/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Facebook
Fra : pepsimax
Vist : 961 gange
130 point
Dato : 18-02-09 07:18

Hej

Mit problem er www.facebook.com

efter 5-8 min på siden så "fryser" siden og jeg er nød
til at lukke browseren

Har i et bud på hvad der kan være galt
mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-02-09 07:29

VIRUS

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-02-09 08:57

ja, lav en god scanning for alt du kan komme til. Facebook er fuld af den slags

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-02-09 09:09

Mit gæt er, at der ingentng er galt...ikke med din computer i hvert fald.

Men derimod med facebooksiden......den kører ad helvede til dårligt.

Enten gør den som du siger, at computeren fryser fast, eller også havner man nogen helt andre steder, eller ude af Facebook igen når man blader rundt på forskellige sider derinde.

Siden melder da som regel også "udført, men med fejl" når mn logger på.....

Skodside er det....og især for dem der bruger alt det "smarte" med quizzer, afstemninger, pet society, spil og hvad det ellers hedder.....for det er alt sammen noget der kan ske at være fyldt med virus, og det er noget du tillader på din computer, som ikke er fra selve Facebook.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-02-09 09:15

Det gør det ikke hos mig.

Der står heller ikke "udført men med fejl på siden"

Så jeg ville da nok som jumfruane skriver, lige køre
en scanning af pc'en.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-09 09:18

"Facebook er fuldt af den slags" Det synes jeg lige du burde dokumentere jomfruane! Jeg eller andre jeg kender har ikke været ude for "den slags" på facebook.

Tror mere problemet ligger i de applikationer man næsten ikke kan undgå når man bruger facebook (f.eks at Lone har sendt dig et haching egg klik her for at se det). De bruger jo i mange tilfælde browsertilføjelser der kan konflikte med den browser man bruger.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-09 09:19

Enig med Dova

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 18-02-09 09:34

Facebook er en skodside, og du kan saktens have fået snavs

Prøv at læse her fra forbrugerrådet - TÆNK
Citat
Facebook bruger dine oplysninger og deler dem med tredjepart. Derfor bør du begrænse de oplysninger, du lægger på din profil og aktivt fravælge deling af dine oplysninger, idet standardindstillingerne altid er stillet til at dele mest muligt med flest mulige.

Facebook er ikke sikker. Siden bliver ofte angrebet af hackere, der vil have fat i dine personlige oplysninger. Brug derfor aldrig det kodeord, du bruger til Facebook, til andet (netbank, computer m.v.) og skift det jævnligt.

Herfra: http://www.taenk.dk/?sid=12&cid=8228

Lidt mere om Fjæsbog,,

Facebook sælger info om dig
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/05/175204.htm?rss=true

Facebook fejrer sin femårsfødselsdag med at sælge dine personlige oplysninger videre til annoncører.
http://www.berlingske.dk/article/20090205/verden/90205047/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-09 09:47

Jojo meget dårligt kan siges om facebook, men at siden giver dig virus eller andet snavs holder jo ikke.

Når du opretter en profil på facebook siger du jo ja til nogle betingelser som man jo ikke behøver hverken aviser eller andet media for at blive oplyst om. Det står jo højt og tydeligt når du tilmelder dig.

Spørgsmålet her drejer sig jo ikke om man kan lide facebooks betingelser eller ej, men om hvorfor siden fryser.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 18-02-09 09:58

tedd er åbenbart klogere end forbrugerrådet

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 18-02-09 10:00

og tedd snavs kan saktens få computeren til at fryse

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-02-09 10:12

Tja selv i Linux "fryser" siden og er extremt langsomt.

Men det er så også fordi de PT bruger Windows servere til at afvikle deres applikation. Gad vide om det er derfor de søger Linuxadministratorer????

Generelt er det iikke Facebook i sig selv der er problemet - men alle de extra applikationer - som folk åbenbart ikke KAN undvære - såsom familietree og opdateringer af andre væg mm. Se det er de applikationer der er fra 3parts - og derfor usikre af HT og der kan virkelig komme lort ind den - for man har jo accepteret at FB må ændre dine indstillinger for browser mm - sænke sikkerhed og andet.
Bedre dokumentation - Tja - læs docs fra alle de extra apps som folk installerer og man finder ganske enkelt svaret der.

