/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
besvarelse??
Fra : beckski
Vist : 517 gange
10 point
Dato : 31-03-03 17:30

Nu har jeg sendt en mail til "service@kandu.dk" og stiller også lige spørgsmålet til jer!!!

det virker som om, at mange spørgsmål er besvaret tilfredsstillende men de er ikke blevet "lukket" .....
burde i ikke opfordre til at brugere accepterer svar ???
ellers er der vel ingen grund til at man kan acceptere svar og andre så kan "købe" svarene ??

mvh

beckski"

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 17:41

Enig...
Og til de brugere som kommer herind og læser dette, kan jeg fortælle at man finder sine gamle spørgsmål under "din historik" i venstre menu

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 31-03-03 17:44

TAK UFFE !!!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-03-03 18:00

Og så er der jo også de spørgsmål man selv at oprettet, hvor der ikke er kommet acceptable kommentarer/løsninger/svar, men hvor man så selv har fundet "de vise sten" og skrevet løsningen som en kommentar fra een selv.
Hvordan lukkes de?? Vi kan jo ikke acceptere vores egne kommentarer.
m v h
HC

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 31-03-03 18:03
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 18:05

Så giver du dem til den der har været flinkest/rarest/mest hjælpsom, eller til den der var med til at udelukke at det kunne være altmulig andet som var galt....

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-03-03 18:09

Uffe29>>> det er selvfølgelig en løsning, men jeg "kvier" mig lidt med at give points til fuldstændig uacceptable løsningsforslag, som ikke engang har hjulpet en på vej.
En anden dag hvor jeg er i yderst godt humør, vil jeg nok gøre som du skriver, men ikke i dag.

HC

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-03 18:17

Jeg kan kun give beckski og Uffe29 ret... 100% enig, måske det kunne være en 'hjælp' hvis åbne points efter en uge, blev konverteret til MINUS points, 'det kunne måske anspore folk lidt til at få 'fingeren ud'

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 31-03-03 18:31

JAAAAA det er helt vildt irriterende at de ikke accepterer svar...? hvis du går ind under dun profil kan du se hvilke spørgsmål du har medvirket i som ikke er blevet besvaret og min liste er F***** laaaaang..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 31-03-03 18:51

folkens, jeg håber vi er enige om at denne debat ikke skal lukkes lige foreløbig....

jeg håber på at folkene bag kandu.dk tager debatten til efterretning. Jeg skal nok bed dem om at tjekke denne debat

BECK

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-03-03 18:57

Her er lige lidt dårlig samvittighed.
CLAN!
http://www.kandu.dk/dk/spg/12772
Der kommer nok ingen svar på det andet spørgsmål, hvor du svarede på det første.
Så hjælp lige med at lukke.
Emesen.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 31-03-03 20:49

det ka' da være hip som hap...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 31-03-03 20:56

Så er sprgm fra min side lukket,så der ikke er grund til irritationer hos nogle,men der er af og til at man er i vildrede fordi
svarene individuelt er gode nok,men eet er for vanskeligt(teknisk)et er fyldt med henv ,når man så tager lidt fra den ene og lidt fra en anden,så bliver det vanskeligt,jeg for min part spørger fordi jeg ikke ved det, og er glad for div henv,
derfor tager jeg det en smule personligt at læse disse trakasserier om point,og jeg syntes desuden det er de samme navne der går igen,når der er tale om fejl el smøl fra andres side.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 21:40

Hvis jeg hjælper min kammerat med at flytte, så forventer jeg at få et tak, og måske en øl/vand hvis det er over en hel dag. Det er god skik og moral, og bare dette lille ubetydelige tak er nok for mig som en anerkendelse af at vedkommende var glad for min hjælp.
Hvis han sætter sig ind i flyttebilen og kører væk uden at sige tak eller farvel.....så vil jeg stå med en underlig fornemmelse omend jeg ved han var glad/tilfreds med min hjælp.

Jeg hader når en bruger stiller et spørgsmål, og man bruger 5-30 minutter på at finde svaret, og man ikke får nogen reaktion overhovedet. At personen får løst/svar på sit spørgsmål er fedt.....og egentlig godt nok, men pointene er der for en grund.....hvad enten man kan lide det eller ej, og det er for at tilkendegive at man var glad for indsatsen, samt erhverve brugere, og dermed sidefremvisninger.
Er man bruger af systemmet, så kan jeg sgu ikke se hvorfor man ikke bruger det på den måde det er lavet, og følger spillereglerne på samme måde som hvis der var tale om et spil ludo, eller også finder nogen/et andet sted hvor man kan spille backgammon.

