/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Kopivarer
Fra : BerndJ
Vist : 1025 gange
100 point
Dato : 17-02-09 19:35

Må man indføre kopivarer (modetøj, tasker m.m.) fra Kina til Danmark - som privatperson/turist?? Hvor kan jeg finde oplysninger herom?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 17-02-09 19:37

nej

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-02-09 19:37

nej det er ikke lovligt det siger sku da sig selv KOPIVARE

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 17-02-09 19:39

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-02-09 20:26

Generelt ulovligt???

KØB AF KOPIVARER I KINA
De danske repræsentationer i Kina opfordrer danskere til ikke at købe kopivarer i Kina. Som en generel regel må et produkt forventes at være en kopi, hvis det er "for billigt". Dette inkluderer de fleste mærkevarer på gademarkeder, samt DVD'er, golfkøller og mange andre produkter.

Der er flere grunde til, at vi opfordrer danskere til ikke at købe sådanne produkter, herunder:

* Det er ikke foreneligt med de danske myndigheders bestræbelser på at hjælpe hhv. danske virksomheder med problemer i relation til intellektuel ejendomsret i Kina og den kinesiske regering med at styrke dets IPR-beskyttelse.

* Import af kopivarer til Danmark er generelt forbudt og de danske toldmyndigheder fører kontrol hermed.

* Kvalitets - og sikkerhedshensyn. Dette er for eksempel relevant for produkter som ure, fyldepenne, DVD'er og elektronikvarer samt lægemidler og fødevarer.

* Kopivarer er ofte produceret under miserable arbejds- og miljøforhold

http://www.gkguangzhou.um.dk/da/menu/InfoOmSydkina/KoebAfKopivarerIKina/

Kommentar
Fra : Christianplet

Dato : 17-06-09 22:29

Hejsa :) ny her ind

Feks sådan en side her http://www.cinatrade.com/

Der er der jo super mange ting som man kan købe men hvad så nå der bar står mp3 afspiller men ligner en appel er det så kopi eller er det en lovlig kopi ?

Eller hvsi nu der strååå appel og den koster måske 500 kr mineder her hjemme kan man så regner med at det er en orginal ?

Der er jo masse af penge der kan tjenes på sådan noget :)

HVad med sådan noget som told og skat hvrodan find man ud af sådan noget hvis man vil købe hjem fra ander lande hvrodan man oplyser det og betaler moms og sådan nogel regler ?

på forhånd mange tak :)