/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
For langsom cpu-hastighed...
Fra : Desmersnaps
Vist : 785 gange
150 point
Dato : 15-02-09 16:32

Hej gruppe
Min bærbare er begyndt konsekvent at køre med en hastighed på knap 800 Mhz pr kerne (processoren er en dual-core 1,87 GhZ). Den plejer kun at køre med denne hastighed når den er på batteri, og sat til lavt strømforbrug, men nu gør den det konsekvent, selv hvis jeg vælger "høj ydeevne" under strømstyring. Hvad kan dette skyldes, og er der nogle gode bud på hvordan jeg løser det. De nyeste drivere er installeret.

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-09 17:10

Prøv at kigge inde i bios om der skulle være valgt en indstilling der har sat speeden ned.

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 15-02-09 21:13

Hvilket styresystem kører du med?

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 16-02-09 00:17

Jeg kører med Vista

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 150 point
Dato : 16-02-09 01:36

Indstillingerne er bare blevet ændret så du skal bare ændre dem tilbage igen.
Klik på batteri ikonet og vælg... flere strømindstillinger.
vælg... skift indstillinger for model.
vælg... skift advanceret strømindstillinger.
strømstyrring for processortilstand. her kan du så vælge min og max. Hvis du sætte dem på 100 så kører de med maksimal Hz.

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 16-02-09 02:31

Tak for svaret scootergris, det var jo meget enkelt Gad vide hvordan de er blevet ændret, jeg har ikke været derinde og rode...oh well...

Og tak til i andre også, selvfølgelig