Jeg har mange point, og derfor står jeg også for skud når der skal tales om pointryttere, og hvad man ellers bliver kaldet, men det er sgu fordi jeg har hjulpet mange mennesker...det er skidesjovt, men rent faktisk det samme som jeg laver på mit arbejde hvor kunderne i 99% af tilfældene siger pænt tak. At brugeren kommer med en tilbagemelding, og lukker sit spørgsmål er vel det mindste man kan gøre.

Jeg vil godt igen igen igen påpege at det intet som helst har at gøre med at jeg ønsker at få pointene, og der vil være mange brugere som har oplevet at jeg i nogen spørgsmål beder brugeren om at lukke spørgsmål, som jeg ikke selv har deltaget i, og detskyldes at man læser spørgsmålet....skimmer indlæggende igennem.....for til sidst at finde ud af at der nederst står "tak for hjælpen", eller "nu har jeg selv fundet ud af det" !!!!!

Jeg ved sgu godt at jeg ikke kan købe bmw'er eller slik for pointene......Men det kan spørgeren sgu heller ikke.

Jeg ser det som en leg, hvor jeg hjælper andre mennesker, og lærer enormt meget som jeg også tager med mig på mit arbejde, "lønnen" herinde er dumme åndsvage point som er med til at gøre det sjovt.....på nøjagtig samme måde som pengesedler i matador.

Der findes så mange andre forums uden pointsystemmer....men de 2 største er lige netop de største på grund af deres pointsystem.

Surt opstød fra Uffe29, som iøvrigt snart ikke gider denne pointdiskution mere......
Jeg har da respekt for at nogen brugere syntes at pointene er åndsvage, men jeg har sådan lyst til at skrive "leg med, eller find en anden legeplads"
Egentlig så burde jeg nok slette kommentaren med legeplads da folk nok skal reagere netop på denne.....men min mening.........okay

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-03-03 21:52

Ja - det er da sjovt og en slags leg, og vel også ind i mellem et lille "hip" når eller hvis man har kunne hjælpe nogen, om ikke andet til selvhjælp. Point ved jeg ikke rigtig, men de er der og sådan er det.
Emesen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 21:55

lige det jeg mener....bare kortere udgave

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-03-03 21:59

hej.. jeg er enig med Uffe. Jeg bruger spørgsmålene som "øvelser" når jeg surfer.-.. for at blive bedre til at surfe!!!! Og det er da altid sjovt at kunne hjælpe!!! Og ja, møgirriterende når spørgeren ikke lukker spørgsmålet. Virkede det, man fandt ud af? Blev bollerne gode, kom knallerten til at køre, blev pigen scoret... man bli sgu da nysgerrig!!!!!
Christina

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 31-03-03 22:01

TAK !!!!! Christina og Uffe, i har fat i noget !!

ham her beckski er ikke alene i verden med sine holdninger

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-03-03 22:05

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 22:16

Noget af det bedste jeg har været udsat for på kandu.dk er denne http://www.kandu.dk/dk/spg/12161 hvor et par skal have barn og bliver dermed opsagt fra lejligheden

jeg skriver:

[citat]
Hvis det kører helt galt, så syntes jeg helt bestemt i skal opsøge en lokal avis. En sådan handling plejer nemli at sætte skub i tingene, og herfra virker det grotesk. Hvis ikke et barn er grund nok, så gad jeg dæleme godt vide hvad der er !!!
overskriften abort=bolig eller barn=boligløs skal nok sælge et par ekstra aviser
[/code]

Hvilket hun så gør, og nu er LLO gået ind i sagen selvom de står med arbejde op over begge ører.....hun skriver tilbage og deler med os andre.......det er fedt !!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-03-03 22:19

uha, sikke en gyser, men det viser jo, at der er brug for et forum som kandu, hvor man både kan få hjælp og føle, man ikke er alene med sine problemer... points eller ej!!!!
Kh Christina, der godt vil dele legeplads med uffe!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 22:28

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-03-03 22:53

Til Uffe
Du skriver længere oppe
” Noget af det bedste jeg har været udsat for på kandu.dk er denne http://www.kandu.dk/dk/spg/12161 hvor et par skal have barn og bliver dermed opsagt fra lejligheden”

