/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Diskoprydning
Fra : gwh
Vist : 1325 gange
200 point
Dato : 20-02-09 02:36

Hej min bærbare XP pc. er blevet lidt langsom, har kørt scanninger for både det ene og det andet uden ,at den finder noget, har kørt diskoprydning på mit C drev. og der er 301.688 KB. af Midlertidige internetfiler / Web client pobliseher temperay files / ofline web sider / gamle komprimeret filer. Mit spørgsmål er : tør jeg slette noget af det ? og vil det hjælpe lidt på hastigheden, hvis der er råd om andre ting, må i skære det ud i pap, for mig , jeg er ikke så god til pc.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-09 03:24

Kort sagt JA, sæt du rolig markering ved alle muligheder i det vindue og bekræft at du vil slette alle disse unødvendige filer, det gør jeg regelmæssig på min XP computer, husk også Disk defragmentering efter at du har kørt oprydning.
Hvis det er længe siden sidste gang du defragmenterede, så vil det sikkert tage resten af natten, og din computer bør blive væsenlig hurtigere af behandlingen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-09 03:30

Efter den oprydning kan du også lade Windows kontrolere din disk, gå til Denne computer og højre klik på drev C, klik på Egenskaber og klik på Undersøg nu, sæt markering i begge felter og klik på OK, der vil komme en advarsel om at Windows skal have fuld adgang til disken og ikke kan køre nu, om du vil køre diskkontrol næste gang computeren startes, sig ja til det og genstart, det her skal du gøre en gang du har god tid, der kommer en blå skærm og disk kontrol begynder, det kan tage rigtig lang tid inden den er færdig og computeren starter hurtig og normal igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-09 09:35

Du har måske også en masse programmer kørende fra opstarten.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-09 10:25

Den der med "gamle komprimeret filer" har jeg aldrig rigtigt turde slette, er det ikke nogle programmer som man ikke bruger så tit?

Det kunne jo være at man pludseligt skulle bruge et af dem.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-09 11:03

Øh - jeg siger ja til det hele.
Den sletter da vist heller ikke men komprimerer dem så de skal pakkes ud først for at bruges.
Men jeg er dog lidt i tvivl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-09 12:44

Som jeg skrev i det første indlæg, jeg sætter markering ved alle muligheder, der mangler ikke noget bagefter, en gang imellem kommer Outlook Express jo også og vil komprimere meddelelser, der bliver heller ikke slettet noget ved det.
Til gwh det vil sikkert være en god ide også at indstille i msconfig, hvor mange programmer som skal starte sammen med computeren, men det er kun starten som bliver hurtigere, når først computeren er klar, så bliver computer ikke hurtigere af at diverse programmer ikke startede da computer startede

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 20-02-09 12:48

Tak til alle for svar. Til o.v.n. Jeg går igang med din opskrift, og vender tilbage.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-09 12:54

Hvis du vil køre alle muligheder, så varer det længe før vi hører nyt, god arbejdslyst

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 20-02-09 15:06

Til o.v.n. Så er jeg tilbage, jeg har nu 74.ooo filer tilbage på C drev. jeg har lige været inde og søge på c drev. og der er jo bare så mange linier mange af linierne syntes jeg er gengangere, men det er vel som det skal være ? der er også mange linier der er med blå skrift,, ved du hvorfor ? jeg kørte også opskriften med den blå skærm du gav mig, og den genstartede af sig selv igen, så jeg ved ikke helt, hvad der egentlig kom du af den øvelse?
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-09 15:51

Citat
jeg kørte også opskriften med den blå skærm du gav mig, og den genstartede af sig selv igen, så jeg ved ikke helt, hvad der egentlig kom du af den øvelse?
Windows kontrolerede og reparede eventuelle fejl på disken, den er ikke å nødvendig at køre regelmæssig, som Disk oprydning og Disk defragmentering
Citat
der er også mange linier der er med blå skrift,, ved du hvorfor ?der er også mange linier der er med blå skrift,, ved du hvorfor ?
nej det undrer også mig, navnet på nogle filer er med blåt andre med sort skrift der er ingen sammenhæng hverken alder eller filtype, der har også været spørgsmål her på Kandu om fænomenet, ingen har fået et fornuftigt svar
Citat
der er jo bare så mange linier mange af linierne syntes jeg er gengangere
der findes programmer som kan finde og slette dubletter, ikke noget jeg vil anbefale, du risikerer at slette den forkerte fil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-09 15:59

Her er til gengæld en jeg vil anbefale: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html et gratis program som kan finde og slette ugyldige reigstreringer, kør den og slet det som er markeret med grønt Safe to delete, den er ikke så effektiv som købe regcleanere, men den er god nok efter min mening

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 20-02-09 16:30

Til o.v.n. Tusind tak for gode råd og gode svar. Godt at du er herinde ,blandt andre til at hjælpe, sådan en som mig, uden særlig stor pc. viden. Kan godt huske at du har hjulpet mig før, ang. noget med Norton .Jeg har kørt den regcleaer og den fandt 53 i beginner og 149 i ekspert, så jeg har slettet dem med grøn. Jeg kan også godt mærke tydelig forskel på hastigheden nu, efter alle de oprydninger.
Mvh. gwh.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-09 16:35

Godt du fik renset ud og fik en hurtigere computer, Kandu er jo stedet hvor du kan spørge og få svar på dine problemer, både af den ene og den anden slags. God weekend

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 20-02-09 16:39

Tak for svaret o.v.n..
og god weekend til dig.
Tak til andre der også bidrog med gode svar.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-09 16:41

Tak i lige måde