/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstart af Windovs xp pro
Fra : ehkejser
Vist : 584 gange
200 point
Dato : 14-02-09 12:32

Under opstarten kommer der en boks "Log på windovs" hvor jeg skal logge på med brugernavn og kode.

Den har ikke været der altid, kan jeg ikke fjerne den, har ikke brug en kode til opstart.

Min platform er windovs xp pro

Mvh EH Kejser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-09 12:37

Du kan sikkert godt fjerne den, prøv Kontrolpanel og åbne Bruger konti, hvis der er en konto son hedder Asp.net så slet den og du går dirkte ind uden at blive mødt med velkomst skærmen, der er også andre muligheder, men prøv nu først om den konto er på din computer

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-09 12:38

Gå i KØR, skriv control userpasswords, marker der ikke skal bruges passwords under din bruger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-09 12:41

Peet49 mener sikkert at du skal skrive: control userpasswords2 den anden kommando åbner Bruger konti som jeg har forklaret

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-09 12:43

Det har du ret i, jeg har sikkert brugt kvota for 2taller i dag.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 14-02-09 12:50

Hej. Prøver o.v.n. metode...

Kommer tilbage.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 14-02-09 13:02

Jeg har ikke nogen konti der hedder Asp.net. Hvad gør jeg så.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-02-09 13:08

når du ser "Log på windovs" tryk da
Ctrl( til ventra)+Alt ( ligeledes til vetra for den lange space knap)+Delete 2 gange

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-02-09 13:09

CTRL+ALT+DELETE SKAL TRYKKES 2 GANGE SAMTIDIG

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-09 13:19

Her er lidt læsestof:
http://support.microsoft.com/kb/315231/da

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 14-02-09 13:22

Til xou...det virker ikke.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-09 14:36

Nogle installationer har foruden Microsoft også dumme passwordfunktioner , som er etableret af computerfabrikanten. Livorno laver bl. a. sådan noget l.....

Det kommer du ikke af med ved hjælp af windows anvisninger.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 14-02-09 14:57

Det er ikke så godt at høre, gider ikke rigtigt af lægge min pc ned, og starte forfra..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-09 15:28

Den der med at logge på kan komme efter opdateringer. Jeg har selv haft den og jeg kører XP pro.

Gå ind i kontrolpanel og brugerkonti. Du skal ikke have andre konti end gæstekontoen og den skal være deaktiveret.

Efter at den med logind kom op nogle gange, så forsvant den igen efter kort tid. Uden jeg gjorde noget.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 14-02-09 15:57

Jeg har min egen konti og gæstekontoen der er deaktiveret.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-09 16:17

Hent TweakUIxp
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Installer og kør TweakUIXP...
Under punktet Logon er et Autologon, udfyld navn og password og klik apply og så ok.

Så burde det virke.

Har du set her:
http://support.microsoft.com/kb/315231/da

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-02-09 16:37

hej ehkejser.

Du skriver du har en gæstekonto, godt nok deaktiveret - men prøv at slette den, sådan at der kun er din egen konto - jeg mener det var sådan jeg gjorde, jeg har nemlig selv haft problemet, men det er væk nu ....................

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 14-02-09 16:46

Tak for svaret Klaudi.

Brugte Start + Kør og skrev control userpassword2 i dialogboksen og åbn

Næste billede hedder bruger, fjernede jeg fluebenet ved Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren.

Så kommer boxen log på windovs ikke frem mere.

Hilsen EH Kejser

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-09 17:09

Velbekommen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-09 17:51

Det var vel lige mit første svar - eller??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-09 18:01

Ja spørger har sikkert ramt forkert da svar blev accepteret, i Klaudis svar var det beskrevet på en lidt mere indviklet måde

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-02-09 19:15

Nå - skidt, det er længe til jul.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 15-02-09 00:55

Har lige læst det hele i gennem, og jeg burde nok have hørt efter peet49 fra starten....sorry...God weekend....

Med venlig hilsen..

EH Kejser.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-02-09 07:57

I lige måde.