MEN Scan din maskine - Men der er flere maskiner (Specielt Windows) der bliver enormt slove af FB - fordi der skal hentes en masse data pga de extra apps som folk jo ikke kan undvære

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-02-09 10:15

Citat
eller også havner man nogen helt andre steder, eller ude af Facebook igen når man blader rundt på forskellige sider derinde.

Og hvad kalder man så det, at blive omdirigeret uden grund.
Pludselig er man på en side fyldt med 'skidt' så JO, det kan meget nemt være virus.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-09 10:17

Tror nu ikke jeg er klogere end forbrugerrådet men har læst vilkårerne for facebook http://www.facebook.com/home.php#/terms.php?ref=pf

og jo snavs kan få din pc til at fryse men det er ikke noget facebook skal have skylden for. Snavs er som regel en fejl 40

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 18-02-09 11:48

Citat
Disclaimers
(..)
The Company reserves the right to change any and all content, software and other items used or contained in the Site and any Services and Platform Applications offered through the Site at any time without notice.

http://www.facebook.com/terms.php?ref=pf

tedd og hvad er det så liiiiige der forhindrer facebook i at gøre fuldstændigt hvad de vil. Så nytter det jo ikke at du læser den ÉN gang, men du skal læse den hele tiden ,
Med den tekst, er der formentlig heller ikke noget i vejen for at fjæsbog ændrer betingelserne også UDEN at skrive det ! Og hvordan kan du være sikker på at det der sker ikke er en del af hele pakken?

Fejl 40 er vel mest hvis folk ikke har gjort sig klart hvad betingelserne kan indebære. Og fejl 40 - jo bevares - men det er jo en trend, som visse bruger til at forklarer næsten alt med i disse tider.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-02-09 12:08

Tja tror du ikke du skal gennem læse de rettigheder igen - eftersom Facebook har ændret de terms som du reelt har accepteret - til at passe til deres forretning - uden at nævne overfor brugeren at disse er ændret: http://www.comon.dk/news/facebook.glemmer.dig.aldrig_39760.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-02-09 12:26

Citat
Og hvad kalder man så det, at blive omdirigeret uden grund.
Pludselig er man på en side fyldt med 'skidt' så JO, det kan meget nemt være virus

Jamen, det er ikke til andre sider man omdirigeres til, det er andre steder inde på Facebook...

Enten kan man ikke klikke baglæns ud af eks. et fotoalbum, en profil eller noget.

eller også havner man måske bare ude på googlesiden igen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-09 15:32

Jojo men spørgsmålet drejer sig stadigvæk ikke om facebook er godt eller dårligt men hvorfor siden fryser! Det kan godt være spørgeren har snavs men det er ikke noget vedkommende har fået fra selve facebooksiden.
Ved fejl 40 mener jeg at 99% af det snavs folk får på deres pc skyldes manglende opdateringer til windows, for ringe sikkerhed på pcén og en ukritisk/uvidende holdning til hvad man siger ja til når man klikker på et link eller installerer programmer. Men det er jo stadigvæk ikke hvad dette spørgsmål drejer sig om.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-02-09 15:38

Tja på min kærestes maskine uden at det skal lyde anderledes - kan den nemt fryse i 20-30 sekunder af gangen - men det er vist mere hendes forbindelse på256/512 der gør dette!

NMen der er nu snavs i Facebook - Uanset hvad du siger. Der er flere gange hvor du skal ændre dine sikkerhedsindstuillinger PGA facebook - Og det SLÆKKER du altså din sikkerhjed for at deres applikationer skal kunne køre.

Hvis ikke det er pga FB fremfor en fejl 40.
Det kan selvfølgelig diskuteres på flere måder og holdninger.
Men det er da deres side der gør at man skal slække på sin sikkerhed for at kunne få opdateret billeder nyheder fra dine venner. Du skal give FB tilladelse til at hente kontakter - Men den husker altså disse "engangstilladelser" .

Hvad jeg reelt ville prøve for at være sikker på hvad der reelt gør dette - Ville jeg nulstille min browser tilbage til standard.
højreklik på IE ikonet og vælg egenskaber. Under Advanceret (mener jeg det er ) kan du finde en knap der nukstiller din browser og derefter slette alt temperary indhold fra Browseren også.
Genstarte maskinen og se om det ikke har hjulpet derefter.

PS du kom jo heller ikke selv med et bud?

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-02-09 15:39

Citat
eller også havner man nogen helt andre steder, eller ude af Facebook igen når man blader rundt på forskellige sider derinde.

