/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista printer..
Fra : penny
Vist : 486 gange
200 point
Dato : 16-02-09 22:11

Problem med HP ptinter 1550. melder error "kan ikke finde setup Dll " men instalerer siden printer, men den virker bare ikke. har prøvet at slette og instalere igen , men uden held.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 16-02-09 23:16

Prøv igen, men før du installerer igen så ryd op på din pc = diskoprydning.

Kommentar
Fra : zerpico

Dato : 17-02-09 03:08

Lyder som driveren mangler? prøv på hp's side ang. dette.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 17-02-09 09:57

Den har cd rom, og har kørt før, men ikke rigtigt, blev afbrut, fordi den blev ved med at skrive ud, og nu vil den ikke køre igen..,har slettet, og instaleret igen, og så kommer den Error "setup Dll" mangler.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-02-09 12:29

har nu fået printeren til at køre, dog ikke i oficepakken, eller works, men printer fint fra e-mails, og landre sider. på HP hjemmeside er ingen driver til den for Vista, kun for XP, og det er ju en HP 5550, fra 2003, hvorfor vil den ikke printe us dokumenter i for eks. word ??

Penny

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-09 12:48

Fordi der ikke er lavet drivere til den til Vista. De skal jo også tjene penge, så du må nok købe en printer der kan printe i Vista.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-02-09 13:57

Men hvordan kan det være at jeg kan printe alt muligt andet ud, bare ikke i Ofice pakken ,eller works.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-09 15:29

Fordi printeren snakker med Microsofts programmer og når den mangler en driver så kan de ikke snakke sammen.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-02-09 15:47

Du mener, at den kan godt i xl. men ikke i Vista, det vil sige med microsoft. hvis jeg ¨sender texten i e-mail til mig selv, så er kan jeg godt printe, fra e-mailen

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-02-09 16:41

unskyld, det skulle ju stå XP, men ikke XL

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-09 16:45

Der er mange printere og scannere og kamera der ikke virker i Vista. Hver gang Microsoft laver et nyt styresystem så skal der laves drivere til alle tingene, og det gør producenterne ikke. De vil tjene penge, du skal købe nyt.
Hvis du vil ud af problemet, så brug UBUNTU og Open Office. De er gratis.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 28-02-09 16:47

Jeg har netop brugt open office, og den ville ikke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-09 21:11

Office er et produkt fra Bill Gates mens Open Office er et produkt fra et firma som synes at programmer skal være gratis. Og de to programmer er næsten ens.

Din Officepakke ligger i Vista, og så virker din printer ikke. Så du sender bare tingene til dig selv, for din printer kan godt printe ud i dit mailprogram. Det er lidt underligt.

Kommentar
Fra : penny

Dato : 01-03-09 10:01

Ju det er rigtigt, og meget udnerligt synes jeg, og derfor stiller jeg spørgemålet her.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 10:40

Ved du hvad, næsten alt på din maskine foregår ved hjælp af nuller og ettaller, så måske er det ikke så underligt at vi ikke altid kan forstå hvad programmerne gør.