/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor finder jeg Ø og Å
Fra : relløm
Vist : 718 gange
100 point
Dato : 16-02-09 11:50

Hej
Jeg er ved at formattere min bærbar med xp, jeg kommer til et hvor jeg skal skrive mit licensnr. problemet er at jeg ikke kan skrive ø og å med mit tastetur, jeg mener det er noget med alt + nogle tal, men hvilke??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-02-09 11:55
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-09 11:57

ø Alt+0248
æ Alt+0230
å Alt+0229
Ø Alt+0216
Æ Alt+0198
Å Alt+0197

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 11:58

Et licensnummet skrives da vist ikke med ÆØÅ

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-09 12:07

Citat
Et licensnummet skrives da vist ikke med ÆØÅ

- næh - det kender de slet ikke derovre

Og når du kommer dertil hvor det er navne osv. der skal skrives - ER dit tastatur installeret

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 16-02-09 12:07

[CITAT][Et licensnummet skrives da vist ikke med ÆØÅ

/CITAT]

Jo det gør på min bærbar. Desværre kan jeg ikke få Ø frem ved at bruge jeres forslag, det sker ingenting

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 16-02-09 12:08

Hej igen
Det skal lige siges at det er en recovery cd jeg geninstaller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-09 12:29

Citat
Jo det gør på min bærbar

Det passer altså IKKE Microblød kender slet ikke de bogstaver.....

Så det må være noget andet du skriver

Licensnummer består KUN af tal (0-9) og bostaver (A-Z)

Kommentar
Fra : old_dane

Dato : 16-02-09 12:34

er du sikker på at det er et Ø og ikke et nul du skal bruge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-09 12:36

Ja - det er ABSOLUT en mulighed

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-09 12:37

Man bruger OFTE at gennemstrege 0 for at skille det fra stort O

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-09 12:40

Gennemstregningen går så ALDRIG udenfor omkredsen af 0 som den gør i Ø

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-02-09 13:04

Der findes ingen key med Ø, Ø er normalt 0(nul)

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 16-02-09 13:06

Det er altså et Ø, det er en amitech bærbar og det er under installation af recovery c´d'en den ber om licenscode som består af 9 cifre som står i bunden af pc'en, det har ikke noget med windows at gøre

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-09 13:15

Så taster du bare 0......Nul

Det er MED SIKKERHED IKKE et Ø - det findes ikke.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-02-09 13:20

Og når du skal have bogstaver ved hjælp af Alt, så skal der ikke sættes 0 foran tallene.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 16-02-09 13:21

Og hvis du INSISTERER på at det er at ø, hvilket jeg ikke tror så får du her et gratis af mig:

Ø ø

Både som stort og småt. Så er det lige til at kopiere og sætte ind hvor du skal bruge det

Kopier = Marker Ø'et, hold Ctrl nede og tryk C.
Sæt ind = Martker Ø'et, hold ctrl nede og tryk V.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-09 13:29

Godkendelse af svar
Fra : relløm

Dato : 16-02-09 13:41

Tak for svaret refi.
Hej
jeg tastede ikke 0 nul, men o som i olga og så fungerede det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 13:43

æ : 230 ø : 248 å : 229
Æ : 198 Ø : 216 Å : 197
@ : 64

På stationære er det [Alt gr] + tallet

På min bærbare er det [alt] + tallet
Men først skal num lock aktiveres så det er de farvede tal midt i tastaturet der bruges.

Men jeg tror ikke rigtig på at der er ÆØÅ i et licensnummer.

Måske et Ø i tallet ti = 1Ø som dog ikke er et Ø men nul for ikke at forveksle med stort O

Prøv at skrive noget af det licensnummer så vi kan se det (altså ikke hele nummeret)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-09 19:16

Selv tak - hovedsagen at "fejlen" blev fundet