/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Prosonic 26" fladskærms tv
Fra : Fatterfix
Vist : 612 gange
40 point
Dato : 13-02-09 20:57

Hej,

Jeg har købt et sådant i nov. 2008, er egentligt godt tilfreds bortset fra at lyden ikke kan dæmpes tilstrækkeligt, dvs. at fra "lydstyrke 5-1 er der ingen forskel ! Jeg har ingen bruger vejledning ( Demo model) men surfet igennem menuerne men kan ikke finde noget sted man kan gøre noget ved den for høje ( hvis børnene skal kunne sove)lyd.
Er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 13-02-09 21:30

Er det lydstyrke FRA 1 TIL 5 der ikke giver nogen forskel (og omvendt)

Og hvad er MAX tal..... ?

Jeg tvivler dog på der er noget galt - det er nok konstruktionen der gør at det "lyder" ens.....

Citat
hvis børnene skal kunne sove

Det er i øvrigt en dårlig ide at gå på "listesko" fordi børnene skal sove......

Det er KUN en vanesag - så sover de selv under fester

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-02-09 22:04

Når du er tilfreds med dit TV, så kan jeg ikke se der er noget problem. Børnene er robuste og kan lære at sove gennem en rockkoncert. Det er en fordel at man ikke skal gå på listesko når de små sover.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 13-02-09 23:14

Jeg havde samme problem med en fladskærm og blev træt af det så jeg åbnede "kassen" og klippede 1 lednig over på hver højtaler og loddede en modstand mellem de to ledninger på begge højtalere, det virkede fint nok.

Men du skal så bare vide at det er hele lydvolume området som bliver lavere, altså du kan ikke skrue så højt op som før.

Jeg kan ikke huske hvor mange ohm modstandene var på men du kan jo prøve dig lidt frem eller hvad med en variabel modstand ?

Kommentar
Fra : Fatterfix

Dato : 15-02-09 09:02

Det med børnene er jeg ikke uenig i, overhovedet. Spørgsmålet er om jeg har lyst til at sidde med en lydstyrke som ved en rock koncert

Men tak alligevel

Godkendelse af svar
Fra : Fatterfix

Dato : 15-02-09 09:06

Tak for svaret refi.

Og det med børnene jaa, det har du ret i !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-09 09:49

Selv tak....

Hvis den lydstyrke er SÅ høj som er rockkoncert - ja så er der noget galt.....

Der er da stadig garanti på - så forhør dig lige - endnu bedre - lyt til en tilsvarende model og har den ikke fejlen - så er det en bytter....