/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Eksport af Joomla + database
Fra : lassethorsted
Vist : 707 gange
50 point
Dato : 16-02-09 12:39

Jeg skal have flyttet et Joomla site fra min PC til min endelige hostserver, men hvordan gør man dette nemmest? Jeg skal have eksporteret databasen, og ændret min configuration.php også...

Er der nogen der har erfaring i dette, da jeg har læst hvad jeg kan finde på nettet, men ikke helt mener at det er fyldestgørende information.

Jeg har tænkt mig at bruge JoomlaPack til at lave en totalt backup, men hvordan kommer jeg videre efter dette skridt?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-02-09 12:47

Tja det burde ikke være det store problem. Eftersom jeg regner med du bruger MySQL database mm.

Så laver du et dump af databasen og derefter uploader dette til dion hostserver via FTP/SSH!
Samtidigt flytter du hele dit grundbibliotek fra din testserver med over i roden på din hostserver.
Åbner en konsole - smider dumpet ind i din databse på hostserver og tilretter din configurationsfil.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 16-02-09 12:51

Når jeg laver eksport i phpmyadmin viser den bare indholdet af databaserne som en stor tekst fil. Er det bare copy/paste i notepad og så gemme sim .sql? Jeg kan ihvertfald ikke få denne metode til at virke, der opstår en fejl under importen.

Kunne jeg få dig til at beskrive processen i enkelte trin? Så er du en guttermand!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-02-09 13:01

Hmmm
Det er nok lidt mere besværligt end som så at beskrive dette.
Har aldrig brugt nogle værktøjer andre ewnd min konsole/terminal/ kommandobaseret på mine linuxservere - så jeg aner mildt sagt ikke hvordan phpadmin gør tingene.
Jeg ville downloade et FTP program ALA OpenSSH Putty eller lign hvor man får mulighed for kommandoer .

Hvis du kan overleve med basale terminal kommandoer - både export / import af MySQL vil jeg meget gerne skrive denne - men hvis du ikke har mulighed for andet end phpadmin - så kan jeg nok ikke hjælpe - da jeg ikke aner hvordan interfacet ser uid - selvom der reelt vistnok er mange der bruger det efterhånden.

Bruger bare min Linuxskal - så jeg jeg klare mig. Men har du mulighed for denne afgang vil jeg gerne skrive en guide

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 16-02-09 13:03

Kan FileZilla klare det tror du?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-02-09 13:05

Har aldrig prøvet det -
Kan du komme i terminal således du kan fyre terminalkommadoer af = ja
ellers nej

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 16-02-09 13:07

Ikke lige hvad jeg ved af, nej! *gg* - jeg prøver lige mit spørgsmål på Joomla's fora, men lader lige denne her køre lidt endnu!