/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar fryser ved videosamtale
Fra : Desmersnaps
Vist : 596 gange
200 point
Dato : 15-02-09 16:38

Hej Gruppe
Min bærbare er begyndt at fryse i tide og utide, og vise blå skærm hvor der står:

" Hardware Malfunction
Call your hardware vendor for support
Nmi: parity check / memory parity error
***the system has been halted*** "

Det sker nærmest kun når jeg bruger videosamtaler via skype. Er der nogen der har et bud på hvad der er galt, og hvad jeg kan gøre?

Mvh Kasper

PS: PCen er en LG R400, med indbygget webcam.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-09 16:46

Et eller andet i din maskine er ved at gå i stykker. Og det ser du når det ikke virker mere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-09 17:07

Prøv lige at teste dine RAM blokke med testeren fra denne side: http://cpu.rightmark.org/download.shtml du finder den under navnet RAMTester Utility 2005 lidt nede på siden, når du kører den, gerne gennem længere tid, m¨der helst ikke komme fejl

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-09 17:12

Det kunne tyde på at det er webcam der er ved at ryge sig en tur.
Hvad med oprydning på pcen, har du gjort det for nyligt, eller opdateret drivere til systemmet. Det er jo svært lige at sige hvad det skyldes. Der er kun en vej og det er at prøve sig frem.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 16-02-09 00:49

@ o.v.n

Jeg har prøvet at køre programmet i en halv time, og der var ingen fejl ...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-09 07:37

Skype bruger flash player,prøv at se om du har den nyeste eller geninstaller den,vis du geninstallerer eller opdaterer så brug afinstallationsværktøj først,sluk
for dit realtime antivirus program mens du installerer flash playeren.

http://manse9933.dk/sub/service_sider/flash_test/flash_version.htm

Flash player globale indstillinger,er hvor du indstiller flash playren globalt,det er en lille fil(settings.sol) der ligger på din pc som indstillingerne gemmes i og indstilles gennem web siden.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-02-09 07:39

realtime antivirus beskyttelse,under instalationen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-09 00:52

Fejlen synes jeg mere minder om en hardwarefejl men måske er det flashplayer eller noget andet software

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 17-02-09 09:20

Hmmm, jeg har allerede den nyeste flashplayer... Hvad skal jeg i de globale indstillinger?

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 18-02-09 03:02

Den er også begyndt at fryse ind imellem, selvom jeg ikke bruger webcam (dog sjældent)