/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Piger hjælp mig. Skal lave mad til min k~
Fra : SubZero69
Vist : 780 gange
70 point
Dato : 31-03-03 19:24

Hej

Det er ikke fordi jeg ikke kan lave mad, det kan jeg faktisk godt. Problemet er at jeg ikke ved hvad jeg skal lave. Vil gerne gøre et godt indtryk. Hvad kan i anbefale? Det må gerne være flere retter.......
Skal være inden lørdag.
Håber I kan hjælpe mig piger.

//sub

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-03 19:38

Heyyy! Hvorfor piger? Det er vel igennem en mand, det skal fortærres og ja 'det er svært uden et forhåndskendskab, er han til stærk mad, go' gammeldaws dansk menu, østens mysterier, kan ikke døje fisk, elsker vildt osv. men her er da lidt du kan kigge igennem: http://www.1st-gourmet.dk/gourmet/gourmet.nsf/webpages/2.0?opendocument

Alene din tanke om en god menu er prisværdigt

Lykke til
Søren

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 31-03-03 19:43

HEJ

Jeg har et forslag, hvad med at give jomfruhummer med ristet brød til forret og hovedret som engelsk bøf og slut af med plamberede pandekager. Jeg ved ikke om det er noget hvis det er kan du skrive tilbage og så kan du få opskrifter af mig hvis det har din interesse det kan jo også være at du så selv har disse opskrifter. Menhvis du ikke vil have flamberede pandekager kan du også give is det synes jeg er godt oven på sådan en lækkker middag og det er ikke sikkert at i kan spise ret meget til sidst, men husk at pynte bordet rigtig hyggeligt f.eks med en serviet lavet som en vifte og en blomsterdekoration hvis du ikke kan selv kan du tit købe en til rimelig pris men det er ikke altid det er afgørende du kan f.eks også købe en buket f,eks hvis du ved hvilken slags blomster hun kan lide og så er selfølgelig levende lys på bordet, det er ikke altid prisen der er afgørende, jeg har tit gjordt det over for min mand. HELD OG LYKKE.
Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 31-03-03 19:49

Hej sub.

Hvis du vil lave let og lækker mad fra østen, som smager og ser ud til at du har været i køkkenet i timevis så klik ind på Shop Asia's opskrifter klik her http://www.shopasia.dk/opskrifter/2001/index.htm

Held og lykke.

Nitaya Samarnmit

Shop Asia
Peter Bangsvej 108
2000 Frederiksberg C

Accepteret svar
Fra : Pete_man

Modtaget 80 point
Dato : 31-03-03 20:01

Tjek lige www.maduniverset

Hilsen mig

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 31-03-03 20:02

.dk

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-03-03 21:49

ristet , godt brød med marineret rucola, friskhøvlet parmesan og en god gedefeta.

en god simregryderet af godt oksekød,rødvin, løg, gulerod, selleriknold osv, der kan sættes igang i god tid og som er klar, når I er det! nye kartofler,godt brød.

gorgonzola (eller sort castello...mums) med pærer og lynsyltede valnødder (valnøddekernerne koges et par minutter, simrer derefter m. balsamico og honning (et par spsk af hver) væden koges helt ind, lægges til tørre på bagepapir.

mmmmmmm. god fornøjelse
Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-03-03 21:53

whoops...glemte detaljerne.... masser af god rødvin, koldt vand i en karaffel, smør fra læsø, en dusk hvide liljer, husk at støvsuge hytten, rede sengen og skure vasken i badeværelset! Så skulle den vist være hjemme!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 31-03-03 23:00