Nu er pigen jo ikke gravid endnu vel?
Men kun tænkt på at måske blive det.
Og paret er heller ikke opsagt fra deres ungdomsbolig,som du skriver.
Såååå
Mvh og en forsat god aften til alle
Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-03-03 23:00

årh Brian, der er sgu da ingen god grund til at ødelægge en solstrålehistorie, når den er bragt på bane for eksemplets skyld, vel! Og det er iøvrigt over hele hovedet ikke det, denne tråd handler om heller, vel!!!
Sååååå
øv bøv Christina

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-03-03 23:09

øhh...du har ret briani.....men jeg har til gængæld gået op i det som sådan ;-D

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-03-03 23:11

ups til uffe ha ha

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-03-03 23:26

Hej Cristina og Uffe
Jeg kunne da nemt se at det have været en solstrålehistorie,hvis parret var med barn,og var blevet opsagt af deres lejlighed
Men parret har jo skrevet under på en lejekontrakt,hvori der står at lejligheden kun er til to personer
Og vælger man så at få et barn,så må man jo fraflytte lejligheden,og få boligforeningen til at fremskaffe en der er større.
Nå det var et lille sidespring.
Hej beckski
Undskyld at jeg blandede mig i dit spørgsmål,med noget som ikke har med emnet at gøre
Mvh Og godnatter når den tid kommer
Brian

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 01-04-03 07:40

Uffe 29
Jeg har respekt for dine synspunkter,mht tak og pointgivning ,og der er sikkert ingen der ikke gerne vil honorere råd og vejledninger på den ene eller den anden måde,men når et spgm ikke bliver lukket,skal man vel ikke være videnskabsmand for at kunne sige sig selv,at det sandsynligvis ikke var det spørgeren var ude efter,jeg undrer mig over hvordan voksne mennesker kan sidde og få store næsebor over at et spørgsmål ikke bliver lukket.Din bemærkning om at lege med eller forsvinde gælder vel for søren også for dig.Jeg har flere gange benyttet mig af din ekspertise og syntes du skulle glide let og elegant hen over en sådan diskussion og så evt prøve at få Kandu til at indføre et mere flexibelt point givnings system,evt mht til at dele point.
God morgen og Mvh Ole

Kommentar
Fra : Maigaard

Dato : 01-04-03 09:06

Hej alle.
Jeg er ret ny her på Kandu, og synes det er ret svært, så det kan måske være en årsag til, at der ind imellem opstår problemer. Jeg er ked af, hvis jeg laver fejl, men man lærer jo af disse og øvelse gør mester.
mvh Maigaard

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 01-04-03 09:59

Hej alle,

Jeg har også brugt tid på at gennemgå "gamle" spørgsmål.

Jeg er helt enig med flertallet. LUK SÅ DE GAMLE SPØRGSMÅL !!!!!

Nenita

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-04-03 10:51

uenig... det må være op til dem som har oprettet det!!!

og til Uffe,

tja... selvfølgelig er det da rart at få tak... og det er da irriterende hvis man ikke får noget respons... og muligvis har spurgt 3 gange om det er lykkedes for vedkommende eller om de har fået det til at funke... men det er nu engang dem som opretter indlægget som bestemmer hvornår de vil lukke et indlæg...

hvis det var mig der blev bedt om at lukke et spørgsmål, som jeg har set det gjort en del gange... ville jeg i protest holde det åbnet, fordi jeg synes det er p.... irriterende at få af vide hvornår jeg evt. sku' lukke mit spørgsmål/indlæg...

og nu er det jo også tilladt at læse et indlæg igennem for at se om det er løst... istedet for at skrive noget i denne stil... "nu har jeg lige spildt en halv time, for at finde ud af at spørgsmålet er løst... ta' så og luk det spørgsmål"...

der ka' også være andre grunde til at nogle spørgsmål står åbnet... f.eks. at de er forsvundet fra kandu pga. af ting som dette og et par andre ting/diskusioner der har foregået herinde...

det ka' også være de venter på muligheden for at ku' dele pointene mellem dem som har svaret... det sagde Kandu jo at de ville for et par måneder siden... men som sagt er det jo ikke blevet til noget endnu og hvis man ska' se på hvor lang tid der gik med at få fjernet formodet svar, så ka' det måske være muligheden med deling af point er på kandu om et års tid... hvis det da stadigvæk eksistere til den tid...

