/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
XJ600 Diversion/sidevogn
Fra : masteraugust0
Vist : 1152 gange
500 point
Dato : 31-03-03 20:34

Hej
Er der nogen herinde der kan hjælpe med en tysk TÜV godkendelse på sidevogn til XJ600 S/N.
Eventuelt link til en tysk side.????

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-03 20:41

Du kan måske finde noget om det på http://www.fstyr.dk/sw193.asp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-03 20:49

Prøv evt. at snakke med Teknologisk Institut, her fandt jeg følgende tekst:
Vores prøvninger kan godkendes i Tyskland i forbindelse med GS mærkning (Geprüfte Sicherheit), ofte fejlagtigt kaldet "TÜV godkendelse", i henhold til vor samarbejdsaftale med LGA (Landesgewerbeanstalt Bayern) i Nürnberg.

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 07-04-03 16:56

Du skal finde ud af navnet på (fabrikken)sidevognen, derefter kontakter du firmaet. Demå ligge inde med en godkendelse!
Til dem der ikke ved hvad TÜV er så er det sådan, i Tyskland, at hver enkelt del til mc Tüv'es(dvs. godkendes til brug på gaden), det er fx dæk, styr, fodhvilere.

Håber det kunne hjælpe lidt

McCracken

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 07-04-03 17:09

Lille forklaring om forholdet mellem Tüv og GS

GS Geprüfte Sicherheit
Definition

Abk. für Geprüfte Sicherheit. Plakette des Technischen Überwachungsvereins (TÜV), die auf Antrag vergeben wird, sofern die geprüften Erzeugnisse den vorgeschriebenen Sicherheitsanforderungen des Vereins entsprechen.

Her står :
GS

Fork. for Geprüfte Sicherheit. Plakette(klistermærke) fra Teknisk OvervågningsForening(TÜV), der på efterspørgsel udeles, såfremt de prøvede genstande lever op til de af foreningen foreskrevne sikkerhedskrav.

Mvh

McCracken

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 14:50

Hej
Sidder lige og rydder op i alle mine åbne / udestående svar. Kan se din stadig er åben, derfor disse spørgsmål:
- Var vores/mit svar ikke fyldestgørende?
- Har du bare glemt at acceptere svar/kommentar (til højre for kommentar)?
- Ønsker du stadig dit spørgsmål stående som åben?

God påske...
Søren

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 13-04-03 18:08

Hej alle

Spørgsmålet er ikke besvaret..... prøv at læse det igen

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 17-04-03 13:09

Det firma der har fremstillet sidevognen skal ligge inde med Tüv'en.

God påske!

McCracken

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 24-05-03 04:31

Det er muligt jeg ikke forstår dit spørgsmål, så du kan jo prøve http://www.tuv.com/en/sweden.html
det er den svenske kontakt for Tüv, der er desværre ingen dansk, endnu!

Mvh

McCracken

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 31-05-03 13:33

Du kan beholde dine point, men jeg vil da gerne vide hvad det er du ikke forstår ved mit svar????

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 24-02-05 14:02

Er der stadig ingen der har et bud på dette?????????????

Mvh.Masteraugust

Annuller spørgsmålet
Fra : masteraugust0

Dato : 01-01-06 13:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål