/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan laver jeg....
Fra : Nozone9000
Vist : 1458 gange
70 point
Dato : 15-02-09 12:30

De der telefonnumre i bunden af et word dokument?
Altså dem man altid ser på annoncer i den lokale brugs...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-02-09 12:36

Indsæt den som sidefod på dit dokument.

Denne funktion finder du under vis.

sammen med sidehoved
vh ben

Kommentar
Fra : Nozone9000

Dato : 15-02-09 12:42

Indsæt "den"?
Hvad er den?

Hmm.. Jeg forstår ikke helt dit svar tror jeg.
Det skal være en 10-12 spalter i bunden af word dokumentet hvor der står telefonnumre på, som det så er muligt at klippe ud/rive af i det udskrevne dokument.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-02-09 13:12

Du starter et Word dokument op, så trykker du på knappen Vis oppe ved siden af filer - rediger - vis - favorutter o.s.v.

Når du har trykket på vis, så kommer et gardin frem, og der vælger du sidehoved/fod.

Så kommer der en firkant med stiplede liniert øverst på papiret og der kommer en boks midt på skærmen. Helt til højre står der luk, men du skal vælge den knap der siger skift mellem sidehoved/sidefod. Den trykker du på og så kommer du til en boks nederst på siden, her skal du skrive tlf.numre. Når du har skrevet dem så skal du til den aflange boks igen og trykke på luk.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 15-02-09 13:56

Det nemmeste er at lave en tekstboks, skrive dit telefonnummer et antal gange neden under hinanden med god plads imellem.
Klik på kanten af tekstboksen, gå op i Formater og vælg tekstretning, den venstre lodrette.
Træk derefter tekstboksen, så den kommer til at passe til indholdet og træk den nedest på siden. Når siden er printet ud, kan du så klippe op mellem telefonnumrene, så folk kan rive et af.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-02-09 16:31

Har du Publisher, kan du lave et afrivnings-felt forneden - hvis det er dét, du vil have. Det kan flyttes over i Word. Checker lige om, det også kan laves nemmere i Word.

Hanne

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-02-09 16:45

Nåe så misforstod jeg dit spørgsmål.

Du indsætter blot en tabel nederst i dit dokument og vender tekst retningen.

Dette gøres ved at højreklikke i cellen og vælge tekst retning. Så kan du selv bagefter bestemme om der skal være klippe strerger mm.
vh Ben

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-02-09 17:04

Hvis du vil, sender jeg gerne afrivningsfeltet til dig (jeg laver det i Publisher og flytter det over i Word - for Publisher har lavet een forud).