/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dobbeltklik=cut/klip
Fra : Caine
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 30-03-03 22:55

Hej

Lige et nyeligt opstået problem i windows XP ....

Når jeg dobbeltklikker på ikoner i: "Quick Launch", "Skrivebordet" etc. klipper den filen istedet for at åbne/execute ...
Så jeg er nød til at højre klikke --> open/åben

hvad kan det være???

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-03-03 22:59

Har du scannet for virus?
Har du scannet for spyware/malware?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 23:01

filerne i quick launch plejer man da bare at skulle enkeltklikke på.....har du installeret noget til at ændre udseendet i XP

hvordan gik det med netværket ?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 23:06

Du kan prøve at køre kommandoen sfc /scannow fra en kommandoprompt..... også beskrevet her http://www.kandu.dk/dk/tip/2817 tippet er skrevet til 2000 men er den samme i XP

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 30-03-03 23:06

Hej

Ja quick launch = 1 klik ... men åbner ikke... jeg har style xp installeret men det har jeg haft i et stykke tid problemer (med samme tema)...

til uffe29 jeg roder stadig med det (netværket)... men så opstod dette... så det skal lige ordens først...

Scanner lige med ad-aware og norton...

/Caine

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 30-03-03 23:56

Hej igen

sfc /scannow virkede ikke (derimod skulle jeg ominstallere display drivers...) hvad kan gøre dette... kan det være mouse driverene???

/Caine

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-03-03 00:05

prøv:
kontrol panel-mappe indstilliger
vælg at klikke en gang på dem f.eks under
"Klik på emner på følgene måder"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-03 02:00

Har du været inde og rode i muse opsætningen? På min logitech mus kan man sætte de forskellige musetaster til en hel masse bl.a. cut/klip Prøv at se under mus inde i kontrolpanel ellers prøv at geninstalere musedriveren

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-03 04:04

Hej alle!

Jeg vil lige opfordre til forsigtighed og have backup og gendannelsespunkter up to date før brug af

sfc /scannow

jeg fik også smadret mine skærm-drivere m.m.

Har man backup i orden så prøv i stedet at geninstallere/reparere Windows XP:

1:Det første man skal gøre er at boote op på fra Windows XP CD. Bios skal (ved nogle bios) have første
bootdevice til at være cdrom.

Derefter installerer Windows XP nogle foreløbige filer, og derefter skal man:

2: Spring det første tilbud om reparation i Consolemode over og fortsætte installationen
(som en nyinstallation)

3: Herefter kan man så vælge hvilket drev m.v. hvor installation skal være på og her vælger
man samme som det oprindelige sted.

4: Windows medeler nu at der et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller
du vil lave en reparaton (R) - her vælger man R.

5: Windows udfører nu en ny installation; men med bevarelse af næsten alle tidligere indstillinger
og med bevarelse af alle almindelige data.

6: Man bliver under installationen bedt om CD-Key igen.

Herefter skulle Windows XP forhåbentligt være klar igen.

Se endvidere:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-03-03 08:19

der er osse nogle mus der hører en cd med med forskellige indstilliger,så
hvis du har indstalleret det så find det under programmer og se hvilke ind-
stilliger musen er sat til at "snuse rundt efter"....

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 01-04-03 23:13

Tak for svaret Bjarne_H. + jer andre....