Og hvad kalder man så det, at blive omdirigeret uden grund.
Pludselig er man på en side fyldt med 'skidt'

Jeg har nu brugt Facebook i over 1 år, og jeg har aldrig været ude
for noget af alt det i remser op.

Man har jo lov til at bruge sin sunde fornuft. Eller!!

Og dem der ikke bryder sig om siden, kan jo bare lade være at gå derind, men
det lyder da "lidt" ligesom I alle har været der trods alt

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 18-02-09 15:46

Citat
Jamen, det er ikke til andre sider man omdirigeres til, det er andre steder inde på Facebook...
Enten kan man ikke klikke baglæns ud af eks. et fotoalbum, en profil eller noget.
eller også havner man måske bare ude på googlesiden igen

Gud ved om det er den samme side vi taler om!
Ja, for jeg bliver da helt i tvivl.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-09 16:04

Nu kom jeg rent faktisk med et bud i mit allerførste indlæg.
Det er interessant det du skriver om browserens sikkerhedsniveua skal slækkes. Det var jeg ikke klar over, er ihvertilfald ikke stødt på nogen meddelelse på facebook om dette, men det kan jo være en fejl 40 hos mig.
iøvrigt er der en interessant artikel på comom idag om facebook bare for at afspore emnet yderligere http://www.comon.dk/news/facebook.glemmer.dig.aldrig_39760.html

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-02-09 17:00

Jamen Tedd. læser du ikke de andre poster ???? omkring linket.

Generelt handler det om at bruge sin sunde fornuft når man er på internettet - ALT andet må betegnes som fejl40 - Det er bare mere rystende så mange der tager så løst på deres eget privatliv og udstilling af dette !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-09 17:32

sorry peque det overså jeg. Er helt enig i den om at bruge sin sunde fornuft. Med hensyn til udstilling af sit privatliv så er det jo oppe i tiden at gøre det, bare se hvor mange blogs, der osse gør det. Der er osse personer her på Kandu der gør det herinde. Læste at forældre og chefer b.l.a bruger sider som facebook til at overvåge deres børn/ansatte, så jo alt kan misbruges og bliver det.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-02-09 18:29

Vi er fuldstændig enige.

Men generelt er det simpelthen ufatteligt med de blogge mm som der med tiden er kommet, og folk mener seriøst det er interessant at udstille sit personlige liv i Offentligheden som de reelt går. Og kan bagefter ikke forstå der har været indbrud osv - Jamen jeg tænker virkelig indimellem JØSES.

Men jeg ville godt høre om nulstilling af browseren og tømning af Cacheen har hjulpet på problemet omkring Facebook.

P.S. mjeg er selv på FB - men igen det er da med mange forbehold - som er sat manuelt yderligere !

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 18-02-09 19:17

Citat
Facebook lover nu utvetydigt, at brugerne har retten til de informationer som de har lagt på tjenesten og til enhver tid har kontrol over dem.

Og hvad er så straffen hvis de ikke holder det de lover ? Fy, fy

Læs lige lidt mere her:

Facebook ejer dine billeder
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/11/06/215027.htm

Advarsel mod Facebook
http://www.version2.dk/artikel/5737

Dine Facebook-billeder kan ende som porno i Ekstra Bladet
En pige lagde et foto af sig selv på nettet. Det blev brugt af Ekstra Bladet til en artikel om sexhandel, og det var helt i orden, mente retten. Men dommen kan have store konsekvenser, advarer mediejurist.
http://videnskab.dk/composite-1807.htm

Facebook misbruger folks personlige oplysninger og billeder
http://www.kommunikationsforum.dk/Abelone-Glahn/blog/facebook-misbruger-folks-personlige-oplysninger-og-billeder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-02-09 16:58

Her er en nyere artikel vedr. Facebook, end den Line99 bringer

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1127732.ece

De sider man bliver omdirigeret til, hører ikke under Facebook, bl.a alle spillene

Hvis man holder sig til selve Facebook, og holder sig fra aplikationerne mm, er risikoen ikke så stor med hensyn til virus

Pepsimax, er det kun med Facebook siden, du har "fryse" problemet?? Har din maskine ram nok?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-09 17:13

Man kan også bare lave sin egen ansigtsbog her:
www.ning.com

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 19-02-09 18:09

Ja Facebook ¨går ned en gang imellem det er deres server, men din computer har så meget lort så du burde rydde op en gang imellem