/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
OpenOffice åbne doc
Fra : o.v.n.
Vist : 1147 gange
100 point
Dato : 16-02-09 12:37

Jeg har problemer med et doc dokument, dokumentet ser ud til at være en slags standard fra en forening, forstået på den måde at uanset hvilke doc dokumenter der kommer med mail, så står der ude i højre side er der en kolonne med navne og mail adresser til alle medlemmerne, ovre i venstre side står der så forskellig tekst, afhængdig af emnet men altid den kolonne i højre side med alle adresser med mere, jeg ved det skal se sådan ud, jeg har nemlig set dokumentet hos et andet medlem som bruger Microsoft Office, problemet er at min OpenOffice åbner disse dokumenter med den aktuelle tekst på en side og kolonnen med adresserne i højre side, på side 2 som så er tom bortset fra den kolonne ovre til højre.
Er spørgsmålet forstået ?
Og hvordan får jeg OpenOffice til at vise den højre kolonne på side 1 så der kun er en side ialt, som der er med MS Office ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-02-09 18:16

Det originale dokument er i spalter (tabel) og det kan dit i Open Office ikke finde ud af.

Jeg kender ikke Open Office men er der et eller andet sted hvor du kan indstille det til at arbejde med tabeller?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-09 01:06

Det er sikkert ikke en kolonne som jeg skrev, OpenOffice kan arbejde med alle de værktøjer som MS Office kan, tabeller, spalter med mere, det er sikkert en side med en spalte ude til højre at jeg har problemer med, OpenOffice synes simpelhen at de som oprettede dokumentet, har været for nærige med pladsen, og deler så siden op i to, spalten til højre ryger ned på side 2, det ser jo ikke så smart ud når jeg printer, jeg har flyttet margener til absolut minimun, ændret skriftstørrelse, men nej programmet synes spalten fylder for meget til at være på side et, det er det ene ud af to problemer med OpenOffice lige for tiden, det andet er at Bill Gates har sjusket og udviklet et docx format, den kan OpenOffice slet ikke håndtere endnu, jeg venter og håber der kommer en opdatering snart (hvorfor sender alle ikke dokumeter i pdf format som alle kan læse og vise korrekt)
problemet med det her dokument, tror jeg kan løses jeg kan bare ikke hitte ud af det

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 17-02-09 08:43

Har du prøvet at lægge OOs tekstbehandlings papirformatet fra A4 højkant /stående til A4 Liggende, altså på den lange led (så bliver ''papiret'' jo bredere, men selvfølgelig samtidig ''kortere''); alternativ kunne du prøve at indstille printeren til at udskrive på ''Liggende'' og ikke højkant.

Jeg kan ikke rigtig gætte mig til hvad problemet med dit dokument egentlig er, og jeg har testet lidt ved at skrive TABELLer i word som er gemt i word, og igen hevet ind/ lukket op/åbnet i OpenOffice, og det giver altså ingen fejl. Det trækker pænt ind selvom Word Tabellen overskrider margen i OO. Gad vide hvad man har lavet i word ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-09 12:23

Det med at sende i et andet format, det kan jeg tilslutte mig for jeg kører med Office 2000 og en del sender vedhæftede filer i Office 2007.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-09 13:04

Fælles sproget hedder pdf, og har eksisteret lige så længe som jeg har haft computer, bare folk ville bruge det, i stedet for bare at tro alle har det nyeste fra Microsoft, jeg var let irriteret over en mail med en docx vedhæftet og sendte vedhæftet tilbage i xml, så kan i tro der blev røre i mail boksen OpenOffice kan gemme i næsten alle formater og kommer også til at kunne håndtere docx en dag.
Nå tilbage til mit aktuelle problem, forslaget fra Line99 lyder godt, men desværre er der så mange kontakt personer i den spalte at der også blive 2 sider forfatteren har simpelhen sjusket og været så nærig med den spalte, at andre programmer som OpenOffice ikke synes den kan være deroppe til højre

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 17-02-09 22:05

Citat
forfatteren har simpelhen sjusket og været så nærig med den spalte, at andre programmer som OpenOffice ikke synes den kan være deroppe til højre

OVN du må tage en snak med forfatteren

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-02-09 23:27

Altså o.v.n. Det lyder næsten som om det er min nabo der har lavet den mail

Annuller spørgsmålet
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-09 19:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål flere forslag, men desværre ingen løsning