Jeg vil foreslå, at du vælger en ret du er 100% ferm til!!!
1. Du undgår at blive usikker på om det lykkedes!
2. Du sparer tid på at tænke så meget over det.
3. Du får tid til at pynte bordet og hytten (gøre rent og rydde op) ps. det er mindst lige så vigtigt hvis du gerne vil gøre et kanon indtryk.
4. du får overskud til at optræde som en gentlemen ( tag hendes overtøj, sørg for en velkomstdrink, gør hende det behageligt mens du gør resten færdigt, sæt dejlig musik på, tænd nogle sterainlys, endelig sørg for friske blomster)
Jeg ville foreslå en ret, med mange små ting, ala´noget kinesisk, meget kan du forberede dagen i forvejen, så som at skære grøntsager i små stykker osv. det er mad man kan sidde med i lang tid og småsnakke, som vi piger jo ælsker *GG*
Slut gerne af med nogle (hos bageren købte) lækre hjembagte småkager, eller hjemmelavet chokolade (også købt *G*) Jeg ville elske hvis min mand lavede sådan en aften
Det vigtigste er at du har tænkt på alt...det er noget der giver kegler!! Vi kvinder kan kun knus-elske og beundre en mand der virklig har tænkt på alt.
Og til sidst...min helt store beundring for dit initiativ...kanon flot gået, du er en af de udvalgte *SS*
Mange kærlige hilsner
Mango

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 31-03-03 23:44

Som kvinde ville jeg stemme for Mango´s forslag her lige ovenover mit

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 01-04-03 09:46

Endnu et par velmenende råd til din romantiske aften.
Lad ikke menuen bestå af "tunge" retter. Det er ikke befordrende for den fysiske romantik
Brug evt. aspages og skaldyr til forret, (godt for potensen hos mænd, og sensuelt af spise) kylling eller andet lyst kød til hovedret og is eller frugt til dessert. (Jordbær dyppet i mørk chokolade med en muskato Asti (perlende let sød hvidvin) gør altid lykke.
Røde bøffer, flødesovs og kage giver en tung fornemmelse i kroppen og giver mest af alt lyst til at sove - og det er vel ikke meningen?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-04-03 18:20

Fik lige en ide, hvis den udkårne er til fisk... fiskefondue med hvidvin (altså, det man "dypper" i er hvidvin!) Det smager SÅ lækkert (tigerrejer, lyssej osv), er romantisk, man bliver ikke tung og overmæt, fisken ser dekorativ (læs: sensuel) ud.. ja, you name it! Og den fond, der bliver ud af det er basis for næste scoreret ugen efter: fiskesuppe...!

Lækkert brød, en let salat (som IKKE er lavet af kinakål og dåsemajs!) god hvidvin til.. og ja, jordbær med chokoladeovertræk til dessert!
Glem ikke de hvide liljer.. det er min yndlingsblomst, og når de begynder at dufte om aftenen.... mmmmm. Se iøvrigt mit ovenstående indlæg!!!

Christina

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 02-04-03 10:20

Tusind tak for de mange indlæg.
Dejligt at høre fra nogen jer piger.
Og jeg er altså en fyr, som en af jer vidst var i tvivl om.

I må gerne komme med flere indputs. Jeg forhøjer lige pointene

//sub

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-04-03 15:20

Hej //sub

Kunne du ikke lige fortælle, hvor meget tid, du havde tænkt dig at ofre på middagen og hvor mange $ ?? Og om du hader fisk, lever, lam osv???
Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-04-03 23:27

ja, nu er vi så nået til den 9 april og vi ved stadig ikke, hvordan din middag gik...
jeg er da NYSGERRIG for p.....!!!!

Christina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 14:34

Nååh! Nu må du da snart være færdig med at vride de par frikadeller. Alle pigerne venter tålmodigt på din point afgivelse.

God påske...
Søren

NB: Håber du / I havde en hyggelig aften.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-06-03 10:52

Halloooo SubZero69.

Der er faktisk 8-9 personer der forsøgte at hjælpe dig. Synes du ikke det var på tide at reagere. Den middag er vel overstået, og kan da ikke have været så stor en katastrofe, at du ikke vil af med de udlovede point.

Ram

Godkendelse af svar
Fra : SubZero69

Dato : 07-08-03 17:52

Tak for svaret Pete_man.