/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Medion & WLAN -mest til O.V.N.
Fra : amoko
Vist : 2768 gange
100 point
Dato : 14-02-09 14:43

Hi (O.V.N)
Må jeg spørge hvilken Medion bærbar du har problemer med WLAN på?
Det har jeg nemmelig også.
Min er en S5610 MD 97330, købt i frankrig.
Ydermere er den meget slem til at "fryse".
Hvis den kun kan bruge det indbyggede WLAN under Windows, vil jeg slet ikke have den.
Med
og ellers venlig hilsen
Amoko
PS Er det iøvrigt ikke ulovligt at sælge en computer der kun fungerer under Windows?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-09 15:28

Min Medion bærbare er en MD 97600, den er et par år gammel og havde oprindelig Windows XP Home installeret, men det er vist et generelt problem med Medion bærbare og indbygget trådløs netkort, det er den lille genvejs knap som aktiverer Launch Manager og som så slår det trådløse til, at der er problemer med, den kan ikke fungere under Linux, jeg har søgt svar på problemet over hele internettet, kun en havde en løsning, jeg har ikke prøvet om det virker, jeg havde nemlig slettet Windows dengang. Løsningen skulle være: under start trykker du F2 for at komme i Setup, derinde finder du det trådløse netkort, den står som Disapple og du kan ikke sætte den til at være slået til, men du kan sætte den til Last stage (jeg er ikke så skrap til det engelske, måske stavet forkert) tryk på F10 for at gemme og gå ud af BIOS, lad Windows starte og tryk på genvejen som slår det trådløse til, luk Windows og sluk computeren, nu må du IKKE starte Windows mere, men sætte Linux CD i og slette Windows partionen, installer Linux og så skulle netkortet være slået til, skrev brugeren! jeg har som sagt allerede slettet Windows og gider ikke installere for at afprøve, men det er en betingelse at Windows slettes og aldrig mere får lov at komme på computeren, så er du nemlig tilbage igen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-09 15:41

Kandu pause et par timer fra nu

Godkendelse af svar
Fra : amoko

Dato : 14-02-09 15:44

Hi O.V.N.

Tak for svaret!
I min bærbare kan man overhovedet ikke se noget WLAN-Kort!
Iøvrigt er den lige frosset igen.
Jeg tror jeg returnerer den.
Med Amoko

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-09 15:49

Måske en god ide at bytte den, hvis du vil arbejde videre med den, så skriv igen

Kommentar
Fra : amoko

Dato : 21-02-09 14:28

Hi (O.V.N.)

Selv om jeg er i gang med at returenre Akoya'en, vil jeg lige sige:
Der findes faktisk en funktionstast (Fn+2), der starter eller standser WLAN på denne model.
Er den også på din? (Uafmærket måske)

Med Amoko

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-09 14:44

Tak for oplysningen jeg checker næste gang jeg starter computeren, ikke alle Fn funktioner virker som på Windows, jeg har Ubuntu på den lille, for eksempel kunne jeg med Windows på, og bruge Fn tasten, gøre sådan at en del af tastaturet blev til tal, det kan jeg ski ikke finde ud af med Ubuntu men jeg vil se efter hvad der sker med Fn + F2
God weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-09 23:35

På min Medion bærbare med Ubuntu låser Fn + F2 computeren, skærmen gik i sort på et milli sekund det er lige afprøvet og jeg blev helt nervøs for om jeg kunne låse den op, det var nu meget nemt, intaste min kode så er jeg på igen, lige så hurtig som skærmen blev sort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-09 01:20

Hej læser du indlæg i det her gamle spørgsmål ? Jeg har fået min indbyggede trådløse netkort til at virke metoden var som i mit allerførste indlæg: På med Windows, koble den trådløse ind med genvejs knappen, slukke Windows uden at lukke det trådløse net, ind i BIOS under tarten og sætte wireless til Last Stage gemme og genstarte med F10, starte Windows igen og koble på det trådløse net til, lukke igen uden at koble af, starte med at se i BIOS at indstillingen holder, det gjorde og nu kommer det væsenlige: Windows må aldrig mere starte, efter F10 holdes startknappen i bund til computeren slukker, ellers er det forfra med indstillinger i BIOS, jeg her krympet den partion som Windows ligger på til 10GB og bruger Ubuntu på resten af disken, Windows får lov at ligge, bare for en sikkerheds skyld, hvis nu jeg mister forbindelsen, så kan jeg bare starte Windows og indstille igen