/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Software til at lave sangbog?
Fra : Hoegh
Vist : 1902 gange
200 point
Dato : 20-02-09 11:13

Hej

Jeg gennem lang tid været ved at lave min egen sangbog. Er startet med at lave sangbogen i word, men er nu kommet til den konklusion, at word bare ikke kan klare den opgave. Jeg kan se at jqb (anden bruger af kandu.dk) har haft samme problemer som mig, uden at finde en løsning.
http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=57974

Er der nogen der kender et program udviklet til netop det formål eller som i det mindste er anvendelige til formålet?

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 20-02-09 11:14

Hov, skulle måske lige nævnte at software helt skal være freeware

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 20-02-09 12:24

Du kan da sagtens lave det i Word!? Du skal bare bruge tab indrykninger og IKKE (LÆS: ALDRIG) mellemrum! Når det hele står rigtigt konverterer du din fil til .pdf og så vil det altid stå som DU har lavet det!

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 20-02-09 12:33

Ja, det kan "sagtens" lade sig gøre. Jeg har lavet en god portion sider, men det er ikke hurtigt og nemt. Tab, mellemrum osv. tager virkerlig lang tid at bruge når der måske skal være mange accorder i hver anden linie. Du vil kun kunne bruge dine tabinstillinge for en linie ad gangen, da hver linie er forskellig, så det er virkelig langsommeligt. Men ja, det kan godt lade jeg gøre og man ville fint kunne klare sig med det, hvis man ikke har brug for at lave knap 400 på den måde (alene det at der er tale om så mange sider synes jeg bevirker at word står af)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-02-09 12:51

Lav hver enkelt kategori i hver sin fil, og sæt det hele sammen tilsidst.

Hanne

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 20-02-09 12:52

-> Hanne = Ahva?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 20-02-09 12:59

Nu er der jo ingen der siger at du skal skrive HELE din bog i ét Word dokument!? JEg tvivler på at du finder gode freeware programmer til en SÅ omfattende opgave (jeg turde i hvert fald ikke løbe an på at bruge freeware til sådan noget! - tænk hvis alt dit arbejde pludselig går ned af den ene eller den anden grund!)

Prøv programmet Finale som tidligere har været omtalt herinde... Det er lavet til at skrive noget i, så er ret sikker på det kan klare den opgave der også.

http://www.finalemusic.com/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-02-09 13:18

Hvis du har delt sangene op i kategorier, kan du lave hver kategori for sig, og sætte dem alle sammen tilsidst.

De noder, du skal bruge - kan de ikke scannes ind? Eller er det dine egne skrevne sange, du laver en bog over?

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 20-02-09 13:31

Prøv programmet Finale -> Jeg ser på det

Hvis du har delt sangene op i kategorier, kan du lave hver kategori for sig, og sætte dem alle sammen tilsidst. -> Nårh, ok. Ja det er jeg begyndt på, og det hjælper på problemet med at word har svært ved at håndtere de mange sider.

De noder, du skal bruge - kan de ikke scannes ind? Eller er det dine egne skrevne sange, du laver en bog over? -> Jeg har gennem tiden samlet en masse forskellige sange med forskellige layouts (printet fra nettet, skrevet i hånden, udleveret af lærer osv.), og pointen var at lave det til en samlet sangbog (med ens layout på alle sider)