. Hvordan får jeg makroen til at smide 2 modtagere ind i mailen som standard, når man klikker på ikonet?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-09 18:27

Funktioner > makro > indspil makro > lav et makronavn > ok > lav noget > stop makro

H-klik oppe på værktøjslinien > tilpas > fanen kommandoer > find og klik på makroer > nu kan du se din nylavede makro > træk den op på værktøjslinien og slip når du ser en lodret sort streg >
h-klik på den fine new makro og skriv noget andet i det hvide felt, og tilføj evt. et ikon (skift knapflade)

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 21-02-09 11:50

Hej Eyvind

Som jeg skrev, det har jeg gjort, men den tager ikke modtagerne til mailen frem. Den starter bare " en ny mail" med dokumentet som vedhæftet.

VH Moltov

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 150 point
Dato : 21-02-09 14:44

Det var nu mest knappen jeg henviste til.
Måske du i din makro skal starte med modtagerne.

Du har vel prøvet h-klik "send til" i din makro.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 21-02-09 20:04

...hvilket mailprogram og version bruger du???? (ret afgørende for om det er muligt)

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 21-02-09 23:07

Hej berpox

Det er Xp versionen.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-02-09 00:21

XP versionen ??? Af hvad?

Er det en outlook der er inkluderet i en af flg. pakker?
Office 2000
Office 2002/XP
Office 2003
Office 2007

Hvis ja, så kan det sikkert godt lade sig gøre - er det Outlook Express du benytter, så kan det ikke lade sig gøre, da Outlook Express ikke kan fungere som Active X server ....

Jeg har ikke undersøgt om f.eks. Mozilla Thunderbird kan fungere som Active X server ....

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 24-03-09 11:44

Tak for svaret Eyvind.