/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Reference til fremtidige ark
Fra : ly36801
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 17-02-09 19:23

Hej

Jeg er igang med at lave en projektmappe i excel, hvor fane 1 skal samle op på bestemte data i fane 2, 3, 4 osv... Fanerne oprettes løbende, og det er ikke muligt at forudse hvor mange der skal oprettes.

Lige nu ser formlen sådan ud: =HVIS('F393'!$B2;'F393'!$B2;"")
Fanen F393 som formlen referere til er endnu ikke oprettet, og excel fremkommer derfor med teksten: #REFERENCE!
Er det ikke muligt at lave en formel, der henviser til en fane, der endnu ikke eksisterer, uden den fremkommer med denne tekst? Skulle helst bare være blank.

Håber der er nogen, der kan svare

Hilsen
Lene

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 17-02-09 20:22

Det kan du ikke. du refererer jo til noget som ikke er der.

Kommentar
Fra : ly36801

Dato : 17-02-09 20:30

Kan man ikke undertrykke #REFERENCE!? Jeg ved jo godt, at der er fejl. Ønsker bare teksten erstattet med blankt felt...?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-09 20:57

Det kan du ikke

Kommentar
Fra : sion

Dato : 18-02-09 10:11

I er alt for hurtige til at afvise...

Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Alt kan lade sig gøre i Excel

Brug blot formlen =INDIREKTE()

Eksempel: =INDIREKTE("F393!$B2")

Det kan raffineres lidt, så der ikke kommer en fejl, når arket ikke findes:
=HVIS(ER.FEJL(INDIREKTE("F393!$B2"));"Ark findes ikke";INDIREKTE("F393!$B2"))

Simon

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 19-02-09 13:09

Så lærte jeg også noget nyt i dag.