/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
skifte Processor hjælp.
Fra : Numan
Vist : 772 gange
80 point
Dato : 15-02-09 23:42

Hej venner jeg vil gerne skifte min processor til intel core 2quad, på min pc sidder der en Intel(R) Pentium(R) 4. er det mulligt at skifte og hvis man kan sker der så problemmer.

min pc.
Motherboard Navn: ASRock P4VM890

Operativ System :Microsoft Windows Vista Ultimate 32-bit

CPU Type :Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz

Grafikkort :NVIDIA GeForce 7600 GT (256 MB)

RAM :2GB

håber jeg får svar på det takker. ;)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-09 23:48

Det er ikke noget du sådan "bare" gør, soklen på bundkortet skal jo passe til processoren, så desværre det er en større udskiftning du står over for, nyt bundkort og ny cpu, er det ikke bedre (og billigere) at overveje en helt ny computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-09 23:57

Et eksempel på en eventuel opgradering, kan for eksempel se sådan ud: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=346179 en samlet løsning hvor bundkort, ram og cpu spiller sammen, bemærk der er kun 2GB ram i pakken

Kommentar
Fra : Numan

Dato : 16-02-09 00:00

hmm kan du så anbafale et nyt bundkort og ny cpu, så den kan klare nye spiller f.eks gta 4 eller nyer vil have en spille pc. eller skal jeg af med den og købe et nyt pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-09 00:26

Desværre jeg er ikke så godt inde i det kraftige computer hardware, jeg ville af uvidenhed finde en samlet løsning, altså noget lignende den i linket eller købe en ny computer.
I morgen kommer der sikker andre mere vidende Kandu brugere, forbi dit spørgsmål og kommer med gode råd

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-02-09 02:31

Hvor har Du gjort af medfølgende manual ????

Nix:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4VM890%20R2.0&s=

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-02-09 09:54

Statistik for Numan:

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 11 (det er sikkert 12 lige om lidt)
- Slettede 0
Ialt 15

siden 2006 ????????????????????????????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-09 10:59

I din manual for bundkortet kan du se om den kan køre med den processor.
Bundkort og CPU skal passe sammen, for optimal brug.

Kommentar
Fra : vigge82

Dato : 16-02-09 14:53
Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 80 point
Dato : 16-02-09 14:57

Hvis du vil spille gta4, og vil have en quad, så ville jeg nok vælge en Core 2 Quad 3 GHz, men den er pænt dyr, jo flere ghz man har jo bedre kører spillet, og rygterne siger at en core 2 duo med flere ghz kører spillet bedre en en sløvere quadcore :/

Hvis penge ikke er noget problem, skulle du måske overveje at skaffe dig en af dem her

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=35&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal7=807667&Equal28170=&Direction11=2&Sorted11=&Submit.x=23&Submit.y=9&Direction969=2&Sorted969=&Direction162=2&Sorted162=&Direction33670=0&Sorted33670=

De skulle efter sigende sparke mås på c2d og c2q, og en 2.66ghz koster stort set det samme some core 2 quad 2.66ghz, som er den jeg kører med, og skulle efter sigende være meget bedre.

Desunden vil jeg også anbefale et nyt grafikkort med mindst 512mb ram på (1000mb ville være bedre).

Kommentar
Fra : Numan

Dato : 17-02-09 16:09

til bennymanden.

ja det er rigtige nok jeg viste jo ikke om man kunne acapter eller sådan noget.

Kommentar
Fra : Numan

Dato : 17-02-09 16:10

tak for hjælpen venner

Godkendelse af svar
Fra : Numan

Dato : 17-02-09 16:12

Tak for svaret bruuno117.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-02-09 17:22

Det er OK Numan - det virkede bare påfaldende - men nu har du lært det ........ godt nok