[citat]
Jeg hader når en bruger stiller et spørgsmål, og man bruger 5-30 minutter på at finde svaret, og man ikke får nogen reaktion overhovedet...
[/code]

tja... så la' vær... jeg har nogle gange brugt timer... og hvis jeg ikke for noget respons tja... så er det jo det... sådan er det jo nu engang ind imellem... jeg synes da også det er irriterende, men håber så evt. at der er andre der så ka' bruge det...

du skriver jo også selv...
[citat]
Jeg har da respekt for at nogen brugere syntes at pointene er åndsvage, men jeg har sådan lyst til at skrive "leg med, eller find en anden legeplads"
[/code]

det samme ka' jo siges til det omkring lukning af spørgsmål... hvis du ikke ka' klare åbne spørgsmål der er blevet løst... tja... så læs det sidste i dit eget citat...

og selv om et spørgsmål er blevet lukket er det ikke ensbetydende med det er løst... jeg vil skyde på at ca. 2/10 af de lukkede indlæg er ikke løste spørgsmål/indlæg... det skyldes dog mest det gamle "formodet svar"... der er dog også en del åbne spørgsmål som er løst... men når brugeren har sagt at det er løst... er jeg tilfreds... mission accomplished... så er jeg sgu' ligeglad med om det bliver lukket eller ej...

jeg synes det er lige så irriterende at se nye bruger ska' ha' dårlig samvittighed pga. korstog om at få lukket spørgsmål... eller bruger ska' undskylde for ikke at ha' fået lukket spørgsmålet...

mht. point... så gælder det både danske og udenlandske forums at stemningen eller stedet mere eller mindre bliver ødelagt pga. point... sådan føler jeg det ihvertfald... det eneste danske forum hvor jeg ikke har oplevet noget negativt i den dur er på I-Know.dk... (Der ka' de også finde ud af at dele pointene)... hvor de har en bestemt point politik... -->
http://www.i-know.dk/
ellers synes jeg generelt der bliver "hakket"... det er træls især da det primære formål jo er at hjælpe hinanden... og at man kun ka' få hjælp når der er point involveret mener jeg er en skrøne... der er stadigvæk spørgsmål herinde som der ikke er blevet hjulpet på selvom der er point involveret... men derudover har jeg set en del udenlandske forums hvor der endda er proffesionelle der hjælper kvit og frit... uden point...

og selv dengang hvor der var tilknyttet nyhedsgrupper til nogle af kategorierne herinde på Kandu hjalp disse, og selvom de fik accepteret deres kommentar som svar... så fik de ikke nogle point for det... de hjalp fordi de ville hjælpe...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 02-04-03 14:02

Der er ingen der skal fortælle mig hvornår jeg skal lukke et spgsm. DET gør jeg hvis jeg SELV syntes jeg er blevet hjulpet, og ikke fordi evt. uffe eller andre syntes det.

Men hvis uffe eller andre er så trætte af det kan de jo gøre som uffe selv skriver lege med eller finde en anden legeplads.

Ellers er jeg helt enig i Strarups kommentar, og han har virkelig hjulpet mange med mangt og meget, og ALDRIG virket fikseret på point, eller skyndet på en hvis man ikke forstod det eller sige man skulle lukke så han kunne få pointene.

Uffe har nu altid virket på mig som en af de mest pointfikserede jeg nogen sinde er stødt på herinde.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-04-03 20:18

tak bantam

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-04-03 00:48

Hej Beck
he he..sad lige og kiggede gamle spørgsmål igennem, og så kunne jeg altså ikke lade være med at more mig lidt over det her...ikke fordi spørgsmålet er sjovt, men fordi du ikke har lukket det

Har iøvrigt selv et problem...har smidt et spørgsmål ud til 200 point i "folkeskole" og har fået eet svar, nemlig "velkommen i klubben". Pågældende bruger regner da for f..... ikke med at jeg vil gi ham 200 point for at skrive sådan!!!! Så jeg kan ikke lukke det..havde han nu ikke skrevet sin åndede kommentar, kunne jeg simpelthen bare have slettet det.

Måske skulle du skriv til kandu igen...her på det seneste har de da været mægtig flittige til at henvende sig til brugerne både privat og på kandu/interesser.

God aften.. eller nat er det vel snarere.
Christina