/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Antidug
Fra : scootergrisen
Vist : 2742 gange
25 point
Dato : 19-02-09 02:53

Hej jeg vil hører om i har nogen gode antidug råd til styrthjelms visir.
Helst noget i selv har prøvet så i ved at det virker.

Jeg er interesseret i at vide hvilken stoffer der kan bruge og ikke et produkt som bare hedder antidug.

På en antidug flask jeg har står der varedeklaration: demin vand. anion tensider, nonion tensid, IPA, befugtningsmiddel.

Jeg har læst at opvaskemiddel skulle være godt.
Jeg har selv lige købt et antidug plastikstykke som man klister på indersiden af sit visir, det virker umiddelbart fint men vil gerne hører hvad i selv har prøvet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-02-09 06:59

Jeg har efterhånden prøvet alt, men når man kommer ud fra et varmt hus, og der er koldt eller vådt, så dugger viseret indtil det er aklimatiseret til omgivelserne, så jeg har endnu ikke fundet noget der er effektivt!

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 19-02-09 07:27

Jeg har ikke den store erfaring med styrthjelme, men anion tensider og nonion tensid en netop nogle af hovedingredienserne i opvaskemiddel og diverse andre sæbeprodukter - Så det ville jeg hvertfald helt sikkert købe istedet for at købe dyre antidug-produkter som indeholder præcis det samme

Accepteret svar
Fra : pbs1

Modtaget 25 point
Dato : 19-02-09 10:07

God morgen.
Ja du kan godt bruge opvaskmiddel. Tag et stykke køkkenrulle og kom sulfo på. Gnid det på mens det er fugtigt. Det hjlæper meget.
Jeg bruger det selv til briller og spejle.
Det virker i flere dage.
Venlig hilsen pbs1.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 19-02-09 10:57

Citat
God morgen.
Ja du kan godt bruge opvaskmiddel. Tag et stykke køkkenrulle og kom sulfo på. Gnid det på mens det er fugtigt. Det hjlæper meget.
Jeg bruger det selv til briller og spejle.
Det virker i flere dage.
Venlig hilsen pbs1.

Bruger det også, ellers kan et par dråber citron også hjælpe.
Uden at vaske det af selvfølgelig, skal bare tørre ind.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 19-02-09 12:07

Ud over opvaskemiddel, så kan du i en dykkerbutik også købe noget der hedder "Sea Drops" - det består af godt det samme som opvaskemiddel, men er en anelse mere effektivt. Har ikke prøvet på andet end min dykkermaske, men det burde give samme resultat på et visir. Det koster ca. 50 kr for en lille flaske.

Kommentar
Fra : pbs1

Dato : 19-02-09 13:33

Citat
Sea Drops" - det består af godt det samme som opvaskemiddel, men er en anelse mere effektivt.

Hvis det kun er en anelse mere effektivt så er det da dyrt i forhold til sulfo

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-02-09 19:50

jeg har læst at sulfo blev forbudt i opvaskemiddel da der er svært nedbrydeligt i naturen.
Så spørgsmålet er om det opvaskemiddel vi bruger idag har samme virkning som sulfo.
Det antidug plastik jeg købte i thansen igår er jeg allerede blevet lidt træt af, det fordi visiret er ikke så klart som før også fylder plastik stykket ikke hele visiret.

Gad vide om WD40 er godt, eller hvad med voks ? nogen som har prøvet ?

Kommentar
Fra : pbs1

Dato : 19-02-09 20:03

Hej og godaften.
Citat
Så spørgsmålet er om det opvaskemiddel vi bruger idag har samme virkning som sulfo

Det er det jeg bruger og det fungerer upåklageligt.
Prøv bare og du kan se det.
Venlig hilsen pbs1.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 19-02-09 21:06

I forhold til antidug-midlet er alm. opvaskemiddel så godt som det samme hvertfald..

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-02-09 00:04

Tak for svaret pbs1.