/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
vedr PHP
Fra : HPKristensen
Vist : 499 gange
80 point
Dato : 31-03-03 20:48

Jeg har en latterlig udbyder der ikke understøtter formmail. Derfor har jeg forsøgt at lave det i PHP. Men det virker ikke. Jeg modtager ikke nogen mails. Hvad gør jeg forkert? Jeg aner ikke noget som helst om PHP så der skal nok være et eller andet fuldstændigt åndsvagt jeg har gjort galt. Please help! KH Hanne
Mit script ser således ud:
<form method="post" action="formmail.php">
<table width="700" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="600">
<tr>
<td height="35" width="261">Dit navn:<br>
</td>
<td height="35" width="437">
    <input type=hidden name="subject" value="subject">
      <select name="multi_field[]" size="1" multiple>
<option>Christina</option>
<option>Hanne</option>
<option>Henriette</option>
<option>Karina</option>
<option>Kitt</option>
<option>Lene</option>
<option>Maria</option>
<option>Marion</option>
<option>Pia</option>
<option>Sussie</option>
<option selected>Therese</option>
</select>
    <tr>
<td height="35" width="261">Hvad er det til:<br>
</td>
<td height="35" width="437">
<select name="multi_field[]" size="1" multiple>
<option>Min egen side</option>
<option>En andens side</option>
<option>Nyhedssiden</option>
<option>Arrangementsiden</option>
<option>Galleriet</option>
<option>Webmistress only</option>
<option>Forumsiden</option>
<option>Andet</option>
</select>
<br>
</td>
<td height="35" width="2"> </td>
</tr>
<tr>
<td height="35" width="261">Emne:</td>
<td width="437">
<input type="text" name="Emne" size="50" maxlength="80">
</td>
<td height="35" width="2"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="261">Skriv din smøre her:</td>
<td width="437">
<textarea cols="50" rows="20"></textarea>
</td>
<td width="2"> </td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2">
    <input type="hidden" name="recipient" value="hpk.73@get2net.dk">
      <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.kus-kus.dk/formmail.php">
<input type="submit">
<input type="reset">

</td>
<td width="2"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="261"> </td>
<td width="437"> </td>
<td width="2"> </td>
</tr>
   <tr>
<td width="261"><a href="menu01xvy_asp.php">Tilbage</a></td>
<td width="437"> </td>
<td width="2"> </td>
</tr>
</table>
</form>

Kommentar
Fra : meonia

Dato : 31-03-03 21:45

Du skal ændre det via nettet. Du skal ikke uploade direkte fra computeren.

hilsen

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 31-03-03 21:57

Øhe, ikke forstået. Hvad vil det sige?

Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 31-03-03 22:49

Ligesom du normalt uploader til hjemmesiden, via ftp.

Men det ser jo ud itl at fungere fint med at uploade ?

http://www.kus-kus.dk/udenlemmer.htm

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 01-04-03 08:48

Hej HPKristensen,

grunden til at det ikke virker, er formodentlig fordi serveren ikke understøttet PHP. Kan du checke det? Hvad hedder din udbyder?

Steen

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 01-04-03 08:55

Hej..

Hvad med at kigge på http://www.phorm.com

Der kan du finde en PHP form processor der kan en masse, inkl. validering af input. Nem opsætning, hvis den ikke skal lave "alle mulige mærkelige ting", men med lidt arbejde bliver det virkelig et værktøj der vil noget.

Anvender den selv på flere sites... 3 steder i "simpel" opsætning... Det tager 5 minutter, så er man oppe at køre...

Der anvendes templates så man kan standardisere de forskellige ting..

En funktion der forøvrigt er nem at lave er at modtager af e-mail kan vælges via en drop-down liste, og afsendelsen så sker til denne

mvh
BenKvist

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 01-04-03 15:57

Til Steen: Min udbyder hedder Freepaq, og der står at de understøtter PHP, så det kan ikke være det.
Til Hans Andersen22: Ja, det går helt fint med at uploade det, så det er i hvert fald ikke det, der er problemet.
Til BenKvist, den skal kunne indeholde et felt hvor man vælger sit navn (Der er 11 navne at vælge i mellem) Derefter skal man kunne vælge hvor på siden jeg skal lægge det ud (Der er 8 steder at vælge imellem) Dernæst er der et textfelt hvor man skriver et emne og så et hvor man skriver selve beskeden, og alt dette skulle så gerne havne på min hjemme mail. Det gør det bare ikke.... Er der noget inde på det der Phorm der kan det? Jeg har selv prøvet at kigge lidt inde på Hotscripts men jeg fatter ikke en brik og ved egentlig ikke hvad jeg skal kigge efter... Jeg ved ikke hvad mit "problem" hedder, hvis du forstå hvad jeg mener...?
Hvad vil det sige at du anvender det i "simpel" opsætning iøvrigt??
KH Hanne

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 01-04-03 16:05

Har nu downloadet Phorm 3.0 og fatter minus...
Kh Hanne

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 04-04-03 13:58

somebody heeeelp meeee!!!!
KH Hanne

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 80 point
Dato : 04-04-03 14:41

Hej

Den simple opsætning af PHORM sker i filen phormconfig.php3

Tilret disse linier :

$PHORM_ALERTTO = "din@e-mailadresse.dk"; // Her skriver du altså din email adresse

$PHORM_TO = "din@e-mailadresse.dk"; // Her skriver du altså din email adresse
$PHORM_SUBJECT = "Form Data"; // SKRIV DEN TEKST der skal stå i "EMNEFELTET" i den email du modtager

$PHORM_TMPL = ph_GENERIC; // lad denne linie stå som den er
$PHORM_ACK = ph_GENERIC; // lad denne linie stå som den er

I FORM markøren angiver du nu at der skal sendes til filen phorm.php altså:
Kode
<form action="phorm.php" method="post" name="kontakt">

Det er faktisk det hele, i sin korteste form. Alle filer i det du har DL kan uploades uden de gør skade, men du kan godt sortere nogle af dem fra, da der er eksempler iblandt.

Følgende filer SKAL uploades for at den minimale funktion virker, og de skal ligge som de er placeret, ellers skal du til at tilrette stier med mere:

phorm.php - Phorm

lib (BIBLIOTEKET) - Library files essential for Phorm's operation
functions.php3 - Phorm's function library
generic.html - A generic ack template
generic.txt - A generic email template

plugins (BIBLIOTEKET) - A place for Phorm plugin modules
! registry.php3 - Tells Phorm what plugins to use, and where

Men du kan se det hele i den dokumentation der er med (INSTALL README.TXT) og QuickStart. Godt nok på engelsk.

De øvrige filer der er med, er som sagt eksempler og udvidelser.

Du kan se PHORM i funktion på www.barnetsret.dk ---> menpunktet "Kontakt (formular)"

Retter du lidt i "generic.html" og "generic.txt" så kan du tilpasse den bekræftelsesside som folk ser, samt evt tilføje:
{{REMOTE_ADDR}}
{{HTTP_USER_AGENT}}
for h.h.v. at se IP adressen på den der har sendt formularen og hvilken browser der blev benyttet.

Til sidst vil jeg lige bemærke at selve formularen skal placeres i det bibliotek phorm.php ligger i

Håber det hjælper.

BenKvist

Godkendelse af svar
Fra : HPKristensen

Dato : 01-07-03 22:17

Tak for svaret benkvist. Fik det dog aldrig rigtig til a fungere. Må lærer lidt mere om brugen af PHP når jeg får tid.