/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kun lunkent vand / Damixa TMC
Fra : Wondertaker
Vist : 1874 gange
75 point
Dato : 17-02-09 23:22

Vores TMC termostatbatteri i badeværelset er begyndt at levere for koldt vand. selvom jeg stiller reguleringshåndtag på max varmt, så bliver vandet helt koldt hvis jeg skruer lidt op og kun lunkent hvis jeg skruer helt op. Vandet andre steder er varmt nok/som det plejer.

Først demonterede jeg batteriet og rensede /afkalkede filtrene. Det hjalp et par dage. Så demonterede jeg det igen og skruede termostaten ud. Jeg skiftede og smurte så O-ringen på den yderste reguleringsring. (ikke pakningsringen) Jeg smurte den inderste tynde o-ring på "koppen" med hanefedt. (Havde ikke den str. o-ring). Det virkede så indtil 2 dage efter, så var det fislunkent igen. Der var ingen kalk, kun lidt brun belægning som nemt lod sig vaske af.

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-09 23:25

At blandingsbatteriet er ved at være kaput.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-02-09 23:30

De holder ikke . På tilbud er de billigere end et reparationssæt.
Skift l....t . Køb eventuelt noget kvalitet istedet for.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-02-09 10:13

Termostaten er i udu , skift blandingsbatteriet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-09 10:26

Luk for vandtilgangen og løsne de to omløbere helt så batteriet kan komme af (pas på de løse pakninger)
I indgangen til batteriet kan ses et filter i hver side, som med forsigtighed, kan tages ud og renses.
De filtre skal være der.

Inden batteriet sættes på igen, holdes et håndklæde for vandrøret og der skylles lige igennem.

Omløberne skal helst skrues på samtidig, så det ikke samles skævt.

Accepteret svar
Fra : momomo

Modtaget 75 point
Dato : 21-02-09 18:23

Prøv at dreje termostaten 3 gange frem og til bage mellem helt koldt og
helt varmt. hilsen den influenzaramte bedstemomo

Godkendelse af svar
Fra : Wondertaker

Dato : 23-02-09 20:29

Tak for svaret momomo - det ser ud til at have virket!