/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
engelske bøffer
Fra : fjordglimt
Vist : 2285 gange
207 point
Dato : 31-03-03 06:31

HEJ.
Jeg vil gerne hører om der er nogen der har en god måde at lave engelsk bøffer på de må ikke være røde og så vil jeg gerne høre hvad man kan servere dertil.

Mvh fjordglimt

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 217 point
Dato : 31-03-03 07:06

Brun dem kraftigt af på en meget varm pande, og smid dem derefter ind i ovnen på 220 grader. De skal ca. ha' et kvarter.

Standard udrustning er bløde løg, hvide kartofler, skysauce og surt.

Hvis du ønsker andet til, er det kun din egen fantasi der sætter en begrænsning.

En variant fra mine unge dage er:"Towers steak". Du gør det samme med bøffene, men i stedet for bløde løg, hakker du et bundt kruspersille, rå løg og blander dette med tørret basilikum (eller frisk). Skær en smørbjælke og tril den i denne blanding, og læg den på en citronskive oven på bøffen når den serveres. Dertil skysauce og en sjov kartoffel og evt. salat.

Men nu er det jo ikke en Engelsk bøf mere. Prøv den - den er go'

mvh
Ram2

Godkendelse af svar
Fra : fjordglimt

Dato : 31-03-03 07:51

Tak for svaret ram2.

Det lyder godt det vil jeg prøve det ser spændende ud.

Mvh Fjordglimt

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 31-03-03 07:58

Hej ram2.

Jeg vil spørge hvor lang tid vil du stege dem og også hvor lang tid i ovnen og hvor lang tid før gæsterne kommer da de er inviteret til kl. 18.

Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-03 08:31

Hej fjordglimt,

Husk at lade bøfferne 'hvile' hvis de ikke skal ligne et blodbad når der skæres i dem. Jeg pakker dem normalt i sølvpapir og lader den hvile i mindst 10 min.

Her er den originale opskrift på E.Bøffer http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/opskrifter/1044.htm

Go' middag
Søren

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-03-03 09:56

Hej fjordglimt.

Tak for tilliden. Jeg kunne forstå på dig, at de skulle være gennemstegte (ødelagte). Inden gæsterne kommer gir' du dem turen på panden i ca. 1 minut på hver side, hvis det er normale bøffer, og de vejer mellem 200 og 220 gr.
Husk panden skal være meget varm, og kun en smule fedtstof på den - de skal jo ikke frituresteges - ud med dem og op i et fad med et vistestykke over (rent).

Ca. 1 kvarter før I skal spise, sætter du dem i en forvarmet ovn 220º C.
Ud med dem op på et fad og anrettes eller på tallerken (varm dem) hvis du anretter enkeltvis.

Clan skriver, at de skal hvile inden du serverer dem. Det er nu mest aktuelt ved udskæring af hele stege, og når bøfferne alligevel er gennemstegte, er det vist begr. hvor meget blodbad det kan blive til.

God fornøjelse.

Ram2

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 31-03-03 18:36

Hej ram2

Jeg er ikke ude på at ødelægge dem men jeg har desvære nogen som ikke kan tåle at de er røde, men jeg kan godt lide at de har et svagt lyserødt skær og ihvertfald skal de ikke frituressteges. Jeg siger tak for dien gode forslag.

HEJ. Mvh fjordglimt

Kommentar
Fra : AZerikrc

Dato : 01-04-03 16:36

Engelske bøffer lavet af kronhjorte, kan jeg stærkt anbefale istedet for traditionel Engelske bøffer af okse.
Opskriften kan komme senere hvis det ønskes.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-04-03 00:07

Lyder spændende.
Er det ikke ret dyrt?? Bliver det ikke meget tørt? Der er jo normalt ikke noget fedt af betydning i vildt.

Lad os få opskriften.

Mvh
Ram2