/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Postdanmark
Fra : Mis90
Vist : 716 gange
200 point
Dato : 18-02-09 11:45

Hej. Jeg har sendt en pakke til tyrkiet, men personen har ikke modtaget det endnu ... Jeg sendte den 9. februar.. Jeg skal efterlys pakken, men hvordan får jeg så svaret? Med Email eller med post??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-02-09 11:46

Ville det ikke være en god ide, at stille det spørgsmål til Postdanmark?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-02-09 11:47

Du har jo et track & trace nr. så ser du på www.postdanmark.dk hvor din pakke er blevet af. Der står også hvad du gør.

MVH

Kommentar
Fra : Mis90

Dato : 18-02-09 11:51

Jamen det har jeg, men jeg kun se det, når den er sendt fra danmark.. Den blev sendt næste dag.. Ellers står der ikke mere..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-02-09 11:52

Og hvor lang tid er der gået siden den har forladt DK?

Kommentar
Fra : Mis90

Dato : 18-02-09 11:54

Der er gået en uge

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-02-09 11:59

Det er jo ikke sikkert, at det tyrkiske postvæsen indberetter til PostDanmark, så du er nødt til at kontakte Postdanmark under alle omstændigheder

Kommentar
Fra : Mis90

Dato : 18-02-09 12:01

Jamen jeg har også tænkt mig at eferlyse pakken, med "ikke modtaget" ..

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 18-02-09 12:11

Du går på postdanmarks hjemmeside, der kan du nemt efterlyse en pakke/brev.

Jeg har gjort det gentagne gange.

Men altid uden resultat.

Kommentar
Fra : Mis90

Dato : 18-02-09 12:17

Hmm får man svar med post eller via. mail??

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 18-02-09 12:34

prøv at få vedkommende du har sendt pakken til, at gå ned og spørge efter pakken på det lokale postkontor. det fungerer ikke altid med pakkeomdeling i nogle lande

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 18-02-09 12:38

Men får svar pr brev.

Men husk nu lige at postvæsnet i Tyrkiet ikke er så "effektive" som i dk.

Se lige denne side:

http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Tyrkiet.pdf

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-09 12:46

Det står ikke så godt til me den geografiske kunnen i Postdanmark. De indleder siden, som jeb3 linker til, med som fakta at slå fast at tyrkiet ligger i Europa og hovedstaden er Ankora.
Ankora ligger nu i Asien, ligesom det meste af tyrkiet.
Så måske har de sendt pakken til en forkert verdensdel.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 18-02-09 13:02

Eller også er de bare elendige til at stave :) En såkaldt tyrkfejl

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-02-09 13:42

Det må vel være en hjemmeside for posten i Tyrkiet der man kan søge track and trace. Da jeg købte noget fra USA kunne jeg se på american post track and trace og når pakken kom til DK så så jeg den på post danmark sin track and trace side. Monikke det er sådan i Tyrkiet også.
alimak

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-09 16:42

Tænk jeg har altid troet hovedstaden i Tyrkiet hed Ankara http://en.wikipedia.org/wiki/Ankara .

Men heldigvis kan Transor to gange fortælle os at den heddet Ankora!!!

Kommentar
Fra : Mis90

Dato : 18-02-09 18:14

Alimak; Hvor kan jeg finde sådan en?? Også har jeg lige fundet ud af at sende telefon til tyrkiet er forbudt.. :s

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-02-09 22:50

Her er en fælles side for mange landes track and trace også Turkey.
Prøv:http://www.gdalliance.com/track.asp
alimak

Kommentar
Fra : Mis90

Dato : 25-02-09 12:15

Jeg har lige kigget idag .. Den er kommet til den by, som jeg sendte til.. Men der står det her i rækkefølge.;

Definitions
Accepted
Canceled
Added to the bag
Referral was ..
Were delivered to distributors
completed
Delivery Receipt
Has been returned

Sender de den tilbage til mig :S?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-02-09 12:26

transor

Når jeg klikker på linket står der at hovedstaden i Tyrkiet hedder Ankara, men det kan være der står andre tegn på din computer, Ankara og resten af Tyrkiet tilhører europa omend det meste af landet geografisk er placeret i Asien

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 25-02-09 12:36

Er pakken dukket op efterhånden?

Kommentar
Fra : Mis90

Dato : 25-02-09 12:48

Altså den er i byen Konya, men den er ikke leveret til modtageren endnu.. Også står der så det tekst, som jeg skrev før ..