/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvilken mobil
Fra : BL14
Vist : 462 gange
100 point
Dato : 19-02-09 11:19

Kan i fortæle hvilken mobil der har indbygget kort så man ikke skal på nettet Den skal have bluetooth og kort isig jeg har gps (Holux M1200) jeg vil bare undgå at skulle på nettet hele tiden

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-02-09 13:02

De fleste mobiler med indbygget GPS har også kortene installeret, enten på telefonens hukommelse, eller på et hukommelseskort.

Når den alligevel en gang imellem går på nettet, er det for at søge opdateringer til kortet, men det kan du slå fra

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 19-02-09 13:07

I princippet kan du installere kort på mange telefoner. Jeg har selv installeret TomTom med kort på min Nokia E65 med ekstern GPS, og det fungerer perfekt. Det kræver bare at du har pladsen til det, og at det ønskede program findes til det styresystem som kører på telefonen. TomTom har f.eks. både en udgave til Symbian (f.eks. alle Nokia N samt E series) og til Windows Mobile (jeg bruger også TomTom på firmatelefonen som er en Samsung i780 med Windows Mobile 6).

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 19-02-09 14:05

Hej
Vil der sige at jeg kan bare købe et større hukommelseskort til min es 810i og så lægge det der over på

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 19-02-09 14:16

Hej

Jeg går ud fra at du mener en W810i. Den understøtter desværre ikke TomTom eller nogen af de andre mere kendte navigationsprogrammer. Den eneste som jeg umiddelbar kunne finde til din telefon, og som har mulighed for at lægge fast kort ind var www.wayfinder.com. Det skulle efter sigende fungere udmærket, men jeg har ikke prøvet det selv.

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 19-02-09 14:23

Ja en w810i jeg har prøvet Amazegps og Nav4all men de henter hele tiden fra nettet så jeg vil prøve wayfinder og se om jeg kan få det til af virke

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 19-02-09 14:27

Ja, de fleste henter efter behov, hvilket kan blive dyrt, især hvis man skal til udlandet. Wayfinder har i hvert fald mulighed for at lægge et fast kort ind.