/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
mail adresse
Fra : kleine
Vist : 332 gange
50 point
Dato : 20-02-09 12:29

Hej
Kan man lægge sin mail adresse på en funktions tast, ville være noget nemmmere end at skulle taste den ind over and over.
hilsen kleine
'

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-09 12:32

Citat
Kan man lægge sin mail adresse på en funktions tast

Har du indtrykket af at en mailadresse er en FUNKTION ?????

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 20-02-09 12:52

Hej

Hvis det er på en webside du skal indtaste den , plejer den vel at komme som et forslag så snart du har tastet det første bogstav ?

Mvh Finn

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-02-09 13:03

Citat
Kan man lægge sin mail adresse på en funktions tast

ja, det kan man godt .......... jeg bruger et Logitech tastatur, hvor der oppe til højre er en taste med en kuvert på - jeg har været inde i opsætningen af tastaturet og ændret mailadressen til at være min hotmail i stedet for outlook, som er det den er opsat til fra fabrikken .......
når jeg trykker på kuverten kommer jeg direkte til indbakken, så i alt fald med nogle tastaturer er det muligt ........

Kommentar
Fra : me67

Dato : 20-02-09 13:04

Er ret sikker på at det "kleine" mener er om det er muligt at programere en
funktionstast eks. F12 til at indeholde hans / hendes mailadresse i tekstform
således han/hun blot behøver at taste på eks. F12 i stedet for manuel at skulle
indtaste den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-09 13:04

Ja det kan man da godt, brug f.eks Autohotkey til at lave en lille macro

http://www.autohotkey.com/download/

Her er f.eks et script der laver et snabel-a @ ved tryk på F12

Kode
;
; AutoHotkey Version: 1.x
; Language: English
; Platform: xp
; Author: klaudi
;
; Script Function:
;   Template script (you can customize this template by editing "ShellNew\Template.ahk" in your Windows folder)
;

#NoEnv ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases.
SendMode Input ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability.

;#s::
;<^>!@::@

#IfWinActive ; This puts subsequent remappings and hotkeys in effect for all windows

F12::@

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-09 13:13

Kode
;
; AutoHotkey Version: 1.x
; Language: English
; Platform: xp
; Author: klaudi
;
; Script Function:
;   Template script (you can customize this template by editing "ShellNew\Template.ahk" in your Windows folder)
;

#NoEnv ; Recommended for performance and compatibility with future AutoHotkey releases.
SendMode Input ; Recommended for new scripts due to its superior speed and reliability.

#IfWinActive ; This puts subsequent remappings and hotkeys in effect for all windows

F12::
Send min@mail.dk
return

Her er et hvor F12 skriver mail adr

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 20-02-09 16:15

Hvis det er for at udfylde formularer på internette let, er der en anden mulighed. F. eks. har Google Toolbar en knap for AutoFyld, som kan bruges.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-09 10:32

(prik prik) Er det klaret, eller skal ? bare annulleres?