/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Dårlig trådløsforbindelse
Fra : BjornJ
Vist : 817 gange
500 point
Dato : 19-02-09 22:29

Jg har fået trådløs forbindelse til internettet, men dt er meget tit jeg ikke kan få forbindelsei længere tid.
Det er lidt lettere at få forbindelse til min postkasse end det er til internettet.
Kan man få forstærkere for je tror det er signalet der er for svagt.

Bjørn

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 19-02-09 22:57

hej

Jeg er ikke sikker, men hvis du har et dårligt netværkskort, kan det være årsagen. Fordi, jeg havde en "gammel" bærbar, fra 2007 og den kunne ikk modtage fra det værelse der lå længst væk. Og da jeg så videor osv på youtube, gik forbindelsen og så kom den igen.

Altså meget ustabilt net.

Jeg fik så købt en ny bæbar, der står Gigabit Ethernet på den, og har INGEN problemer med værelserne i huset, endda ude i haven heller.. Og mister aldrig forbindelser, om jeg så ser 100 videoer fra youtube på én gang.

Jeg er ikke lige mester i trådløst net, men det var bare årsagen til mit dårlige forbindelse :) Men hvis du også har gigabit ethernet, kan jeg desværre ikke hjælpe yderligere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-09 23:12

Der findes flere former for trådløs forbindelse, så spørgsmålet er HVILKET???

1 Trådløs fra ISP
2 Trådløs på eget netværk
3 Mobilt bredbånd.

Så hvis du vil specifisere dit problem lidt mere, så vi ikke rammer alt for langt ved siden af!

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 19-02-09 23:21

Jeg tror det er tådløs på ISB Modemmet, eller hvad det nu hedde, hedder Netgear
Trådløst på eget netværk. Er det ikke når man har flere computere?
Mobilt bredbånd. Er det ikke når man modtager cinalerne fra satelit?

Bjørn

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-09 00:07

Jeg syntes du vrøvler en del i dit svar, og giver ikke de oplysninger, som vi skal bruge for at komme videre i dit problem.

Prøv først at fortælle lidt om dit netværks opbygning fra udbyder til din PC, hvilken udbyder og hvilken mærker i dit netværksopbygning.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 20-02-09 00:21

Ville lige tilføje mit net er fra Trefor, kabel. Trådløs (netgear)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 20-02-09 01:05

Hvis ikke BjørnJ har skiftet siden 15-11-08 så er det en NetGear WGR614 som er routeren og problemet er sikkert på computeren, eller at router og computer ikke er på samme plan, hvis du sidder på førstesal og router er i stuen under (eller omvendt) så er signalet ikke så godt, det går bedst hvis computer og router er på samme etage, og antennen på routeren skal stå lodret

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 20-02-09 06:00

jeg selv haft den problem. i min sagen router signaler er meget dårligt med windows vista. prøve at tjekke med xp... min pc som har xp virker super fint

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-02-09 10:23

Til seveino
Ja jeg vrøvler, en svare så godt jeg kan.
Til o.v.n.
Senderen er på 1. sal og jeg er i stuetagen så det kan meget vel være det der er problmet.
Jeg vil prøve at sætte senderen ned på gulvet så bliver højdefrskelden ikke så stor.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-02-09 11:29

Hej igen.
Jeg tror det har hjulpet at sænke routeren.
Nu vil jeg lige se hvor stabilt det er.
Jeg har hævet point til 500, som nok lander hos o.v.n.

Bjhørn

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 20-02-09 11:48

Prøv at skifte kanal... F.eks. 13
Der kan være andre signaler i områder der forstyrrer...

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 20-02-09 11:55

Ellers kan en ekstra kraftig antenne også klare sagen.... måske
http://www.dlink.com/products/?pid=416

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-09 12:35

Hvis du altid er på et andet plan end routeren, kan den så ikke flyttes ? Et længere kabel mellem modem og router og så ned i samme højde som du sidder med router.
Et lidt vildt gæt, hvis nu antennen er vandret i et tilfælde som dit, kunne det hjælpe ?

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 20-02-09 16:19

Tak for svaret o.v.n..

Nu virker det. Hvis jeg senere får problemer kan jeg jo prøve at stille på antennen.
Til sommer skal jeg på loftet igen, og så er det godt at routeren står hvor den stå.

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-02-09 16:24

Selv tak
antennen sender og modtager ud fra siden af den lodrtte pind, derfor forslaget om at lægge den ned i dit tilfælde, jeg aner ikke om du får bedre forbindelse af det, men måske et forsøg værd du sidder jo under den, og ikke ved siden af

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-02-09 16:36

Hvis det er som du skriver skal den nok sidde i en vinkel, så en linie vinkelt ret på antenner peger imod computeren.
Det er i mit tilfæde ca. 45 grader, jeg sider forskudt for senderen i stueetagen.

Bjørn