/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hegninger.
Fra : bb1
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 16-02-09 18:36

Følgende link er fra Dansk Land og Strandjagt forenings hjemmeside:

En hegning af Klelund plantage kan fremme biodiversiteten i området. Danmarks Naturfredningsforening har tidligere argumenteret for fredning af Lille Vildmose, der bl.a. omfatter den 4000 ha store Tofte skov som har været hegnet i 100 år.
Høstemark skov, ligeledes i vildmosen, har været hegnet og græsset i 80 år. Der er registreret over 5000 arter af planter og dyr, en enorm biodiversitet, der tæller tre-fire gange flere arter end traditionelt drevne plantager.
Så der er ingen tvivl om at indhegning af de store græssere (hjorte) gavner biodiversiten.
Læs også på Nepenthes.dk "Krisen i Klelund plantage"

Går D.L.S. ind for hegningen?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-02-09 18:48

Hvis du vil vide hvad foreningen mener så kan den vel kontaktes !

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-02-09 19:02

Selvfølgelig men når den nu offentligt skriver noget og der er så mange af dens medlemmer, der skriver her så er det vel det rette sted, at stille spørgsmålet.

Desuden så har D.L.S. ingen debat forum selv, så man kan altså ikke stille spørgsmål der..

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-02-09 19:53

Nej men mail adresser på alle bestyrelsesmedlemmer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-09 19:53

Citat
og der er så mange af dens medlemmer, der skriver her så er det vel det rette sted, at stille spørgsmålet.

Er det ikke dem du har blacklistet ????

Hvor må det være trist at være jæger, siden kandu skal bruges til diverse diskussioner nogle få brugere imellem, som ikke kan svare på de stillede spørgsmål (blacklistet), men må oprette nye.

Kandu bliver spammet af jeres "skyderi" Find dog et neutralt sted, hvor I kan "plaffe" hinanden ned.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-02-09 19:58

Over hovedet ikke og mit spørgsmål kan besvares med et ja eller nej.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-09 20:19

http://www.kandu.dk/userblacklist.aspx?uid=103463

Så må der jo være flere medlemmer af D.L.S. her på kandu end dem du har blacklistet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-02-09 21:03

Ja de har vel flere end tre medlemmer?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-02-09 02:50

I sidste ende er det vel regioner/regering/EU der bestemmer om større områder skal indhegnes eller totalfredes.
Og ikke en ganske lille flok jægere der alligevel skændes temmelig larmende på et offentligt forúm om afskydning og kalve og gamle udskrifter fra foreningsmøder.

Jægerne kan så sove på det, i sengetøj fremstillet af skydebomuld.....ryg ikke i sengen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-02-09 12:34

Luffe hvis vi alle havde din indstilling, så så det skidt ud.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-02-09 12:57

Undskyld LuffeA Jeg forklarede mig ikke rigtig, du skrev: I sidste ende er det vel regioner/regering/EU der bestemmer om større områder skal indhegnes eller totalfredes.

Det D.L.S. hylerne og jeg debaterede i den anden tråd var at de blandede tingene sammen ved at indsætte et æld gammel citat fra deres formand,som omhandlede nationalparkerne og det er rigtigt de er bestemt allene af politikerne.

Det debatten dog oprindeligt handlede om, var noget ganske andet nemlig: Private hegninger så som Klelund, Pejhede og lille vildmose. Det er altsammen privatpersoner eller fonde, som mener, at de sådan blot kan indhegne Danmarks natur og dyreliv.

Men Luffe det fattede de Herre ikke, måske fordi de fleste af dem bruger deres jagttid i en pram på havet........................

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 25-02-09 15:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål