/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bagere
Fra : yesboss
Vist : 1477 gange
100 point
Dato : 15-02-09 17:40

Kun til bagere og ikke andre hobby-bagere!!

Hvordan laver jeg et spansk rundstykke sådan som man får det ved bageren?

Ingredienser?
Fremgangsmåde?

Mvh jesper

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-09 17:45

Spørg den lokale bager eller der, hvor du har købt et "spansk rundstykke" som bahagede dig. Måske han/hun vil gi' dig opskriften

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-02-09 19:19

Med enzymer og sjove kemikalier.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-09 19:28

Bagerne ved ikke noget, de køber alle tingene færdige og så skal det blandes og tilsættes vand og så i ovnen. Så held og lykke med at få et svar

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-02-09 01:20

http://www.kohberg.dk/Default.aspx?ID=193 Franskbrød kommer heller ikke fra Frankrig og wienerbrød ej heller fra Wien

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 01-03-09 08:06

Hvorfor i alverden vil du have dem som fra bageren ? hjemmebagt smager da meget bedre. Som andre skriver er der sikkert noget tilsætning i bagerens færdigblandinger. Men hvis det er den sprøde overflade du ønsker, så prøv at sætte en skål med vand ind i ovnen samtidig med bagningen, så bliver overfladen sprød.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 01-03-09 09:17

hej gedestalden... nu er jeg kommet lidt længere end det med vandet i ovnen!!

ikke for noget, men jeg er blevet kritiseret for at annullere mine indlæg herpå KANDU, men det er som før skrevet ikke uden grund.
Hvis I læser mit spørgsmål og derefter svarene vil I tydeligt se, at der ikke er reele svar, som svarer konkret på spørgsmålet. Det er fint med de kommentarer jeg har fået, TAK FOR DEM, men der mangler bare lige det sidste.

Undskyld opkastet, men det skulle lige til.....

Kommentar
Fra : burhenne

Dato : 16-03-09 13:55

hej yesboss
du vil ikke få samme resultat som bageren, da han har en ovn der kan dampe brødet, men prøv at pensle dit brød/boller, med en blanding af vand og maizena (1dl. vand og 1 tsk. maizena) inden du bager det, det giver en lidt sprødere skorpe.
hilsen brian

Kommentar
Fra : burhenne

Dato : 16-03-09 13:57

og forresten er jeg uddannet bager

Kommentar
Fra : burhenne

Dato : 17-03-09 10:47

hej igen
jeg glemte at skrive at vand og maizena skal koges. og prøv at drysse noget sesam, birkes osv. på det giver en god smag men som sagt resultatet bliver aldrig det samme
god fornøjelse
brian

Kommentar
Fra : reneø

Dato : 26-03-09 15:32

det er som burhenne skriver "damp" gør den store forskælv det er kun bagerens ovne som kan lave dem så sprøde( bagere sætter sine rundstykker ind i ovnen med masser af damp dvs at rundstykket bliver vådt og vil ikke danne en skorpe så hurtigt som i din ovn så bageren får en meget tynd"sprød" skorpe + at hans rundstykke bliver ved med at vokse i ovnen til skorpen har sat sig derfor er hans også større og mere luftig end dine.... hvorimod hjemme hos dig bliver skroben dannet næsten med des samme du smider det i ovnen dvs. du får en meget tyk skorpe og dit rundstykke vokser heller ikke så meget inde i ovnen da skorpen sætter sig hurtigt

rene

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 30-03-09 11:49

Du bruger et sudej, liesom med franske flytes og ikke normalt gær