/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spyware?
Fra : efaldk
Vist : 702 gange
50 point
Dato : 20-02-09 08:27

Ved et uheld er jeg kommet til at svare ja til til et program der kalder sig "Security System" da det pludselig dukkede op på skærmen med en virusvarsel, fordi jeg et øjeblik troede, det var en meddelelse fra mit eget antivirus-program. Jeg nåede at trykke stop før programmet var installeret og skyndte mig at køre virus scan, køre mit AD-Aware-programm for spyware, slette alt hvad der var ved navnet Security System, slette cookies og midlertidige filer. Til slut genstartede jeg computeren og troede at skidtet var væk. Det er det bare ikke. Hele tiden popper programmet op og fortæller, at min computer er i stor fare, og at jeg skal købe deres program der koster adskillige 100 dollars.
Er der nogen her der ved hvordan kommer jeg af med skidtet?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 20-02-09 08:29

Først og fremmest - Se om det ikke ligger under tilføj/fjern programmer

Ellers Download Malmwarebytes securityscanner - og kør denne
http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 20-02-09 09:23

arghh den er gammel men lægger skjulte filer så smut lige herind:

http://www.malwarecheck.dk/forum/

gå til kategorien hijackthis forum - læs vejledningen først og følg den og læg derpå ind samme sted - det er gratis at tilmelde sig og bruge forum

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 20-02-09 11:16

Tjek siden opdaterdinpc.dk som er et samarbejde mellem det offentlige og tdc. Der er en masse hjælp til at sikre sin pc og fjerne skidtet hvis uheldet er ude.

Kommentar
Fra : Peter

Dato : 20-02-09 12:32

Lav en genoprettelse det hjælper har selv prøvet det
Hilsen Peter

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-02-09 13:12

Format C:/

Godkendelse af svar
Fra : efaldk

Dato : 21-02-09 16:50

Tak for svaret miritdk.

Min harddisk er nu så ren som nyfalden sne.

mvh
efaldk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-09 19:41

det var godt pas nu på den